Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] MAN f90 - hakowiec
Autor Wiadomość
dirtzone 


Wiek: 30
Dołączył: 11 Sie 2013
Wpisy: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-02, 09:28   

legosamigos napisał/a:
Pięknie odwzorowana kabina, choć efekt w kabinie troszkę psuje szpara między drzwiami a samą kabiną.

Bez tej szpary ciężko byłoby otworzyć drzwi bez rozginania klocków :D
legosamigos napisał/a:
A cóż to się stało, że rozsypał się prawie w drobny mak?

Chciałem zobaczyć jak jeździ po pochyłościach i oczywiście bardzo mądrze musiałem to sprawdzać na szczycie tej betonowej górki. Po czym w napędzie rozpiął się cv joint, a jedynym spowalniaczem był silnik. Dalszy rozwój wypadków był przypadkowy :)
(tak wiem, niepodpartych cv jointów nie wkładamy do napędu)
_________________
Brickset
 
 
 
SAMOLOT 
VIP

Wiek: 41
Dołączył: 30 Wrz 2014
Wpisy: 136
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-02, 13:55   

Brawo. Bardzo udany model, drobne mankamenty już koledzy wytknęli, więc nie będę się powtarzał. Gratuluję przede wszystkim kroku w kierunku Modelteam. Ja też się męczę z pierwszym moim modelem w tym stylu i wiem, że nie jest łatwo. Widziałem dokładnie takiego samego na mieście parę dni temu i od razu pomyślałem o twoim modelu "o jaki podobny".
_________________
https://www.bricksafe.com/pages/samolot

http://www.brickshelf.com...y.cgi?m=Samolot
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2444
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-12-03, 02:49   

Bardzo sympatyczny model. Najbardziej podoba mi się kabina - z przodu wygląda jak prawdziwa. Dobrze widzę, że ma 19 studów szerokości?

Przyczepię się natomiast do zawieszenia - takie użycie tych elementów:



powoduje, że przy większym wychyleniu pojawiają się naprężenia skrętne. Oczywiście luzy są w stanie "wybrać" te naprężenia ale co do zasady tak nie powinno być :) Trzeba używać cięgien z połączeniem kulowych na obu końcach (oczywiście wówczas musi być trzeci punkt podparcia dla stabilizacji poprzecznej - od góry):

_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
dirtzone 


Wiek: 30
Dołączył: 11 Sie 2013
Wpisy: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-03, 22:16   

Żbik napisał/a:
Dobrze widzę, że ma 19 studów szerokości?

Nadkola mają 19 studów, a sama kabina 18.

Żbik napisał/a:
Przyczepię się natomiast do zawieszenia - takie użycie tych elementów:
powoduje, że przy większym wychyleniu pojawiają się naprężenia skrętne. Oczywiście luzy są w stanie "wybrać" te naprężenia ale co do zasady tak nie powinno być :) Trzeba używać cięgien z połączeniem kulowych na obu końcach (oczywiście wówczas musi być trzeci punkt podparcia dla stabilizacji poprzecznej - od góry):

Zdaje sobie sprawę z tego wszystkiego, ale muszę się przyznać, że trochę poszedłem na łatwiznę. Ale też trochę z powodu braku miejsca nad mostami, żeby dać trzeci zaczep od góry. W osi napędowej ramie haka przy obracaniu niemalże obciera o dyfer. System skrętu przedniej osi trochę udziwniłem, chciałem zbudować coś innego niż na listwie zębatej i też trochę ciężko było mi tam rozlokować cięgna. Natomiast w ostatniej osi wykminiłem, że jeśli wszystkie punkty zaczepu siłowników i tych niby cięgien będą w jednej osi z kołami, to wystarczą tylko dwa te niby cięgna do utrzymania wszystkiego :D


_________________
Brickset
Ostatnio zmieniony przez dirtzone 2018-12-03, 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,059 sekundy. Zapytań do SQL: 12