Będą 3 kompresory PF M + 1 pompka (w tym jeden z autozaworem) i jeden PF L + 2 pompki (do podnoszenia całego HDSa). Jak nie jest potrzebny szybki ruch, to to wystarczy na dwa duże siłowniki V2.dmac pisze:Pisząc o kompresorach masz na myśli pojedyncze pompki z silnikami M? Bo ja tam słabo widzę miejsce na coś większego :) . A przy okazji - do podnoszenia całego HDS-a chyba musi być więcej? Pytam i kibicuję, bo zmagam się z podobnymi wyzwaniami :) .
Mercedes Actros Titan 8x8
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Nieoczekiwane trudności... Przy podłączaniu węży okazało się, że nawet nie do końca rozsunięte ramię podniesione do poziomu generuje taką siłę, że przy obrocie obrotnica się wypina :( Dziwne, że wcześniej to nie wyszło, bo przecież testowałem różne opcje napędu obrotu.
Przeszedłem na nową obrotnicę z60 ale nie rozwiązuje to problemu do końca. Co prawda teraz nie wypina się ale tarcie nadal jest tak duże, że z12 strzela na obrotnicy. Trzyma się ona niekoniecznie stabilnie - jednak lifty nie mają tej sztywności co bricki...
Mam jeszcze kilka myków do sprawdzenia ale może być ciężko. Przydałby się kołnierz wokół albo rolki ale nie ma tam miejsca na takie wynalazki. Macie jakiś pomysł?
Przeszedłem na nową obrotnicę z60 ale nie rozwiązuje to problemu do końca. Co prawda teraz nie wypina się ale tarcie nadal jest tak duże, że z12 strzela na obrotnicy. Trzyma się ona niekoniecznie stabilnie - jednak lifty nie mają tej sztywności co bricki...
Mam jeszcze kilka myków do sprawdzenia ale może być ciężko. Przydałby się kołnierz wokół albo rolki ale nie ma tam miejsca na takie wynalazki. Macie jakiś pomysł?
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
To prawda, ale na doprowadzenie napędu może nie być miejsca. Myślę jednak, że nawet dodatkowa nienapędzana zębatka (a jeszcze lepiej trzy) pomoże ustabilizować obrotnicę.Tranzystor pisze:Tarcie mocno się też zmniejszy jak zrobisz napęd obrotnicy po dwóch przeciwnych stronach.
A z trzeciej strony - może gdybyś inaczej (luźniej) ułożył rurki przechodzące przez obrotnicę, dał im większą swobodę, to by pomogło?
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Wtedy powierzchnia styku zębatek będzie mniejsza i będzie strzelać jeszcze bardziej.legosamigos pisze:Spróbuj z12 ustawić w pionie do tej nowej obrotnicy :)
No chyba spróbuję.Tranzystor pisze:Jak jest za duże tarcie to trzeba smarować.
No z miejscem tam bardzo krucho.dmac pisze:To prawda, ale na doprowadzenie napędu może nie być miejsca. Myślę jednak, że nawet dodatkowa nienapędzana zębatka (a jeszcze lepiej trzy) pomoże ustabilizować obrotnicę.
Ale one są tam luźno :) 10 węży i dwa kable i mamy taki pęk :)dmac pisze:A z trzeciej strony - może gdybyś inaczej (luźniej) ułożył rurki przechodzące przez obrotnicę, dał im większą swobodę, to by pomogło?
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
A czy wszystkie węże są niezbędne? Może jakieś powrotne można wywalić, choćby ten od podnoszenia całości, grawitacja zrobi swoje.Żbik pisze:Ale one są tam luźno :) 10 węży i dwa kable i mamy taki pęk :)dmac pisze:A z trzeciej strony - może gdybyś inaczej (luźniej) ułożył rurki przechodzące przez obrotnicę, dał im większą swobodę, to by pomogło?
Hey! you're banjaxed!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Myślę, że ten akurat jest bardzo ważny, o ile Żbik używa tu swoich zaworów, które pozwalają na powolne upuszczanie powietrza. Jeśli zdejmiesz wężyk, ramię będzie opadało jak kamień.CamelXP pisze:choćby ten od podnoszenia całości, grawitacja zrobi swoje.
