Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mercedes Actros Titan 8x8
Autor Wiadomość
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 41
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-09-20, 14:15   

dmac napisał/a:
Pisząc o kompresorach masz na myśli pojedyncze pompki z silnikami M? Bo ja tam słabo widzę miejsce na coś większego :) . A przy okazji - do podnoszenia całego HDS-a chyba musi być więcej? Pytam i kibicuję, bo zmagam się z podobnymi wyzwaniami :) .
Będą 3 kompresory PF M + 1 pompka (w tym jeden z autozaworem) i jeden PF L + 2 pompki (do podnoszenia całego HDSa). Jak nie jest potrzebny szybki ruch, to to wystarczy na dwa duże siłowniki V2.
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 41
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-10-08, 05:40   

Nieoczekiwane trudności... Przy podłączaniu węży okazało się, że nawet nie do końca rozsunięte ramię podniesione do poziomu generuje taką siłę, że przy obrocie obrotnica się wypina :( Dziwne, że wcześniej to nie wyszło, bo przecież testowałem różne opcje napędu obrotu.

Przeszedłem na nową obrotnicę z60 ale nie rozwiązuje to problemu do końca. Co prawda teraz nie wypina się ale tarcie nadal jest tak duże, że z12 strzela na obrotnicy. Trzyma się ona niekoniecznie stabilnie - jednak lifty nie mają tej sztywności co bricki...



Mam jeszcze kilka myków do sprawdzenia ale może być ciężko. Przydałby się kołnierz wokół albo rolki ale nie ma tam miejsca na takie wynalazki. Macie jakiś pomysł?
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 44
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 2976
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-08, 10:31   

Spróbuj z12 ustawić w pionie do tej nowej obrotnicy :)
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
 
 
 
 
Tranzystor 

Wiek: 25
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 501
Skąd: Rybnik okolice
Wysłany: 2019-10-08, 11:23   

Jak jest za duże tarcie to trzeba smarować. Tarcie mocno się też zmniejszy jak zrobisz napęd obrotnicy po dwóch przeciwnych stronach.
_________________
YouTube | Flickr | Sklep Bricklink
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 47
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 1957
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-10-08, 12:41   

Tranzystor napisał/a:
Tarcie mocno się też zmniejszy jak zrobisz napęd obrotnicy po dwóch przeciwnych stronach.


To prawda, ale na doprowadzenie napędu może nie być miejsca. Myślę jednak, że nawet dodatkowa nienapędzana zębatka (a jeszcze lepiej trzy) pomoże ustabilizować obrotnicę.
A z trzeciej strony - może gdybyś inaczej (luźniej) ułożył rurki przechodzące przez obrotnicę, dał im większą swobodę, to by pomogło?
_________________
Pozdrawiam,
dmac
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 41
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-10-09, 12:12   

legosamigos napisał/a:
Spróbuj z12 ustawić w pionie do tej nowej obrotnicy :)
Wtedy powierzchnia styku zębatek będzie mniejsza i będzie strzelać jeszcze bardziej.
Tranzystor napisał/a:
Jak jest za duże tarcie to trzeba smarować.
No chyba spróbuję.
dmac napisał/a:
To prawda, ale na doprowadzenie napędu może nie być miejsca. Myślę jednak, że nawet dodatkowa nienapędzana zębatka (a jeszcze lepiej trzy) pomoże ustabilizować obrotnicę.
No z miejscem tam bardzo krucho.
dmac napisał/a:
A z trzeciej strony - może gdybyś inaczej (luźniej) ułożył rurki przechodzące przez obrotnicę, dał im większą swobodę, to by pomogło?
Ale one są tam luźno :) 10 węży i dwa kable i mamy taki pęk :)
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
CamelXP 
VIP
Troll, nie dokarmiać


Wiek: 38
Dołączył: 05 Lis 2011
Wpisy: 303
Skąd: Lubin / Norymberga
Wysłany: 2019-10-09, 13:06   

Żbik napisał/a:
dmac napisał/a:
A z trzeciej strony - może gdybyś inaczej (luźniej) ułożył rurki przechodzące przez obrotnicę, dał im większą swobodę, to by pomogło?
Ale one są tam luźno :) 10 węży i dwa kable i mamy taki pęk :)

A czy wszystkie węże są niezbędne? Może jakieś powrotne można wywalić, choćby ten od podnoszenia całości, grawitacja zrobi swoje.
_________________
Hey! you're banjaxed!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 47
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 1957
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-10-09, 13:45   

CamelXP napisał/a:
choćby ten od podnoszenia całości, grawitacja zrobi swoje.


Myślę, że ten akurat jest bardzo ważny, o ile Żbik używa tu swoich zaworów, które pozwalają na powolne upuszczanie powietrza. Jeśli zdejmiesz wężyk, ramię będzie opadało jak kamień.

