[WIP] Zamek PF

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
--pg--
VIP
Posty: 221
Rejestracja: 2015-07-13, 19:30
Lokalizacja: Kraków

[WIP] Zamek PF

#1 Post autor: --pg-- »

Zakładam wątek WIP, szukając wsparcia, wskazówek i uwag. Pomysł na model powstał przez przypadek, gdy w zamkniętej części naszego forum przeczytałem o poszukiwaniach czterech chętnych członków LUG-ów do budowy czegoś niesztampowego z LEGO Technic. Skoro wybrane osoby miały dostać trzy duże zestawy: 42070 (Terenowy Holownik 6x6), 42069 (Ekstremalna Przygoda) i 42078 (Mack Anthem), zacząłem kombinować, co z tych zestawów można by zbudować, uwzględniając kolorystykę. I tak powstał dość szczegółowy pomysł na Castle Kinetic Sculpture. Najpierw we wspomnianym wątku:
* MOC byłby faktycznie fragmentem zamku stojącego na skale, miałby fosę przed bramą wjazdową, wieżę, lochy w skale, może kawałek dziedzińca; pomysł powstał po przeglądnięciu kolorystyki w podanych zestawach (nie chcę iść na łatwiznę i korzystać z innych klocków pomimo zezwolenia, tak przy okazji modele C buduje się szybciej niż normalne moce, bo klocki szybko się kończą): skały pod zamkiem byłyby koloru dark bluish grey (42078 przychodzi z pomocą), a zamek koloru czarnego (wszystkie trzy zestawy dają bardzo dużo czarnych belek i paneli);
* w pracy użyłbym jednego pojemnika na baterie i jednego silnika, napęd puściłbym na skrzynię rozdzielczą (póki co myślę o sześciu wyjściach), aby można było uruchamiać tylko jeden mechanizm jednocześnie;
* pierwszym ruchomym elementem byłaby falująca woda w fosie przed zamkiem zbudowana z paneli dark azure, łatwy mechanizm – wystarczyłoby obrót z silnika zamienić na ruch drgający i doprowadzić na miejsce, czyli pod panele;
* drugim ruchomym elementem byłby opuszczany most zwodzony i podnoszona krata w bramie wjazdowej, tutaj mam marzenie na jedyny nieoczywisty mechanizm, czyli najpierw opuszczanie mostu zwodzonego do oporu, a potem podnoszenie kraty (i przyznaję się, że jeszcze nie zastanawiałem się, jak to zrobić; jak się nie uda, rozbiję na dwa mechanizmy kosztem ostatniego);
* trzecim ruchomym elementem byłby rycerz chodzący tam i z powrotem wzdłuż flanków na murach zamku – „taśmociąg”, do którego byłby przyczepiony, mógłbym zrobić na podobnej zasadzie do baru sushi w Ninjago City (tylko dłuższe) i włożyć koło z oponą, które napędzałoby to cudo;
* czwartym ruchomym elementem byłby duch goniący wewnątrz wieży w pionie przyczepiony do gąsienicy Technic z 42069 ustawionej w tej wieży pionowo, ducha zrobiłbym głównie z przezroczystych klocków, można byłoby go oglądać w oknach wieży oraz pod wieżą (czyli w lochach);
* piątym z ruchomych elementem byłby smok machający skrzydłami siedzący na wieży (na smoka zużyłbym fioletowe panele i klocki z 42069);
* szóstym, ostatnim, ruchomym elementem byłby rycerz na koniu stojący na dziedzińcu, dźgający kopią kukłę z siana; brzmi strasznie, ale wykonanie jest banalnie proste, bo pod konika trzeba będzie podłożyć ruch drgający i efekt murowany.
Potem posłałem zgłoszenie na wskazany mail. Niestety nie zostałem zakwalifikowany do projektu, ale pomysł drążył umysł na tyle głęboko, że zdecydowałem się zbudować ów zamek, odrzucając jedynie ograniczenie dotyczące używania klocków z trzech wyżej wymienionych zestawów.

Stan na dzień dzisiejszy:
* zaprojektowany przybliżony kształt zamku, skał i wody:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
* działający mechanizm wody (działa nawet z napędem podanym przez z24 ze sprzęgłem);
* podnoszenie i opuszczanie kraty (dlatego jej nie rysowałem na powyższym rysunku, bo wiem, jak będzie wyglądać);
* przypiąłem również ducha z zestawów z lat dziewięćdziesiątych do gąsienicy Technic w taki sposób, że ustawia się nogami w dół pod własnym ciężarem.

