[MOC] Mercedes-Benz Tankpool Racing Truck
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
[MOC] Mercedes-Benz Tankpool Racing Truck
Dane techniczne:
Wymiary: dł. 45s / szer. 18s / wys. 19s
Waga: 1.355 kg (1.535 kg z kamerą)
Napęd: 4 x silnik RC z szybszego wyjścia z przełożeniem 1:1.66 na tylną oś
Zawieszenie: przód - niezależne z pozytywnym casterem, tył - brak
Zasilanie: 2 x BuWizz 2.0
Skromny MOCyk popełniony w 3 dni po tym jak napatrzyłem się na liście w parku i pomyślałem, że fajnie byłoby śmigać przez nie czymś szybkim w zwolnionym tempie na filmie. Padło na ciężarówkę wyścigową dostępną w Forzie Motorsport, przy czym skupiłem się raczej na szybkości i solidności niż na wiernym odwzorowaniu oryginału. Stąd pewne odstępstwa w postaci świateł przednich (bo fajne), białej kabiny (bo jakoś bardziej mi pasowała od jasnoszarej) czy delikatnego wydłużenia podwozia (o 2 study, żeby zmieścić BuWizzy za przednią osią). Dużo pracy włożyłem w nalepki, po części bazując na screenach z gry, a po części dodając elementy z prawdziwej ciężarówki której malowanie zmienia się w różnych wyścigach.
Od strony technicznej, MOC jest bardzo prosty, to dosłownie masa silników + dwie osie. Cztery silniki RC są spięte szybszymi wejściami i ułożone poziomo pośrodku podwozia, jak najniżej żeby obniżyć środek ciężkości. Napęd na tylną oś przekazywany jest przez knoby, bez dyfra, z przyspieszeniem 1.6:1. Testowałem też przełożenie 1:1, dawało ono zdecydowanie lepsze przyspieszenie ale niższą prędkość maksymalną. Ponieważ zależało mi na możliwie lekkim i solidnym modelu, za którym nie trzeba będzie biegać z szufelką, zrezygnowałem z zawieszenia na tylnej osi. W tego typu ciężarówkach jest ono i tak symboliczne, a uprościło mi to przeniesienie napędu, oszczędziło dużo miejsca z tyłu podwozia, i pozwoliło na mocniejsze podwozie. Przednie zawieszenie to klasyczne podwójne wahacze, ze zwrotnicami wchodzącymi głęboko w przednie koła tak jak w mojej dakarowej Tatrze, bo zauważyłem że przy zastosowaniu tej felgi daje to skręt prawie przez środek koła, a co za tym idzie gładszy skręt i mniejszą tendencję do znoszenia na boki przez luzy w układzie skrętu - a przy dużych szybkościach takie luzy potrafią bardzo ściągać. W odróżnieniu od Tatry, przednie zawieszenie ma też delikatny pozytywny caster, i wydaje się to dobrze wypływać na stabilność przy skręcaniu. Dla dalszej redukcji luzów, PF Servo jest wpięte bezpośrednio w przednią oś i nachylone razem z nią. Ciężarówka jest bardzo stabilna, próbowałem ostrych skrętów przy ok. 15 km/h i kończy się to poślizgiem tylnej osi ale bez rolki. Dodatkowo w kabinie znajduje się kierownica poruszana przez PF Servo, a na koła założyłem opony RC4WD Dirt Grabber w rozmiarze 1.2".
Jeśli chodzi o prędkość, to wydaje mi się że dałoby się w sprzyjających warunkach przekroczyć 20 km/h, ale jest to dość kłopotliwe. Raz, że ze względu na przełożenie ciężarówka potrzebuje tak z pół boiska żeby się dobrze rozpędzić, dwa że BuWizzy zaczynają się wyczerpywać po kilku minutach. Poza tym kontrolowanie ciężarówki przy takiej prędkości jest naprawdę trudne, każde drgnięcie Serva to zmiana położenia o parę metrów, i w sumie zdecydowana większość filmu jest nakręcona poniżej prędkości maksymalnej. BuWizzy pracowały w trybie fast, czyli z napięciem 9.2V, trybu 11.2V nie sprawdzałem bo raz, że się bałem o Servo, dwa że BuWizzy za szybko się wyczerpywały.
