[MOC] Stacja kolejowa z nastawnią i przejazdem
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Stacja kolejowa z nastawnią i przejazdem
Zebrałem się wreszcie ;)
Zanim zacznę dwa podziekowania:
Dla BHs'a za naklejki na stację i nastawnię :)
Dla Biedrusa za film :)
Na wystawie w Pszczynie zaprezentowałem ostateczną wersję swojej stacji kolejowej z nastawnią i przejazdem kolejowym. W Chojnicach była troszkę inna wersja z niedokończonym dachem i innym układem okien. Stacja nie posiada wnętrza (choć pierwotnie było planowane, stąd podwójne ściany i inny kolor wewnątrz) z wyjątkiem nastawni.
Stacja powstała na bazie (ale ze sporymi modyfikacjami) stacji kolejowej w Siedlisku Czarnkowskim. Mieszkańcy rozpoznali bryłę na pierwszy rzut oka, więc test zdany ;)
Miała być z dużym peronem, na którym długie pociągi szerokie na 8 kropek będą wyglądały jak u siebie. Mam nadzieję, ze udało się to osiągnąć :)
Jak większość z Was wie wrzucam po kolei w swoje kamieniczki i budynki różne systemy z technic. Po PF, starym oświetleniu 9V i nowym PF oraz pneumatyce, przyszedł czas na zdalne sterowanie SBrickiem i Flex :) Te rurki zawsze mi się podobały i czekałem tylko na okazję, żeby ich użyć. Kontrolowanie szlabanów wydaje się być idealnym zastosowaniem, tym bardziej że ruszające się linki przypominają prawdziwe "okablowanie" na stacjach. Zazwyczaj jest ono prowadzone do rozjazdów, ale... nie czepiajmy się za bardzo :P
Aplikacja w telefonie steruje SBrickiem, ten silnikiem M podpiętym pod mały siłownik śrubowy, który z kolei ciągnie lub popycha cięgna flexa, które to z kolei poruszają zaporami. Czyli proste jak budowa cepa. Tu zdjęcie z wczesnej fazy budowy gdzie wszystko widać (tylko jeszcze SBricka nie podłączałem):
No i właśnie nad tym, żeby było tak prosto myślałem dwa miesiące... Ale na wystawach było prawie bezobsługowe, wytrzymało napór dzieciaków, nie psuło się. Tylko na samym początku wymagało dość precyzyjnej kalibracji. Do tego spełniło kolejne wymaganie prostego rozkładania na cztery moduły dla łatwiejszego transportu.
Zapewne zauważyliście dość nietypowy układ torów przed stacją. Wymuszony on został przez stację towarową REXa, która miała stać naprzeciwko podczas wystaw w Chojnicach rok temu i teraz w Pszczynie. Niestety stacja jeszcze się nie zmaterializowała, a moja zaraz pójdzie na żyletki, więc nie zobaczymy już tego planowanego zestawienia. Układ torów i umiejscowienie w miasteczku dobrze widać na zdjęciach poniżej:
A na zakończenie jeszcze wnętrze nastawni i przejazd kolejowy z filmem:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0aU2obX ... e=youtu.be[/youtube]
Cała galeria jest dostępna tu: LINK
Zanim zacznę dwa podziekowania:
Dla BHs'a za naklejki na stację i nastawnię :)
Dla Biedrusa za film :)
Na wystawie w Pszczynie zaprezentowałem ostateczną wersję swojej stacji kolejowej z nastawnią i przejazdem kolejowym. W Chojnicach była troszkę inna wersja z niedokończonym dachem i innym układem okien. Stacja nie posiada wnętrza (choć pierwotnie było planowane, stąd podwójne ściany i inny kolor wewnątrz) z wyjątkiem nastawni.
