[MOC] Koleje Galicyjskie
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Koleje Galicyjskie
Koleje Galicyjskie
Na początku powstał parowóz. Stał dość długo, w końcu stwierdziłem, że wypada zbudować jakieś wagony z epoki. Jak powstały wagony warto było postawić to wszystko na czymś więcej niż kawałku szyn. Dobudowałem więc kawałek terenu z nasypem kolejowym, linią telefoniczną i roślinnością. Do pociągu powsiadały ludziki i tak powstała ta mini-makieta.
Praca ma przedstawiać fragment dawnej Galicyjskiej Kolei Transwersalnej na odcinku Chabówka - Nowy Sącz. Trasą tą jeżdżą pociągi retro stanowiące atrakcję turystyczną. Pierwowzory taboru postawionego na makiecie znajdują się w skansenie kolejowym w Chabówce.
Więcej na temat tej linii można znaleźć na
stronie Kolei Galicyjskich lub Wikipedii.
Parę zdjęć:
Parowóz Okl27
Tym razem na warsztat wziąłem przedwojenny tendrzak Okl27. Część rozwiązań konstrukcyjnych jest podobnych jak moim modelu Tkt48, co w sumie jest oczywiste, bo w rzeczywistości te parowozy również miały wiele wspólnego (Tkt był następcą Okl).
Główną trudnością było zbudowanie go w kolorze zgodnym z egzemplarzem z Chabówki czyli oliwkowym.
Model miał być typowym pułkownikiem, dlatego nie posiada napędu. W pierwszej wersji nawet nie skręcał po legowych łukach, jednak później poprawiłem te niedogodność.
Wewnątrz jest niewiele miejsca do zabudowania napędu bo sam parowóz nie jest zbyt duży, dodatkowo ciasno jest w związku z mocno ograniczonym wyborem klocków w kolorze oliwkowym i koniecznością stosowania klocków ''wystających do środka''.
Pierwowzór był produkowany w latach 1928-1933 w zakładach H. Cegielskiego. Parowozy te przeznaczone były do pociągów osobowych i lekkich towarowych Dla zainteresowanych info o parowozie na wikipedii.
Wagony serii Ci produkowane przez Waggonfabrik von Gotha (Niemcy) z roku 1929. Były to dwuosiowe wagony trzeciej klasy z otwartymi pomostami.
Parę informacji na temat tego wagonu można znaleźć na stronie skansenu w Chabówce.
Modele w skali 1:47, konstrukcja bardzo prosta, za to klockożerna.
Galeria całej makiety: Brickshelf oraz Flickr
Galeria parowozu: Brickshelf oraz Flickr
Na początku powstał parowóz. Stał dość długo, w końcu stwierdziłem, że wypada zbudować jakieś wagony z epoki. Jak powstały wagony warto było postawić to wszystko na czymś więcej niż kawałku szyn. Dobudowałem więc kawałek terenu z nasypem kolejowym, linią telefoniczną i roślinnością. Do pociągu powsiadały ludziki i tak powstała ta mini-makieta.
Praca ma przedstawiać fragment dawnej Galicyjskiej Kolei Transwersalnej na odcinku Chabówka - Nowy Sącz. Trasą tą jeżdżą pociągi retro stanowiące atrakcję turystyczną. Pierwowzory taboru postawionego na makiecie znajdują się w skansenie kolejowym w Chabówce.
Więcej na temat tej linii można znaleźć na
stronie Kolei Galicyjskich lub Wikipedii.
Parę zdjęć:
Parowóz Okl27
Tym razem na warsztat wziąłem przedwojenny tendrzak Okl27. Część rozwiązań konstrukcyjnych jest podobnych jak moim modelu Tkt48, co w sumie jest oczywiste, bo w rzeczywistości te parowozy również miały wiele wspólnego (Tkt był następcą Okl).
Główną trudnością było zbudowanie go w kolorze zgodnym z egzemplarzem z Chabówki czyli oliwkowym.
Model miał być typowym pułkownikiem, dlatego nie posiada napędu. W pierwszej wersji nawet nie skręcał po legowych łukach, jednak później poprawiłem te niedogodność.
Wewnątrz jest niewiele miejsca do zabudowania napędu bo sam parowóz nie jest zbyt duży, dodatkowo ciasno jest w związku z mocno ograniczonym wyborem klocków w kolorze oliwkowym i koniecznością stosowania klocków ''wystających do środka''.
Pierwowzór był produkowany w latach 1928-1933 w zakładach H. Cegielskiego. Parowozy te przeznaczone były do pociągów osobowych i lekkich towarowych Dla zainteresowanych info o parowozie na wikipedii.
Wagony serii Ci produkowane przez Waggonfabrik von Gotha (Niemcy) z roku 1929. Były to dwuosiowe wagony trzeciej klasy z otwartymi pomostami.
