I wtedy rzeczywiście opór jest minimalny, ale nadal jest, a ty podałeś jako przykład "bardzo śliski lód", który w cytowanym artykule jest podany jako przykład poprawnego działania TorSena i tak małego oporu nie daje. Zresztą i tak moment na kole z przyczepnością jest - w przeciwieństwie do normalnego dyferencjału. Właściwie żaden z pokazanych przez V1 modeli TorSena nie używa ślimacznic w takiej formie jak ten Scanera, którego działanie opiera się nie tyle o opory (tarcie) jako takie a o brak możliwości napędzania ślimacznicy (w prawdziwym TorSenie chyba ślimacznic jako takich nie ma).Umożliwia to sprawne przekazywanie napędu nawet w sytuacjach, w których jedno z kół traci całkowicie kontakt z jezdnią
Dyferencjał Torsen
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
No dobra, ok, masz w dużej mierze rację . Problem w tym, że:
Ja miałem sytuacje w której auto całkowiecie staneło na oblodzonej drodze pod góre. Przednia os zasuwala jak glupia. tył stał. Wtedy jedyne wyjscie to ratowac sie hamulcem - delikatnie go wciskac zeby ma przednie kola zaczal dzialac jakis moment - wtedy jego wielokrotnosc pojdzie na tył i wyjedziemy.
ups... przez pośpiech nie włączyłem powiadamiania na mail :-)
za godzinkę będę zdjęcia uwaga nie będę teraz całego mostu rozbierał wiec będzie to zabudowane :-)
[img]http://krzysztof_kris.republika.pl/00453005_00000021.jpg[/img]
[img]http://krzysztof_kris.republika.pl/lugpol2.jpg[/img]
Opis krótki odcinek koszulki z kabla sieciowego około 0,5 cm nasuwamy na dwie osie w środku powoduje to wzajemnie tarcie takich osi od strony mechanizmu różnicowego (czyli jeśli koło jest w powietrzu to nie mieli ale bez problemu się obraca jeśli siła pochodzi z koła czyli np.: na zakręcie. Mniej więcej takie jest założenie Trostena czyli "ślimaka" daje się kręcić od strony koła ale od strony napędu już nie ;-)
za godzinkę będę zdjęcia uwaga nie będę teraz całego mostu rozbierał wiec będzie to zabudowane :-)
[img]http://krzysztof_kris.republika.pl/00453005_00000021.jpg[/img]
[img]http://krzysztof_kris.republika.pl/lugpol2.jpg[/img]
Opis krótki odcinek koszulki z kabla sieciowego około 0,5 cm nasuwamy na dwie osie w środku powoduje to wzajemnie tarcie takich osi od strony mechanizmu różnicowego (czyli jeśli koło jest w powietrzu to nie mieli ale bez problemu się obraca jeśli siła pochodzi z koła czyli np.: na zakręcie. Mniej więcej takie jest założenie Trostena czyli "ślimaka" daje się kręcić od strony koła ale od strony napędu już nie ;-)
Ostatnio zmieniony 2008-01-28, 19:48 przez Krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
- m4rc1n
- Posty: 369
- Rejestracja: 2009-09-17, 15:28
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- brickshelf: m4rc1n
-
przeglądając bs znalazłem znacznie mocniejsza wersje dyfra pokazanego w pierwszym poście. polega on na użyciu obrotnic nowego typu. wymiary na niemałe, znacznie większy niż to co było pokazane, lecz sposób w jaki ten dyfer jest zbudowany, powoduje, że dyfer nie potrzebuje żadnej obejmy, nie rozjeżdża się.
link:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=4218586
edit: przepraszam za odkopanie tematu :)
mam nadzieję, że wniosłem jakieś info :)
link:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=4218586
edit: przepraszam za odkopanie tematu :)
mam nadzieję, że wniosłem jakieś info :)
Ostatnio zmieniony 2009-12-14, 15:48 przez m4rc1n, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomóżcie mi proszę odkryć, jak w dyfrze spod linku powyżej są ośki zamocowane od wewnętrznej strony? Bo przecież muszą jakoś być. Jesli nie są, to podczas pracy koło z20 nie przylega dokładnie do z12. Niestety ze zdjęć nie mogę się tego dopatrzeć.
Wymyśliłem coś takiego, ale wtedy nie mieści się koło z24 w środku, które ma być między ślimakami: link
PS. Przepraszam, za odgrzanie kotleta.
Ostatnio zmieniony 2018-08-01, 22:53 przez cwbatman, łącznie zmieniany 2 razy.
Pomyliłem się początkowo w zacytowanym linku. Chodzi mi o dyfer w wersji 2 tego autora, ten tutaj:M_longer pisze:Obrazek
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=417200
Ale dzięki, wrzucone zdjęcie mnie naprowadziło. Aż mi teraz głupio ;)
Ostatnio zmieniony 2018-08-01, 23:19 przez cwbatman, łącznie zmieniany 2 razy.