Żbik, masz jakieś aktualne zdjęcia samego hds-a? Bo rozumiem ,że on już jest gotowy jako tako?
Doceniam oczywiście trud włożony w powstanie całego modelu, napędu,ramy,zawieszenia,kabiny etc , ALE nie ukrywam,że najbardziej mnie ciekawi sam HDS właśnie
Wszystko inne,w takiej lub innej wersji - mam tu na myśli sam samochód,jego zawieszenie etc, gdzieś tam już było , ale takiego w pełni zdalnego,z pełnym zakresem funkcji hds'a nie widziałem.
Powodzenia w pracach i oby weekend był owocny!
Ostatnio zmieniony przez tomaq 2019-03-22, 19:21, w całości zmieniany 1 raz
Żbik, masz jakieś aktualne zdjęcia samego hds-a? Bo rozumiem ,że on już jest gotowy jako tako?
Doceniam oczywiście trud włożony w powstanie całego modelu, napędu,ramy,zawieszenia,kabiny etc , ALE nie ukrywam,że najbardziej mnie ciekawi sam HDS właśnie [url=http://emotikona.pl/...tfl.gif]Obrazek[/url]
Wszystko inne,w takiej lub innej wersji - mam tu na myśli sam samochód,jego zawieszenie etc, gdzieś tam już było , ale takiego w pełni zdalnego,z pełnym zakresem funkcji hds'a nie widziałem.
No musisz jeszcze trochę poczekać, bo do pełnej prezentacji musi być solidnie zamocowany do ramy, muszą być podpory i działająca pneumatyka (sprężarki i serwozawory).
=====
Tylne podpory pochytane :)
Walczyłem z pokusą użycia tych gotowych szyn z Merca ale sprawiały trudność z przejściem z liftów na bricki. Poza tym był problem z mocowaniem siłownika starego typu żeby to pasowało z błotnikami i żeby siłownik nie był za nisko. Tak więc musiałem podciągnąć dresy i wymyślić własne podpory ;) No i mamy: dość kompaktowy, estetyczny i bardzo płynnie działający system, do rozsuwu którego w zupełności wystarczą cienkie długie siłowniki V2.
Tradycyjnie: można brać i uciekać (wzmiankując uprzednio skąd wzięte)! :)
_________________ "As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)
Tym razem mamy rozsuw na 11,5 studa każde z ramion. Mogłoby być więcej (teoretycznie nawet 14 ale wtedy stabilność znacznie spada). Konieczność zastosowania blokady krańcowej spowodowała, że ramiona straciły na solidności, bo trzeba było przesuw zrobić na skrajnych pozycjach obu ramion (nie mogą być symetryczne), a to wymusiło gimnastykę bezstudową + narożnik górnej części listwy musi być "with groove"... Ale działa dobrze, w pionie spokojnie wytrzyma obciążenia.
Zachęcony sukcesem podpór mam pokusę przebudowania tych rozsuwanych sekcji HDSa... Teoretycznie mielibyśmy wysuw 12+12+Fly-jib+6... Mam już obcykane dwie sekcje na panelach. Kurde ale mi się nie chce za to zabierać... Masakra :D
_________________ "As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)
...a te z24 od spodu to względem czego? To tak zostanie...?
Dzięki tym z24 podpory będą się wysuwać synchronicznie. Można tam napakować z8 ale troche bez sensu i tak tego widać nie będzie
Ok. pomysł nie najgorszy, ale na razie ośki wystają bardziej niż wysuwają się siłowniki :) Nie wiem, jak tam ten mechanizm będzie miał ciężko, ale czy przy krótszych ośkach zębatki nie pospadają?
No i te zębatki takie niezasłonięte, może już jakieś spaczenie mam... a górą nie da się tego puścić?
Ok. pomysł nie najgorszy, ale na razie ośki wystają bardziej niż wysuwają się siłowniki :) Nie wiem, jak tam ten mechanizm będzie miał ciężko, ale czy przy krótszych ośkach zębatki nie pospadają?
No i te zębatki takie niezasłonięte, może już jakieś spaczenie mam... a górą nie da się tego puścić?
Nie pospadają. Od góry będzie rama, więc się nie da. One będą od dołu, więc nie będzie ich widać.
_________________ "As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)
A może ten element byłby dobry do rozsuwania podpór?
Legos jak zwykle na posterunku 😋 Te klocki nie będą pasować. Pomijając fakt, że trzeba by całość przerobić na lifty, miałyby one tylko 9 studów wysuwu. Teraz mam prawie 12. To już łatwiej użyć tych szyn z Merca, ale pisałem wyżej dlaczego nie.
=====
No to mamy 12+12 :)
Jestem zadowolony, bo i estetycznie i wytrzymałościowo daje to radę. Co więcej - po minimalnej przebudowie - będzie pasowało do pierwszej sekcji ramienia, która jest bardzo wytrzymała i powinna bez problemu unieść ciężar tak długiego ramienia. Jedyny problem, to konieczność zdwojenia siłowników do wysuwu (2 szeregowe zestawy 6+6), co dość mocno uderzy po oczach. No i wzrośnie plątanina węży do obsługi tego wszystkiego :)
_________________ "As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)
Dziś pół dnia siedziałem ale mam to - pneumatyczne sterowanie wysuwem HDSa na 24 study:
Podejmuję kolejną próbę użycia cienkich siłowników... Sekcje chodzą bardzo luźno (zwłaszcza ta grubsza), więc może się udać :) Oczywiście da się to przebudować na grube siłowniki, tylko dramatycznie wzrośnie pokraczność...
Cieńsza sekcja jednak z technic bricka a nie ze zwykłego, gdyż trzeba było solidnie zamocować przegub dla fly-jib'a i usztywnić mocowanie siłownika do wysuwu. Nie wiem czy zwróciliście uwagę, że technic bricki 1x16 są fabrycznie krzywe - tworzą kołyskę, co powoduje, że trudniej suwają się w obudowie drugiej sekcji :(
Mam też dylemat z samym fly-jib'em, bo na cienkich siłownikach działa prawidłowo z wyjątkiem momentu podwijania do końca przy składaniu - potrzebna jest tu duża siła i cienkie siłowniki sobie nie radzą :( Grube oczywiście tak ale znowu tracimy ma estetyce. Chyba trzeba będzie dać tam jednak grube - co myślicie?
_________________ "As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)
Żbik, masz jakieś aktualne zdjęcia samego hds-a? Bo rozumiem ,że on już jest gotowy jako tako?
Dzisiaj zrobiłem przymiarkę do całości:
Póki co na ręcznej pompce. Działa fajnie, choć w kilu miejscach klocki się rozpięły od siły, więc będą konieczne drobne korekty. Ale zasadniczy test odbędzie się na kompresorach, no i okaże się czy cienkie siłowniki poradzą sobie rozsuwaniem/zsuwaniem ramienia z wężami. Jak nie, to będzie przebudowa na grube...
_________________ "As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum