Mercedes Actros Titan 8x8

...gdzie widać jak MOC rodzi się w bólu :)

Moderatorzy: JAREMA., JAREMA.

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#16 Post autor: Żbik »

eric trax pisze:
Żbik pisze: Scanię mocno zdissowaliście, więc mógłbym się obrazić :D
Mamy 21 wiek ale społeczeństwo nie jest jeszcze gotowe na silnik w miejscu fotela kierowcy :D

Czekam na informacje na temat udźwigu hds. Rozumiem że testy będą?
Zrobię testy udźwigu na danych długościach ramienia.

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#17 Post autor: dmac »

eric trax pisze: Mamy 21 wiek ale społeczeństwo nie jest jeszcze gotowe na silnik w miejscu fotela kierowcy :D
Teraz dopiero mnie olśniło - Żbik jest wizjonerem i popełnił ciężarówkę autonomiczną! :D Oraz koparko-ładowarkę autonomiczną ;) .

Co się zaś tyczy mercedesa - bardzo przyjemny HDS. Testy udźwigu uważam za nieistotne; nawet jeśli będzie w stanie podnieść tylko rurę ze zwiniętej kartki (czyli de facto własny ciężar), to w zupełności wystarczy.
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#18 Post autor: Żbik »

Teraz dopiero mnie olśniło - Żbik jest wizjonerem i popełnił ciężarówkę autonomiczną! :D Oraz koparko-ładowarkę autonomiczną ;) .
Się śmiejcie! :)
dmac pisze:Testy udźwigu uważam za nieistotne; nawet jeśli będzie w stanie podnieść tylko rurę ze zwiniętej kartki (czyli de facto własny ciężar), to w zupełności wystarczy.
Samo ramię unosi się bez problemu, także coś tam uda się podnieść. Nie będzie to krzesło jak u Tranzystora ale coś małego tak ;)

Myślałem o tym żeby zrobić też wyciągarkę, bo w realu są wersje tego HDSa z opuszczaną liną. Niestety nie udało mi się upchnć PF M do drugiej sekcji ramienia. Teraz opcje są trzy: albo ciągnąć linkę z podwozia (co może być trudne przy 8 wężach przechodzących przez obrotnicę + nieuniknione plątanie się nitki przy rozkładaniu/składaniu...); albo nabyć mikromotor (nie wiem jakie to koszty), albo odpuścić :)

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#19 Post autor: legosamigos »

Zamocować hak bez linki, choć nie wiem czy wtedy nie będzie przeszkadzał przy składaniu HDS-a
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#20 Post autor: Żbik »

legosamigos pisze:Zamocować hak bez linki, choć nie wiem czy wtedy nie będzie przeszkadzał przy składaniu HDS-a
Tak jest teraz. Wersja minimum :)

Obrazek

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#21 Post autor: dmac »

Żbik pisze:nabyć mikromotor (nie wiem jakie to koszty)
Kilkadziesiąt złotych, z przesyłką z zagranicy może stówa. Na pewno warto spróbować; jeszcze jedna funkcja "jak w prawdziwym" to kolejny punkt chwały ;) . A jeśli się nie uda upakować w HDSie, to w innym modelu się przyda.
Z drugiej strony - skoro przepchasz przez obrotnicę 8 rurek, to i linka się zmieści pomiędzy nimi (w końcu mają okrągły przekrój, nie? ;) ).
A z trzeciej strony - tak naprawdę najważniejsze jest to, gdzie jest napęd wyciągarki w prawdziwej ciężarówce - i tam go umieść :D .
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#22 Post autor: Żbik »

dmac pisze:A z trzeciej strony - tak naprawdę najważniejsze jest to, gdzie jest napęd wyciągarki w prawdziwej ciężarówce - i tam go umieść :D .
Na drugiej sekcji ramienia (widać czarną szpulkę):

Obrazek

W realu ona się tak sprytnie odwraca przy rozkładaniu ramienia (dobrze to widać na filmie, który umieściłem).

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#23 Post autor: dmac »

Zatem wszystko jasne: potrzebne dwa micromotory - jeden do zwijania linki, drugi do odwracania szpulki... Bo przecież nie odpuścisz takiego wyzwania, nie? :D
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#24 Post autor: Żbik »

dmac pisze:Zatem wszystko jasne: potrzebne dwa micromotory - jeden do zwijania linki, drugi do odwracania szpulki... Bo przecież nie odpuścisz takiego wyzwania, nie? :D
Chyba poprzestanę na samym zwijaniu ;)

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#25 Post autor: dmac »

Nie, nie, nie możesz! Czekaj, bo jestem w formie :) : wystarczy jeden micromotor, ten do zwijania, bo skoro odwracanie dokonuje się przy składaniu ramienia, to wystarczy prosta dźwignia, która wykorzysta energię składania do odwracania. Ha!
Dobrej nocy; prześpij się z problemem i zobaczysz, że się uda :) . (Chyba, że pracujesz, to nie śpij!)
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#26 Post autor: noniusz »

Żbik pisze:dmac napisał/a:
A z trzeciej strony - tak naprawdę najważniejsze jest to, gdzie jest napęd wyciągarki w prawdziwej ciężarówce - i tam go umieść :D .
Na drugiej sekcji ramienia (widać czarną szpulkę):
Pytanie do czego służy ta szpulka. Czasami stosuje się takie ustrojstwo jako zwijak przewodów elektrycznych, być może gdzieś na końcu wysięgnika jest / są czujniki obciążenia.
Było by to o tyle dobre rozwiązanie w tym przypadku, że nie trzeba prowadzić przewodu po kilkunastu sekcjach wysięgnika.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#27 Post autor: Żbik »

noniusz pisze:
Żbik pisze:dmac napisał/a:
A z trzeciej strony - tak naprawdę najważniejsze jest to, gdzie jest napęd wyciągarki w prawdziwej ciężarówce - i tam go umieść :D .
Na drugiej sekcji ramienia (widać czarną szpulkę):
Pytanie do czego służy ta szpulka. Czasami stosuje się takie ustrojstwo jako zwijak przewodów elektrycznych, być może gdzieś na końcu wysięgnika jest / są czujniki obciążenia.
Było by to o tyle dobre rozwiązanie w tym przypadku, że nie trzeba prowadzić przewodu po kilkunastu sekcjach wysięgnika.
Nie, to jest wyciągarka do dźwigu - tu dobrze widać:



Oczywiście w realu mają system automatycznego dopasowywania długości liny w zależności od stopnia rozsunięcia ramienia... Poszli na łatwiznę ;D

=====

Inna wersja HDSa ale zasada ta sama:

Ostatnio zmieniony 2019-02-08, 18:03 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
JAREMA.
VIP
Posty: 712
Rejestracja: 2014-08-12, 21:03
Lokalizacja: Katowice

#28 Post autor: JAREMA. »

Żbik pisze:Poszli na łatwiznę ;D
Musisz im pokazać jak to trzeba zrobić ;)

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#29 Post autor: Żbik »

JAREMA. pisze:
Żbik pisze:Poszli na łatwiznę ;D
Musisz im pokazać jak to trzeba zrobić ;)
Nie chciałbym ich zawstydzić ;D

A mówiąc serio - nie ma w LEGO szans na tak zaawansowany system. Jedyna szansa w EV3 ale wtedy model byłby straszną pokraką ze sterczącymi czujnikami i dyndającymi kablami... Ja tego nie zbuduję, bo bym umarł od porażenia anty-estetycznego ;)

Tranzystor
Posty: 572
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
brickshelf: Tranzystor

 

#30 Post autor: Tranzystor »

Żbik pisze:Oczywiście w realu mają system automatycznego dopasowywania długości liny w zależności od stopnia rozsunięcia ramienia... Poszli na łatwiznę ;D
Czemu na łatwiznę? Właśnie, że dobrze to zrobili. Z EV3 można by to teoretycznie łatwo zrobić, ale nie na pneumatyce. W ogóle to mówiłeś, że następny model będziesz robił na EV3 właśnie, miało to być to? Według mnie EV3 w tej skali jest nierealny.

Zablokowany