Parę informacji na temat tego wagonu można znaleźć na stronie skansenu w Chabówce.
Modele w skali 1:47, konstrukcja bardzo prosta, za to klockożerna.
Galeria całej makiety: Brickshelf oraz Flickr
Galeria parowozu: Brickshelf oraz Flickr
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Fajna ta "Okaelka", taka trochę inna, może po części właśnie przez ten oliwkowy kolor. Jednak przez to też taka "dziwna" - kolor jakiś taki jasny, bardziej naturalnie wygląda dla mnie Twoja TKt48. Osobiście brakuje mi okien z przodu i z tyłu budki maszynisty, ale to, jak widzę, efekt wybranej techniki budowy. Będziesz ją "motoryzował"?
Wagony bardzo fajne, ciekawy pomysł na dach. Są jakoś otwierane? Bo w środku widzę pasażerów...
Najbardziej podoba mi się pomysł z podstawką i makietą. Sam planuję budowę toru z nasypem, bo wygląda jakoś tak... lepiej :)
Niezły patent na mocowania "izolatorów" na słupach - to wałki do malowania, jeśli się nie mylę? Myślałeś, aby zastosować bardziej napiętą linkę, np. bez tych studów na końcu? Na słupach telefonicznych wiszą nie tylko cienkie kable, czasem są to grube "10"...
bzzz-bzzz
Wagony bardzo fajne, ciekawy pomysł na dach. Są jakoś otwierane? Bo w środku widzę pasażerów...
Najbardziej podoba mi się pomysł z podstawką i makietą. Sam planuję budowę toru z nasypem, bo wygląda jakoś tak... lepiej :)
Niezły patent na mocowania "izolatorów" na słupach - to wałki do malowania, jeśli się nie mylę? Myślałeś, aby zastosować bardziej napiętą linkę, np. bez tych studów na końcu? Na słupach telefonicznych wiszą nie tylko cienkie kable, czasem są to grube "10"...
bzzz-bzzz
- Zwariowany
- Posty: 178
- Rejestracja: 2016-12-29, 16:47
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Dzięki za komentarze.
Okienek w parowozie od przodu i z tyłu budki maszynisty faktycznie brakuje. Przez pewien czas był pomysł, żeby zrobić je z naklejek, ale ostatecznie uznałem, że to zbyt daleko idące uproszczenie. Motoryzować jej nie planuję.
Wagony niestety nie są otwierane, trzeba demontować podwozie żeby wstawić pasażerów.
Tak, izolatory są nadziane na wałki do malowania - bardzo uniwersalny i przydatny element:)
A przewody zrobione są ze zwykłej nitki.
Jeszcze raz dzięki.
Okienek w parowozie od przodu i z tyłu budki maszynisty faktycznie brakuje. Przez pewien czas był pomysł, żeby zrobić je z naklejek, ale ostatecznie uznałem, że to zbyt daleko idące uproszczenie. Motoryzować jej nie planuję.
Wagony niestety nie są otwierane, trzeba demontować podwozie żeby wstawić pasażerów.
Tak, izolatory są nadziane na wałki do malowania - bardzo uniwersalny i przydatny element:)
A przewody zrobione są ze zwykłej nitki.
Jeszcze raz dzięki.
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
-
- VIP
- Posty: 2363
- Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Tylko już niedostępny. :-( Chcieliśmy to do supportów lapputowo kamieniczkowych.Tak, izolatory są nadziane na wałki do malowania - bardzo uniwersalny i przydatny element:)
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Przestali je już produkować? Wyglądają na idealne na świeczniki, kandelabry i wszelkiego rodzaju elementy na ścianę. Właśnie mi przyszło do głowy, że można by z nich zrobić idealny wodowskaz w parowozie...Jellyeater pisze:Tylko już niedostępny. :-( Chcieliśmy to do supportów lapputowo kamieniczkowych.Tak, izolatory są nadziane na wałki do malowania - bardzo uniwersalny i przydatny element:)
-
- Posty: 975
- Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
- Lokalizacja: radom/kraków
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Bardzo ładna i estetyczna kolejka, co to za walcowate cześci uzyte do zrobirnia tylnych reflektorów?
Jakieś tam moje instrukcje: https://rebrickable.com/users/Fukusaku/mocs/
Ja miałem kilka tych wałków do malowania z zestawów 60134 zakupionych promocyjnie w bedronce + kilka kupionych na BLu.
Fuku tylne światła są zrobione z 41681 Technic Rotation Joint Socket with 3L Liftarm Thick:
Bardzo fajny element na robienie wszelkiej maści reflektorów średnicy ~1,5 studa.
Fuku tylne światła są zrobione z 41681 Technic Rotation Joint Socket with 3L Liftarm Thick:
Bardzo fajny element na robienie wszelkiej maści reflektorów średnicy ~1,5 studa.
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...