Liebherr L580 / CLAAS Torion
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Liebherr L580 / CLAAS Torion
Jest sobie takie coś jak CLAAS Torion;
W teorii jest to ładowarka CLAASa, w praktyce nieco zmodyfikowana ładowarka Liebherra (inny przedni most wraz z ramą, krótszy kuper i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy które wyjdą podczas budowy).
Docelowo ma ganiać za New Hollandem Traxa i wrzucać coś na przyczepę.
Ubzdurałem sobie, że będzie w pełni pneumatyczna, czyli podnoszenie, przechylanie oraz zamykanie chwytaka. Do tego jazda i skręt mechaniczne. Co oznacza, że przy zdalnym sterowaniu 6 silników, 3 wieże IR, 5 siłowników pneumatycznych, dwie małe pompki, dwa małe LA, aku PF i kilometr węży trzeba wsadzić w to:
Jak się nie uda, to podnoszenie będzie mechaniczne, a tylko zamykanie chwytaka na pneumatyce.
Dodatkową atrakcją jest kolor limonkowy, który pewnie uroczo będzie denerwował przy próbie odtworzenia kształtów tylnych pokryw.
W teorii jest to ładowarka CLAASa, w praktyce nieco zmodyfikowana ładowarka Liebherra (inny przedni most wraz z ramą, krótszy kuper i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy które wyjdą podczas budowy).
Docelowo ma ganiać za New Hollandem Traxa i wrzucać coś na przyczepę.
Ubzdurałem sobie, że będzie w pełni pneumatyczna, czyli podnoszenie, przechylanie oraz zamykanie chwytaka. Do tego jazda i skręt mechaniczne. Co oznacza, że przy zdalnym sterowaniu 6 silników, 3 wieże IR, 5 siłowników pneumatycznych, dwie małe pompki, dwa małe LA, aku PF i kilometr węży trzeba wsadzić w to:
Jak się nie uda, to podnoszenie będzie mechaniczne, a tylko zamykanie chwytaka na pneumatyce.
Dodatkową atrakcją jest kolor limonkowy, który pewnie uroczo będzie denerwował przy próbie odtworzenia kształtów tylnych pokryw.
Ostatnio zmieniony 2019-09-21, 00:25 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Potraktuj jak dodatkowe wyzwanie :) Taka kolorystyka od razu in plus działa :)M_longer pisze:Dodatkową atrakcją jest kolor limonkowy, który pewnie uroczo będzie denerwował przy próbie odtworzenia kształtów tylnych pokryw.
Ostatnio zmieniony 2019-03-31, 12:18 przez Bricksley, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Re: CLAAS Torion
Już jęczysz :D Limonka daje radę a nawet jeśli sprawia problemy to w zestawieniu kolorystycznym claasa gotowy model rekompensuje małe trudności.M_longer pisze:Dodatkową atrakcją jest kolor limonkowy, który pewnie uroczo będzie denerwował przy próbie odtworzenia kształtów tylnych pokryw.
Filmiki Claasa swoją drogą mega fajnie pokazuję wszystkie mechanizmy maszyn, uwielbiam to oglądać :D
Masz spore doświadczenie z budowaniu ładowarek więc największym problemem będzie obudowa
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Otóż to. A ja Ci rzucę coś jeszcze na pocieszenie: buduję duży model w kolorze, w którym wg Bricklinka dostępnych jest 6 razy mniej elementów, niż w limonkowym - widzisz, jak masz dobrze? :)Bricksley pisze: Potraktuj jak dodatkowe wyzwanie :)
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Dark Turquoise ? :Ddmac pisze:Otóż to. A ja Ci rzucę coś jeszcze na pocieszenie: buduję duży model w kolorze, w którym wg Bricklinka dostępnych jest 6 razy mniej elementów, niż w limonkowym - widzisz, jak masz dobrze? :)Bricksley pisze: Potraktuj jak dodatkowe wyzwanie :)
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
No patrzcie, jak niektórzy nie mają co robić w niedzielę wieczorem, tylko studiować bazę kolorów Bricklinka :D . Tak, Dark Turquoise. I jest naprawdę ciężko, więc limonkowy Claas to po prostu pełen luksus budowania! :)eric trax pisze: Dark Turquoise ? :D
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
To był czysty strzał (choć listę elementów przeglądałem) ale ciesze się, że uczciwie się przyznałeś obywatelu :Ddmac pisze:No patrzcie, jak niektórzy nie mają co robić w niedzielę wieczorem, tylko studiować bazę kolorów Bricklinka :D . Tak, Dark Turquoise. I jest naprawdę ciężko, więc limonkowy Claas to po prostu pełen luksus budowania! :)eric trax pisze: Dark Turquoise ? :D
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Zapowiada się ciekawie. Ja w Ł-34 miałem 9 silników, więc tu bez problemu powinno się udać. Tym bardziej, że są większe koła.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Póki co jest mechaniczne, ręczne. Próbowałem przypasować je do mojego Volvo, ale wymagają pewnych poprawek w okolicach mocowania do ramion:eric trax pisze:Skoro masz 3 sekcję pneumatyki to ja tu widzę rozkładanie pneumatyczne małymi siłownikami. Na tych widłach opór jest żaden a wrażenie będzie spore :D