Ale dlaczego 10 węży? Źle patrzę, czy tam jest pięć siłowników, w tym cztery pracują w parach? Jeśli w parach, to pospinaj je razem, ubędzie wężyków.
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
Nienapędzane koła zębate to byłoby raczej tylko placebo.dmac pisze:To prawda, ale na doprowadzenie napędu może nie być miejsca. Myślę jednak, że nawet dodatkowa nienapędzana zębatka (a jeszcze lepiej trzy) pomoże ustabilizować obrotnicę.Tranzystor pisze:Tarcie mocno się też zmniejszy jak zrobisz napęd obrotnicy po dwóch przeciwnych stronach.
Tutaj muszę się nie zgodzić. Nawet przy "Żbikowym Zaworze" do spowalniania opadania służy dolny przewód. Na górnym nie ma żadnego ciśnienia i jest zbędny.dmac pisze:Myślę, że ten akurat jest bardzo ważny, o ile Żbik używa tu swoich zaworów, które pozwalają na powolne upuszczanie powietrza. Jeśli zdejmiesz wężyk, ramię będzie opadało jak kamień.CamelXP pisze:choćby ten od podnoszenia całości, grawitacja zrobi swoje.
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
No 5 funkcji pneumatycznych, więc 10 węży.Tranzystor pisze:Ale dlaczego 10 węży? Źle patrzę, czy tam jest pięć siłowników, w tym cztery pracują w parach? Jeśli w parach, to pospinaj je razem, ubędzie wężyków.
No niby tak, choć nigdy w ten sposób nie myślałem. Ale ubędzie 1 na 10 - mała pociecha.CamelXP pisze:A czy wszystkie węże są niezbędne? Może jakieś powrotne można wywalić, choćby ten od podnoszenia całości, grawitacja zrobi swoje.
Myślę, że węże nie są tu największym problemem, bardziej tarcie. Spróbuję skutecznie podeprzeć dolną część obrotnicy i posmaruję ją. Stay tuned... ;)
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Promyk nadziei... Okazało się, że kątowe przełożenie z12/z60 jest dużo bardziej wytrzymałe niż liniowe - także Legos miałeś słuszną intuicję :) Myślę, że nie bez znaczenia jest to, że ciężar ramienia grawitacyjnie dociska obrotnicę do zębatki. Plus smar teflonowy (za radą Erica) i mamy działający (w sensie niestrzelający na obrotnicy) HDS:
Całość musi być pospinana liftami we wszystkich płaszczyznach, bo ślimak rozpycha ramę :) No i nastąpiła zmiana koncepcji mocowania obrotnicy względem ramy - z poprzecznego na podłużny. Trochę przesunął się też kompresor główny ale udało się go tam upchnąć ;)
Prawdopodobnie będę musiał też zamocować poziomo servo od skrętu (zamiast pionowo) żeby lepiej wpasować 3 silniki po prawej stronie "zbiorników".
Całość musi być pospinana liftami we wszystkich płaszczyznach, bo ślimak rozpycha ramę :) No i nastąpiła zmiana koncepcji mocowania obrotnicy względem ramy - z poprzecznego na podłużny. Trochę przesunął się też kompresor główny ale udało się go tam upchnąć ;)
Prawdopodobnie będę musiał też zamocować poziomo servo od skrętu (zamiast pionowo) żeby lepiej wpasować 3 silniki po prawej stronie "zbiorników".
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
No chociaż raz mnie posłuchałeś :D Właśnie ta nowa obrotnica daję tą możliwość, że można ustawić koło zębate w pionie do obrotnicy. Przy tej starszej chyba nie dałoby się tego zrobić. Tak coś mi się wydaje, przy okazji recenzji przez Sariela zestawu 42042, ale pewien nie jestem :)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
To, że jest możliwość, to widać od razu :) Chodzi o to, że byłem pewien, że kątowe połączenie będzie mniej wytrzymałe niż proste. No i się zdziwiłem :)legosamigos pisze:No chociaż raz mnie posłuchałeś :D Właśnie ta nowa obrotnica daję tą możliwość, że można ustawić koło zębate w pionie do obrotnicy. Przy tej starszej chyba nie dałoby się tego zrobić.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi