LEGO Powered Up: co wiemy do tej pory

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

LEGO Powered Up: co wiemy do tej pory

#1 Post autor: Sariel »

Miałem okazję przetestować elementy z nowych pociągów, a konkretnie 60197:



Nowe Trainsy z pewnością nie prezentują jeszcze wszystkich elementów nowego systemu, ale pozwalają wysnuć następujące wnioski:

- Powered Up jest krewniakiem Boosta; ma te same kolory, zasilanie, standard wtyczek i sposób uruchamiania / parowania; silnik Boost jest kompatybilny z PU

- mamy jednostkę centralną która łączy battery boxa z odbiornikiem. Plus to że nie trzeba się bawić w osobny odbiornik wystający z MOCa, minus to zastosowanie 6 baterii AAA o niskiej pojemności i konieczność posiadania bardzo małego śrubokręta żeby je włożyć czy wymienić.

- zastosowanie Bluetootha zamiast IR ma wiele zalet, jak możliwość sterowania z telefonu (jeszcze niedostępna) czy mniejsze opóźnienia, ale zasięg sterowania jest zaskakująco niski; przy testach na zewnątrz pilot traci połączenie powyżej 5 metrów od odbiornika i odbiornik przechodzi w tryb parowania; połączenie jest przywracane przy zmniejszeniu odległości do 3 metrów.

- mamy kontrolę prędkości, ale dziurawą: po pierwsze prędkość kontroluje się wciskaniem guzików raz za razem, nie żadną dźwignią ani suwakiem, po drugie działa tylko z silnikiem Trains; silnik Boost zawsze kręci się na pełnej prędkości i tylko dopóki przytrzymuje się przycisk

- nie ma już suwaka z wyborem kanału ani przełączników biegunów; nie wiadomo czy pilot PU da się sparować z kilkoma odbiornikami ani jak zmienić sobie biegun; być może możliwość obracania guzików zastępuje zabawę z biegunami. Nie ma też pewności czy pilota PU da się w ogóle sparować z innym odbiornikiem niż ten z pudełka, chociaż obecność trybu parowania zdaje się to potwierdzać.

- pilota i odbiornik wyłącza się przytrzymując przycisk przez 5 sekund, co może być upierdliwe w pośpiechu albo kiedy przycisk w naszym MOCu jest zamaskowany. Zdaje się, że przełączenie pilota na inny odbiornik, jeśli w ogóle możliwe, też będzie wymagało gimnastyki.

- 10 baterii AAA żeby w ogóle zacząć zabawę z pociągiem. Kto używa baterii AAA w 2018?

- tak, wtyczki w PU są te same co w Booście i nie wchodzą więcej niż jedna na gniazdko. W Billund wróble ćwierkały o jakichś przejściówkach.

- nie ma wstecznej kompatybilności z wtyczkami PF, ani oczywiście odbiornikami PF. Jw.m być może pojawią się jakieś przejściówki.

- samo używanie pilota jest przyjemne, komendy działają natychmiast i za każdym razem, podczas gdy trainsowy pilot PF był jak kara za morderstwo. Sam projekt pilota PU pozwala na łatwe łączenie pilotów spodami; łatwo złożyć do kupy 2-3 piloty i obrócić sobie przyciski tak żeby mieć do nich wygodny dostęp. To sugeruje, że być może system nie jest zamknięty na amen w układzie 2 wyjść na odbiornik, ale to tylko spekulacja.
Ostatnio zmieniony 2018-06-04, 15:41 przez Sariel, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#2 Post autor: Bricksley »

Szkoda, że na chwile obecna więcej jest wad i pytań bez odpowiedzi niż zalet. Niemniej pozostaje mieć nadzieję, że PU nie będzie jednak krokiem wstecz i pojawią się ciekawe elementy systemu. Swoją drogą hasłem przewodnim Lego był i jest "system" ;)
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 801
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#3 Post autor: Atros »

Czyli wyjaśniło się po co jest 6 przewodów w kablu. Silnik ma opornik który wskazuje jakiego jest typu i jak ma działać, czy z regulacją prędkości czy nie. W takim razie jeden nowy pilot zastąpi stary zwykły i kolejkowy.
Obracanie przycisków działa jak revers więc dlatego nie ma potrzeby oddzielnego suwaka - sprytne.