Ale dlaczego 10 węży? Źle patrzę, czy tam jest pięć siłowników, w tym cztery pracują w parach? Jeśli w parach, to pospinaj je razem, ubędzie wężyków.
_________________
Pozdrawiam,
dmac
 
 
 
Tranzystor 

Wiek: 25
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 501
Skąd: Rybnik okolice
Wysłany: 2019-10-09, 15:21   

dmac napisał/a:
Tranzystor napisał/a:
Tarcie mocno się też zmniejszy jak zrobisz napęd obrotnicy po dwóch przeciwnych stronach.
To prawda, ale na doprowadzenie napędu może nie być miejsca. Myślę jednak, że nawet dodatkowa nienapędzana zębatka (a jeszcze lepiej trzy) pomoże ustabilizować obrotnicę.
Nienapędzane koła zębate to byłoby raczej tylko placebo.

dmac napisał/a:
CamelXP napisał/a:
choćby ten od podnoszenia całości, grawitacja zrobi swoje.
Myślę, że ten akurat jest bardzo ważny, o ile Żbik używa tu swoich zaworów, które pozwalają na powolne upuszczanie powietrza. Jeśli zdejmiesz wężyk, ramię będzie opadało jak kamień.
Tutaj muszę się nie zgodzić. Nawet przy "Żbikowym Zaworze" do spowalniania opadania służy dolny przewód. Na górnym nie ma żadnego ciśnienia i jest zbędny.
_________________
YouTube | Flickr | Sklep Bricklink
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 47
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 1957
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-10-09, 17:09   

Tranzystor napisał/a:

Tutaj muszę się nie zgodzić. [/quote]

I masz rację. Błądzę myślami przy własnych budowlach i dlatego się pogubiłem :).
_________________
Pozdrawiam,
dmac
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 41
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-10-09, 18:10   

Tranzystor napisał/a:
Ale dlaczego 10 węży? Źle patrzę, czy tam jest pięć siłowników, w tym cztery pracują w parach? Jeśli w parach, to pospinaj je razem, ubędzie wężyków.
No 5 funkcji pneumatycznych, więc 10 węży.
CamelXP napisał/a:
A czy wszystkie węże są niezbędne? Może jakieś powrotne można wywalić, choćby ten od podnoszenia całości, grawitacja zrobi swoje.
No niby tak, choć nigdy w ten sposób nie myślałem. Ale ubędzie 1 na 10 - mała pociecha.

Myślę, że węże nie są tu największym problemem, bardziej tarcie. Spróbuję skutecznie podeprzeć dolną część obrotnicy i posmaruję ją. Stay tuned... ;)
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 41
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-10-15, 19:17   

Promyk nadziei... Okazało się, że kątowe przełożenie z12/z60 jest dużo bardziej wytrzymałe niż liniowe - także Legos miałeś słuszną intuicję :) Myślę, że nie bez znaczenia jest to, że ciężar ramienia grawitacyjnie dociska obrotnicę do zębatki. Plus smar teflonowy (za radą Erica) i mamy działający (w sensie niestrzelający na obrotnicy) HDS:



Całość musi być pospinana liftami we wszystkich płaszczyznach, bo ślimak rozpycha ramę :) No i nastąpiła zmiana koncepcji mocowania obrotnicy względem ramy - z poprzecznego na podłużny. Trochę przesunął się też kompresor główny ale udało się go tam upchnąć ;)

Prawdopodobnie będę musiał też zamocować poziomo servo od skrętu (zamiast pionowo) żeby lepiej wpasować 3 silniki po prawej stronie "zbiorników".
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 44
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 2976
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-15, 22:16   

No chociaż raz mnie posłuchałeś :D Właśnie ta nowa obrotnica daję tą możliwość, że można ustawić koło zębate w pionie do obrotnicy. Przy tej starszej chyba nie dałoby się tego zrobić. Tak coś mi się wydaje, przy okazji recenzji przez Sariela zestawu 42042, ale pewien nie jestem :)
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
 
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 41
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-10-15, 22:42   

legosamigos napisał/a:
No chociaż raz mnie posłuchałeś :D Właśnie ta nowa obrotnica daję tą możliwość, że można ustawić koło zębate w pionie do obrotnicy. Przy tej starszej chyba nie dałoby się tego zrobić.
To, że jest możliwość, to widać od razu :) Chodzi o to, że byłem pewien, że kątowe połączenie będzie mniej wytrzymałe niż proste. No i się zdziwiłem :)
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
eric trax 
VIP
LEGO Farmer :D


Wiek: 30
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1305
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-10-15, 22:43   

Matko jedyna jak Ty pospinałeś to ramię :O Ta obrotnica będzie miała ciężki żywot...
_________________
Na warsztacie:
- Claas Scorpion 756 - już na forum!
- Krone Big X 770 - 5%
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,072 sekundy. Zapytań do SQL: 9