Liczę na szybką budowę, bez długiej dłubaniny nad szczegółami (jak to bywa w Technicu skalowanym, czyli ograniczonym objętością), planuję ukończyć przed końcem kwietnia i zwiedzić z zamkiem kilka tegorocznych wystaw.

Awatar użytkownika
cwbatman
Posty: 34
Rejestracja: 2018-05-29, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zamek PF

#2 Post autor: cwbatman »

--pg-- pisze: [cut]
Liczę na szybką budowę, bez długiej dłubaniny nad szczegółami (jak to bywa w Technicu skalowanym, czyli ograniczonym objętością), planuję ukończyć przed końcem kwietnia i zwiedzić z zamkiem kilka tegorocznych wystaw.
Jak się ma Twój projekt? Bo dla mnie wygląda ciekawie.

Awatar użytkownika
--pg--
VIP
Posty: 221
Rejestracja: 2015-07-13, 19:30
Lokalizacja: Kraków

#3 Post autor: --pg-- »

Sporo mam wybudowane, wieżę praktycznie całą (dogrywam działanie bomu, na którym wznosi się smok), wodę zrobiłem już dawno, na przełomie lutego i marca. Pierwszy koncept bramy też za mną. Niechcący zrobiłem sobie przerwę od tego projektu, bo wpadł mi do głowy pomysł na kamieniczkę ze schowanym silnikiem i przez ostatnie weekendy nad tym projektem spędzałem czas.

Awatar użytkownika
Mestari
VIP
Posty: 1428
Rejestracja: 2013-09-25, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#4 Post autor: Mestari »

Kamieniczkę, powiadasz... ;)

Awatar użytkownika
--pg--
VIP
Posty: 221
Rejestracja: 2015-07-13, 19:30
Lokalizacja: Kraków

#5 Post autor: --pg-- »

Mestari, szukaj dla mnie parceli między dwiema innymi kamieniczkami, bo wygląda na to, że za dwa tygodnie uda się skończyć i zaprezentować na forum. Będzie to pub (na parterze) i dyskoteka (na piętrze), taka prawdziwa z DJ-em.

Awatar użytkownika
Mestari
VIP
Posty: 1428
Rejestracja: 2013-09-25, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#6 Post autor: Mestari »

Czyli bok szeroki na 32. Patrzyłem teraz na mapę i wygląda na to, że... nie ma miejsca. Spójrz może do wątku i sam pooglądaj, może coś Ci wpadnie do głowy.

link do wątku

Awatar użytkownika
--pg--
VIP
Posty: 221
Rejestracja: 2015-07-13, 19:30
Lokalizacja: Kraków

#7 Post autor: --pg-- »

Ok, spojrzę w weekend. Wymiary zgadłeś - 1bp.

Corrado
Posty: 104
Rejestracja: 2016-03-29, 09:52
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#8 Post autor: Corrado »

Pomysł bardzo ciekawy i na wizualizacji prezentuje się imponująco. Nie orientuję się czy w tych zestawach występuje ale do wykonania funkcji mostu zwodzonego i podnoszenia krat proponowałbym użycie dyferencjału. Przekazywałby ruch obrotowy wpierw na jedno wyjście mniej obciążone a po zakończeniu opuszczania mostu zablokowałoby się jedno wyjście przekazując ruch obrotowy na kratę.

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem. Powodzenia!

Awatar użytkownika
Stelario
VIP
Posty: 1795
Rejestracja: 2014-11-30, 19:49
Lokalizacja: z PRLu

#9 Post autor: Stelario »

Z tego co wiem to krat się nie opuszcza i podnosi co 5 minut.
Montuje się na stałe w powietrzu, w momencie ataku szybkim ruchem opuszczamy kraty na dół i nie daje się jej podnieść. Zresztą krata jest od wewnątrz to jakby była opuszczona nie dałoby się bronić drzwi.
Powiedzmy STOP rasistowskim opiniom na temat kolorów zabawek dla dzieci.

Awatar użytkownika
--pg--
VIP
Posty: 221
Rejestracja: 2015-07-13, 19:30
Lokalizacja: Kraków

#10 Post autor: --pg-- »

Corrado pisze:Nie orientuję się czy w tych zestawach występuje ale do wykonania funkcji mostu zwodzonego i podnoszenia krat proponowałbym użycie dyferencjału.
Zamek już bardzo dawno odszedł od korzystania z trzech zestawów, kratę mam podnoszoną dużymi liniowymi siłownikami, most zwodzony prawdopodobnie będę podnosić podobnie. Most i kratę będę dogrywać na samym końcu, powstanie jeszcze MOC pośredni - sama wieża.

ODPOWIEDZ