Zasięg to duże rozczarowanie. Co prawda jest o niebo lepiej niż podczerwień ale wszystkie inne urządzenie BT mają zasięg kilkudziesięciu metrów.
Jest duża szansa, że zamiast koszyka na baterie AAA będzie opcja kupienia akumulatora Li-Po jak w WeDo 2.0 https://www.akcesedukacja.pl/sklep/le/a ... r-wedo-2-0

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#4 Post autor: M_longer »

Czyli w zasadzie krok wstecz pod każdym względem, od biedy lepszy zasięg...

Muszel
Posty: 178
Rejestracja: 2016-06-05, 18:51
Lokalizacja: Łódź
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#5 Post autor: Muszel »

Też to widzę w tych barwach...
Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
Jahoo
Administrator
Posty: 963
Rejestracja: 2012-12-09, 23:28
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#6 Post autor: Jahoo »

Hesus...liczyłem mocno na Bluetooth, programowalny pilot lub sterowanie ciuchami z kompa to by było coś. A tak to niesmak.
GBC!

BJ
VIP
Posty: 999
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

#7 Post autor: BJ »

A wystarczyłby nowy odbiornik i pilot...
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#8 Post autor: Sariel »

Może z telefonu jest lepszy zasięg, zobaczymy. Dziwi mnie tylko że po kilku minutach zabawy silnikiem od Boosta i odbiornik i pilot mrugają że bateria słaba - czyżby problemy sprzętowe na dzień dobry?

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#9 Post autor: Bricksley »

Sariel pisze:Dziwi mnie tylko że po kilku minutach zabawy silnikiem od Boosta i odbiornik i pilot mrugają że bateria słaba - czyżby problemy sprzętowe na dzień dobry?
Mnie dziwi sam fakt wprowadzenia diod sygnalizujących słabą baterię, to tak jakby na wstępie mówili że będzie to prądożerne.
Ostatnio zmieniony 2018-06-04, 20:15 przez Bricksley, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#10 Post autor: Sariel »

Ktoś rozebrał silnik od Boosta i twierdzi że dodatkowe dwa kable są do optycznego licznika rotacji w silniku i niczego więcej.

Jetboy

#11 Post autor: Jetboy »

Sariel pisze:Ktoś rozebrał silnik od Boosta i twierdzi że dodatkowe dwa kable są do optycznego licznika rotacji w silniku i niczego więcej.
Dodatkowe kable są do czujników które można podłączać do boosta. Rówież do tych które być może zostaną dodane w przyszłości.

R19Cabrio

#12 Post autor: R19Cabrio »

Smuteczek, mocno się zawiodłem na firmie. Oczekiwałbym od firmy LEGO porządniejszej elektryki, wykorzystania obecnych technologii, lepszych niż BT, którym się zachwycałem będąc w gimnazjum wieki temu, innego źródła zasilania, kompatybilności wstecznej.
Lepiny PF kolegi biją moje LEGOwe pod względem mocy, prędkości i zasięgu, są tańsze, więc po co przepłacać?

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#13 Post autor: M_longer »

R19Cabrio pisze:więc po co przepłacać?
Żeby nie wspierać złodziei?

R19Cabrio

#14 Post autor: R19Cabrio »

M_longer pisze:Żeby nie wspierać złodziei?
Masz rację, lepin jest nieuczciwy i kopiowanie twórczości LEGO i fanów to kradzież.
Lepin zapewne skopiuje system PU zamiast wymyślić własny i własnym rozwiązaniem położyć lego na łopatki. Jeśli lepinowe PU będzie wydajniejsze tak jak wydajniejsze są lepinowe PFy, jeśli im się to uda, to udowodnią, że LEGO mogło znowu zrobić elektronikę lepiej.
Odnoszę wrażenie że LEGO nie traktuje klientów poważnie. Nie oferuje im najlepszych i współczesnych rozwiązań, bo po co, i tak klienci kupią wszystko co wyprodukujemy.
Ostatnio zmieniony 2018-06-05, 13:55 przez R19Cabrio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
OmenGda
Posty: 873
Rejestracja: 2007-02-05, 21:58
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: OmenGda

 

#15 Post autor: OmenGda »

No nie wiem czemu, ale mam wrażenie, że stary dobry LEGO RC bije ten cały nowy szmelc na łopatki :-/
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!

ODPOWIEDZ