Stacja powstała na bazie (ale ze sporymi modyfikacjami) stacji kolejowej w Siedlisku Czarnkowskim. Mieszkańcy rozpoznali bryłę na pierwszy rzut oka, więc test zdany ;)
Miała być z dużym peronem, na którym długie pociągi szerokie na 8 kropek będą wyglądały jak u siebie. Mam nadzieję, ze udało się to osiągnąć :)
Jak większość z Was wie wrzucam po kolei w swoje kamieniczki i budynki różne systemy z technic. Po PF, starym oświetleniu 9V i nowym PF oraz pneumatyce, przyszedł czas na zdalne sterowanie SBrickiem i Flex :) Te rurki zawsze mi się podobały i czekałem tylko na okazję, żeby ich użyć. Kontrolowanie szlabanów wydaje się być idealnym zastosowaniem, tym bardziej że ruszające się linki przypominają prawdziwe "okablowanie" na stacjach. Zazwyczaj jest ono prowadzone do rozjazdów, ale... nie czepiajmy się za bardzo :P
Aplikacja w telefonie steruje SBrickiem, ten silnikiem M podpiętym pod mały siłownik śrubowy, który z kolei ciągnie lub popycha cięgna flexa, które to z kolei poruszają zaporami. Czyli proste jak budowa cepa. Tu zdjęcie z wczesnej fazy budowy gdzie wszystko widać (tylko jeszcze SBricka nie podłączałem):
No i właśnie nad tym, żeby było tak prosto myślałem dwa miesiące... Ale na wystawach było prawie bezobsługowe, wytrzymało napór dzieciaków, nie psuło się. Tylko na samym początku wymagało dość precyzyjnej kalibracji. Do tego spełniło kolejne wymaganie prostego rozkładania na cztery moduły dla łatwiejszego transportu.
Zapewne zauważyliście dość nietypowy układ torów przed stacją. Wymuszony on został przez stację towarową REXa, która miała stać naprzeciwko podczas wystaw w Chojnicach rok temu i teraz w Pszczynie. Niestety stacja jeszcze się nie zmaterializowała, a moja zaraz pójdzie na żyletki, więc nie zobaczymy już tego planowanego zestawienia. Układ torów i umiejscowienie w miasteczku dobrze widać na zdjęciach poniżej:
A na zakończenie jeszcze wnętrze nastawni i przejazd kolejowy z filmem:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0aU2obX ... e=youtu.be[/youtube]
Cała galeria jest dostępna tu: LINK
Ostatnio zmieniony 2018-07-02, 23:57 przez Mestari, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 2363
- Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Szlabany działają super.
A stacji na pewno brakuje jakichś lamp. W Pszczynie na budynku są ładne kinkiety. W ogóle nie mamy latarni w miasteczku...
A stacji na pewno brakuje jakichś lamp. W Pszczynie na budynku są ładne kinkiety. W ogóle nie mamy latarni w miasteczku...
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
To już dwa lata ;)SERVATOR pisze:Bardzo podoba mi się, że budynki stacji są schludne, dość surowe i w stonowanych, ciemnych kolorach. Bardzo dodaje im to realizmu. Plus za naklejki.
Z ciekawości. Dlaczego chcesz rozbierać stację?
Znudziła mi się, chcę albo zrobić nową, albo dać komuś innemu się wyżyć. Stacja jest bardzo widocznym elementem miasta, więc jak zostanie trzeci rok z rzędu to umrzemy z nudów...
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Może się w końcu zmuszę do zrobienia jakiegoś peronu dla mojego wozidła… :D Bo w standardowe niestety się nie zmieszczę... :(Mestari pisze:To już dwa lata ;)SERVATOR pisze:Bardzo podoba mi się, że budynki stacji są schludne, dość surowe i w stonowanych, ciemnych kolorach. Bardzo dodaje im to realizmu. Plus za naklejki.
Z ciekawości. Dlaczego chcesz rozbierać stację?
Znudziła mi się, chcę albo zrobić nową, albo dać komuś innemu się wyżyć. Stacja jest bardzo widocznym elementem miasta, więc jak zostanie trzeci rok z rzędu to umrzemy z nudów...
