Ural 4320 jak dotąd jest moją najmocniejsza ciężarówką, pierwszą na 3 silnikach XL. Przedni most oraz kabina bazuje na mojej poprzedniej trialówce Ural 43206.
Nowością jest miękkie, piórowe zawieszenie bazujące na sprężystości osiek - z przodu axle 12 a z tyłu axle 16. Zawieszenie to bardzo dobrze wybiera nierówności i wzorowo dopasowuje się do terenu. Dzięki temu, że silniki są zamontowane w mostach nie ma potrzeby prowadzenia wału napędowego który ograniczałby miękkość oraz skok zawieszenia. Rama zbudowana jest z technic bricków i jest bardzo sztywna. Dzięki temu jeszcze lepiej widać jak zawieszenie pracuje ponieważ rama nie uczestniczy w amortyzacji.
W tylnych mostach silniki zamontowałem poprzecznie aby wyeliminować z układu napędowego knoby. Z przodu, z uwagi na duży kąt skrętu kół nie byłem w stanie zmieścić silnika poprzecznie wiec zmuszony byłem zamontować go wzdłużnie i użyć knobów.
Sterowanie odbywa się jak w moich wcześniejszych ciężarówkach z komórki przez Bluetooth do EV3. Do zasilenia 3 XLi nie wystarczy jeden battery box/akumulator więc oprócz EV3 na pokładzie mam jeszcze akumulator Li-Po i wieżę V2 kontrolowaną z EV3 poprzez HiTechnic NXT IRLink Sensor.
Prześwit międzyosiowy wynosi 10,5 studa, kąt natarcia to 60 stopni. Ciężkie elementy jak kostka EV3, akumulator i silniki umieszczone są możliwie nisko dzięki czemu stabilność auta jest na dobrym poziomie. Na samym tyle znajduje się Pasywny Asystent Rolkowy który ma za zadanie nie dopuścić aby po rolce auto stało do góry kołami. Dodatkowe oświetlenie na dachu jest również elementem systemu PAR. System ten zerżnąłem od smyka (choć nazwa jest moja) :)
Dane techniczne
- wymiary pojazdu dł/szer/wys (mm): 515/205/200
rozstaw osi/kół (mm): 275, 110/165
waga pojazdu (g): 2000
silniki napędowe: 3 XL
skręt: 1 PF L
przełożenie: 1:3
zawieszenie: sztywne mosty na resorach piórowych
co osiągnął:
LTTC 1-2018 - miejsce 1/6, LTTC 2-2018 - miejsce 1/5
Film: https://www.youtube.com/watch?v=zCMf5OfBOzk