Podsumowując, wiem że napakowanie hurtem tylu silników to żadne osiągnięcie, ale mimo wszystko fajnie jest rozpędzić półtorakilogramowy model do takich prędkości, szczególnie kiedy przy tym ładnie się prowadzi, dobrze reaguje na skręt i zachowuje świetną stabilność.
Galeria: https://bricksafe.com/pages/sariel/mercedes-benz-tankpool-racing-truck
Kilka fotek:
I film:
Ostatnio zmieniony 2018-10-06, 14:05 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
-
- VIP
- Posty: 2363
- Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Miałem już nic nie pisać, po ostatniej wymianie zdań, ale obraża to się tylko pensjonarka. :-)
Ponad 18 km / h to już bardzo szybko jak na model. Wygląda to widowiskowo. A biorąc pod uwagę, że model miał być maksymalnie lekki to jest naprawdę ładny. Świetne te naklejki. Zwłaszcza Hamster. I podziwiam, że tylko 3 dni. Aczkolwiek pewnie nie było to 3x po godzinie. :-)
Ponad 18 km / h to już bardzo szybko jak na model. Wygląda to widowiskowo. A biorąc pod uwagę, że model miał być maksymalnie lekki to jest naprawdę ładny. Świetne te naklejki. Zwłaszcza Hamster. I podziwiam, że tylko 3 dni. Aczkolwiek pewnie nie było to 3x po godzinie. :-)
W sumie dlaczego? Szkoda, że nie produkują jakichś fajniejszych silników kompatybilnych z LEGO.Szkoda tylko, ze użyłeś nielegowych opon :)
Ostatnio zmieniony 2018-10-06, 18:30 przez Jellyeater, łącznie zmieniany 2 razy.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Trzy dni, powiadasz? Nie pamiętam, żebym kiedyś zbudował coś porządnego w zbliżonym czasie :) .
Model śmiga jak ta lala i bardzo mi się podoba. Nie przypuszczam, żeby dużo stracił na szybkości na LEGOwych oponach, ale te wyglądają bardziej realistycznie.
W sumie skoro jest to wyścigówka, to może warto dodać przełożenie na serwie, żeby umożliwić bardziej precyzyjne sterowanie przy dużej prędkości?
Tak czy owak - brawo!
Model śmiga jak ta lala i bardzo mi się podoba. Nie przypuszczam, żeby dużo stracił na szybkości na LEGOwych oponach, ale te wyglądają bardziej realistycznie.
W sumie skoro jest to wyścigówka, to może warto dodać przełożenie na serwie, żeby umożliwić bardziej precyzyjne sterowanie przy dużej prędkości?
Tak czy owak - brawo!
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Mi tam sterowanie takie jakie jest odpowiada, joy na ekranie jest duży i zapewnia sensowną czułość. Dodawanie zębatek między osią a Servem oznacza luzy i kombinowanie jak to wycentrować. Co do opon, te są zdecydowanie przyczepniejsze niż opony Lego, przy jeździe na wprost nie ma to pewnie znaczenia z uwagi na mikre przyspieszenie, ale przy skrętach znaczenie już pewnie ma i to spore. Przy braku dyfra przyczepności nigdy za wiele :)
Ostatnio zmieniony 2018-10-06, 19:11 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 807
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
No... :D Ale innym też "nic nie brakuje" :D XD Ogólnie, naklejki w tym modelu "robią robotę"!krowkens pisze:Naklejka "hamster inside" wymiata
O ile sam przez kilka lat mojego życia budowałem w "starym" Technicu (tak w latach 1990-98) i nie jestem fanem tych bezstudowych belek, to ten model podoba mi się jak mało który! Bardzo zgrabny, taki "w sobie", jednocześnie czuć od niego moc i szybkość. Po prostu widać, że jest "przypakowany" i to nie na sterydach :). Moim zdaniem lepiej wygląda niż oryginał.
Zrób instrukcję, myślę, że uszczęśliwiłbyś kilka osób. TLG mogłoby spokojnie wypuścić Twój model jako flagowiec na 2019.
bzzz-bzzz
Ostatnio zmieniony 2018-10-07, 09:30 przez wielkamucha, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 2004-12-16, 17:27
- Lokalizacja: Wrocław, Dolnośląskie
- brickshelf: tito-anakin
-