Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Ural 4320 wersja 2018
Autor Wiadomość
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 31
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 615
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-14, 16:37   [MOC] Ural 4320 wersja 2018

Ural 4320 wersja 2018



Ural 4320 jak dotąd jest moją najmocniejsza ciężarówką, pierwszą na 3 silnikach XL. Przedni most oraz kabina bazuje na mojej poprzedniej trialówce Ural 43206.
Nowością jest miękkie, piórowe zawieszenie bazujące na sprężystości osiek - z przodu axle 12 a z tyłu axle 16. Zawieszenie to bardzo dobrze wybiera nierówności i wzorowo dopasowuje się do terenu. Dzięki temu, że silniki są zamontowane w mostach nie ma potrzeby prowadzenia wału napędowego który ograniczałby miękkość oraz skok zawieszenia. Rama zbudowana jest z technic bricków i jest bardzo sztywna. Dzięki temu jeszcze lepiej widać jak zawieszenie pracuje ponieważ rama nie uczestniczy w amortyzacji.



W tylnych mostach silniki zamontowałem poprzecznie aby wyeliminować z układu napędowego knoby. Z przodu, z uwagi na duży kąt skrętu kół nie byłem w stanie zmieścić silnika poprzecznie wiec zmuszony byłem zamontować go wzdłużnie i użyć knobów.
Sterowanie odbywa się jak w moich wcześniejszych ciężarówkach z komórki przez Bluetooth do EV3. Do zasilenia 3 XLi nie wystarczy jeden battery box/akumulator więc oprócz EV3 na pokładzie mam jeszcze akumulator Li-Po i wieżę V2 kontrolowaną z EV3 poprzez HiTechnic NXT IRLink Sensor.

Prześwit międzyosiowy wynosi 10,5 studa, kąt natarcia to 60 stopni. Ciężkie elementy jak kostka EV3, akumulator i silniki umieszczone są możliwie nisko dzięki czemu stabilność auta jest na dobrym poziomie. Na samym tyle znajduje się Pasywny Asystent Rolkowy który ma za zadanie nie dopuścić aby po rolce auto stało do góry kołami. Dodatkowe oświetlenie na dachu jest również elementem systemu PAR. System ten zerżnąłem od smyka (choć nazwa jest moja) :)



Dane techniczne
    wymiary pojazdu dł/szer/wys (mm): 515/205/200
    rozstaw osi/kół (mm): 275, 110/165
    waga pojazdu (g): 2000
    silniki napędowe: 3 XL
    skręt: 1 PF L
    przełożenie: 1:3
    zawieszenie: sztywne mosty na resorach piórowych
    co osiągnął:
    LTTC 1-2018 - miejsce 1/6, LTTC 2-2018 - miejsce 1/5
Galeria Bricksafe


Film: https://www.youtube.com/watch?v=zCMf5OfBOzk
 
 
 
Uncle Jaca 
VIP
4x4 6x6 8x8 i 6x9


Wiek: 36
Dołączył: 21 Kwi 2012
Wpisy: 1079
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2018-05-14, 18:16   

Skok zawiechy robi robote, fajny
_________________
Pies utonął, łańcuch pływa
 
 
 
omen 

Wiek: 36
Dołączył: 02 Lut 2016
Wpisy: 162
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-14, 20:30   

Niestety chyba najlepiej jeżdżąca trialówka jaką widziałem.
Maszyna bardzo mocna i ze świetnie pracującym zawieszeniem.
Budowa bardzo prosta, ale właśnie taką trialówkę najtrudniej zbudować. Przedni most to majstersztyk.
Na filmie widać że lepiej aby to Atros był za kierownicą (nokią) niż ja ;)
Mój przejazd trwa od początku filmu - do wywrotki. Cel był jeden - jechać tak, aby dobrze było widać pracę zawieszenia. Chyba się udało. Nawet podwozie widać ;)
Pierwszy raz jechałem sterując w ten sposób telefonem. Po chwili przyzwyczajenia staje się to bardzo naturalne i wygodne.
Auto ładnie połyka wszystkie nierówności. Przy dobrym najeździe na przeszkodę praktycznie nie do zatrzymania.
Ostatnio zmieniony przez omen 2018-05-14, 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 31
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 615
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-16, 19:15   

Dziękuję za słowa uznania.

@omen, dlaczego niestety? Jak dla mnie to świetna wiadomość, że to najlepiej jeżdżąca trialówka :)
Zgadza się, Twój przejazd fajnie pokazał pracę zawieszki choć pokazał też gdzie jest limit stabilności.

Zapomniałem jeszcze napisać o nowej funkcji: Ural nie ma skrzyni biegów, zamiast tego ma "software'ową skrzynię" która po prostu spowalnia silniki - taka uproszczona wersja sterowania proporcjonalnego. Wraz ze spowalnianiem silników napędowych spowalnia się także silnik skrętu dzięki czemu przy precyzyjnej, powolnej jeździe można również bardziej precyzyjnie skręcać. Można więc powiedzieć, że Ural ma aktywne wspomaganie kierownicy ;)
Ostatnio zmieniony przez Atros 2018-05-16, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,102 sekundy. Zapytań do SQL: 10