Stacyjka fajna, podobają mi się te okna i wygląd muru. Szkoda tylko, że ten peron taki kafelkowy, gdzie ten duch starego Legolandu, gdzie stud na studzie studa poganiał?... A tak, to wszystko takie "kafelkowe", gładkie i świecące się jak nie przymierzając... klocki XD
Jeśli dobrze widzę, to sterowanie oboma szlabanami z jednego mechanizmu/silnika? Prowadziłeś jakieś dodatkowe cięgło pod torami? Czy te cięgła były tak "luzem", na widoku?
bzzz-bzzz
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2462
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Na każdej wystawie poświęciłem dłuższą chwilę żeby się przyjrzeć stacji. Nie żebym był kamienniczkowym koneserem ale jest super. Najczęściej zawieszałem się na budce dróżnika. Tutaj kolor zrobił swoje bo mimo prostej konstrukcji wygląda obłędnie. Za pierwszym razem byłem zaskoczony działającymi szlabanami. Chwali się, że zbudowałeś taki mechanizm a nie wykręcałeś się że to na makietę i takie elementy są zbędne.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
DawKub1922 też coś o tym wspominał. Może warto pogadać na poważniej co z tym zrobić. Będzie niedługo wątek o edycji 2019, tam pogadamy :)wielkamucha pisze:Może się w końcu zmuszę do zrobienia jakiegoś peronu dla mojego wozidła… :D Bo w standardowe niestety się nie zmieszczę... :(
Tory są na wysokości 1 plate'a tak, żeby pod nimi zmieścił się flex w "otulinie" z rurki, którą tu nazywa się flexem ;) I owszem, jest to na jednym mechanizmie, a cięgno jest podzielone na 4 części. Usztywniam każdą jego część, żeby to na boki nie latało i nie zwiększało luzów. A wszystko to na widoku z dwóch powodów. Po pierwsze myślałem, że mogą być kłopoty i wtedy łatwiej naprawiać, a po drugie, ale równorzędne ;) ładniej to wygląda bo przypomina rzeczywiste rozwiązania. Lubię patrzeć na te cięgna w ruchu :Pwielkamucha pisze:Jeśli dobrze widzę, to sterowanie oboma szlabanami z jednego mechanizmu/silnika? Prowadziłeś jakieś dodatkowe cięgło pod torami? Czy te cięgła były tak "luzem", na widoku?
Dzięki :) Dużo dla mnie znaczy wypowiedź technicowca/model team :)eric trax pisze:Na każdej wystawie poświęciłem dłuższą chwilę żeby się przyjrzeć stacji. Nie żebym był kamienniczkowym koneserem ale jest super. Najczęściej zawieszałem się na budce dróżnika. Tutaj kolor zrobił swoje bo mimo prostej konstrukcji wygląda obłędnie. Za pierwszym razem byłem zaskoczony działającymi szlabanami. Chwali się, że zbudowałeś taki mechanizm a nie wykręcałeś się że to na makietę i takie elementy są zbędne.
Ostatnio zmieniony 2018-07-04, 20:33 przez Mestari, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2017-04-18, 09:05
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Bardzo ladna makieta :)
Co prawda nie mam zdjęć, ale próbowałem zrobić jakiś czas temu podnoszone jednocześnie szlabany za pomocą przekładni i długich osi.
z nastawni po redukcji obrotów wychodziła długa oś w kierunku pierwszego szlabanu, tam była przekładnia z 3x i dalej poprowadzona długa oś do następnego szlabanu gdzie znów umieściłem 2x W tym układzie myślę że wyeliminowałoby to konieczność montażu tak skomplikowanego mechanizmu.
Co prawda nie mam zdjęć, ale próbowałem zrobić jakiś czas temu podnoszone jednocześnie szlabany za pomocą przekładni i długich osi.
z nastawni po redukcji obrotów wychodziła długa oś w kierunku pierwszego szlabanu, tam była przekładnia z 3x
Kod: Zaznacz cały
6589
Kod: Zaznacz cały
6589