Tommy Styrvoky którego kojarzę z budowania sporych czołgów pokazał na swoim flickrze coś takiego. Ciekaw jestem czy to zadziała. Wygląda na zaprojektowane dobrze. Ciekaw jestem tylko jak z trwałością. Fakt faktem taki zawór to była by magia choć jednak nie koszerna. Co myślicie?
Rotary valve by Tommy Styrvoky, on Flickr
WIP rotary pneumatic valve by Tommy Styrvoky, on Flickr
Zawór pneumatyczny 90*
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2462
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Zawór pneumatyczny 90*
Ostatnio zmieniony 2018-08-02, 20:31 przez eric trax, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- szarikm
- Adminus Emeritus
- Posty: 1312
- Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
- Lokalizacja: Rzeszów
- brickshelf: szarikm
-
+ sterowanie zaworem przez obrót wału
+ niski
- ale długi - 5 studów - po wpisie Longera: ok, uwaga bezzasadna.
Tak patrzę i (nie jestem pewny) myślę, że w obecnym kształcie nie znajdzie to zastosowania, gdy napęd tego zaworu będzie zbudowany na mimośrodzie - zmiana położenia zaworu ruchem posuwisto-zwrotnym zmienionym na obrotowy.
Mimośród co 180 stopni ma pozycję niebezpieczną i w którą stronę by go nie ruszyć (zmiana stanu zaworu następuje co 90 stopni), to i tak wejdzie w dwuznaczną pozycję - a to grozi zablokowaniem/uszkodzeniem układu.
Sądzę, że dobry pomysłem było by, aby ramiona wałka znajdowały się między wlotami kanałów powietrznych. Dla sterowania silnikiem to nie ma znaczenia.
Lub, aby zmiana stanu zaworu następowała po przekręceniu wałka o 180 stopni. To będzie chyba nawet zdrowsze dla napędu elektrycznego - wykonać półobrotu niż ćwierć. Tyle, że kanały powietrzne będą bardziej skomplikowane.
Mam nadzieję, że mu to ktoś podpowie.
Niekoszerna, niekoszerna... przejmujesz się :) Sbricki też nie były koszerne.
+ niski
- ale długi - 5 studów - po wpisie Longera: ok, uwaga bezzasadna.
Tak patrzę i (nie jestem pewny) myślę, że w obecnym kształcie nie znajdzie to zastosowania, gdy napęd tego zaworu będzie zbudowany na mimośrodzie - zmiana położenia zaworu ruchem posuwisto-zwrotnym zmienionym na obrotowy.
Mimośród co 180 stopni ma pozycję niebezpieczną i w którą stronę by go nie ruszyć (zmiana stanu zaworu następuje co 90 stopni), to i tak wejdzie w dwuznaczną pozycję - a to grozi zablokowaniem/uszkodzeniem układu.
Sądzę, że dobry pomysłem było by, aby ramiona wałka znajdowały się między wlotami kanałów powietrznych. Dla sterowania silnikiem to nie ma znaczenia.
Lub, aby zmiana stanu zaworu następowała po przekręceniu wałka o 180 stopni. To będzie chyba nawet zdrowsze dla napędu elektrycznego - wykonać półobrotu niż ćwierć. Tyle, że kanały powietrzne będą bardziej skomplikowane.
Mam nadzieję, że mu to ktoś podpowie.
Niekoszerna, niekoszerna... przejmujesz się :) Sbricki też nie były koszerne.
Ostatnio zmieniony 2018-08-02, 22:58 przez szarikm, łącznie zmieniany 4 razy.
Wygląda na ciekawy, rzeczywiście rozwinięcie nowego rozwiązania Lego.
Zapraszam na mój kanał: https://m.youtube.com/channel/UCbtrLK1tn55UNlbh10SQkLA