[MOC] KRAZ 256

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
sebanm
VIP
Posty: 361
Rejestracja: 2009-08-13, 21:17
Lokalizacja: Opole

[MOC] KRAZ 256

#1 Post autor: sebanm »

Trialówka 6x6 do której długo się przymierzałem i ostatecznie powstała.
Udało mi się ją nawet potestować na dwóch ostatnich rajdach LTTC 2019.
Uważam, że konstrukcja ma w sobie potęcjał, trzeba go tylko zagospodarować.
Konstrukcja maksymalnie prosta, bez skrzyni biegów, w napędzie trzy silniki "XL" i
w skręcie silnik "L". Skręt szybki usprawniający manewrowanie.
Duży prześwit ułatwiający jazdę po korzeniach i wysokich przeszkodach.
Nie grzeszy też urodą, ale za to trzyma się przy rolkach.

Skala modelu1:13,5
Długość (od przedniego zderzaka do obrysu kół ostatniej osi): 530 mm
Wysokość: 230 mm
Rozstawy osi: 1-2, 296 mm i 2-3, 112 mm.
Szerokość modelu (bez lusterek): 184 mm
Wysokość kabiny:120 mm
Długość kabiny: 225 mm
Silniki napędowe 3xPF XL

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Galeria, on Flickr

Filmik długi i nudny, ale ja lubię popatrzeć ;)


Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 873
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

#2 Post autor: Blaha »

Fajna, prosta i zwarta konstrukcja. Czuć że z potencjałem. Duży prześwit pomaga. Pamiętam, że dobrze sobie radził na stromych podjazdach :)

Awatar użytkownika
JAREMA.
VIP
Posty: 712
Rejestracja: 2014-08-12, 21:03
Lokalizacja: Katowice

#3 Post autor: JAREMA. »

Pięknie te "schody" pokonuje, uparty kolos :)

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#4 Post autor: Cieślu »

Nowoczesna trialówka w pigułce. Minimum masy, maksimum mocy. Odniosłem wrażenie na żywo, że troszkę za bardzo się buja,ale i tak jest bardzo skuteczna :) Jeśli chodzi o stronę wizualną to dodałbym przednie lampy bo bez nich wygląda moim zdaniem łyso.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2454
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#5 Post autor: eric trax »

Dałbym sobie rękę uciąć, że to model Smyka. Brzydki i zabójczo skuteczny :D
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#6 Post autor: smyk »

eric trax pisze:Dałbym sobie rękę uciąć, że to model Smyka. Brzydki i zabójczo skuteczny :D
Dla zapominalskich - moja 255-ka wyglądała tak:
Obrazek
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 801
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#7 Post autor: Atros »

smyk pisze:
eric trax pisze:Dałbym sobie rękę uciąć, że to model Smyka. Brzydki i zabójczo skuteczny :D
Dla zapominalskich - moja 255-ka wyglądała tak:
Obrazek
Właśnie - z tego co pamiętam to ta 255 była ładna i zabójczo nieskuteczna ;)

Seby model faktycznie nie jest zbyt urodziwy ale prześwit i wymiary robią wrażenie. Do tego się nie psuła i pruła do przodu! Jeszcze możesz ją pojeździć w 2020, chyba, że masz coś lepszego na warsztacie.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#8 Post autor: smyk »

Atros pisze:Właśnie - z tego co pamiętam to ta 255 była ładna i zabójczo nieskuteczna ;)
2, 3 i 1 miejsce - nie ma co narzekać. Pasę zatrzymało wprowadzenie obowiązku posiadania skrzyni biegów. ;)

Seba, czy w Twoim Krazie dałoby się kabinę osadzić niżej? Z której wersji byłeś bardziej zadowolony? Tej szybszej, czy tej mocniejszej?
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
Aleksander Spyra
VIP
Posty: 237
Rejestracja: 2013-08-20, 18:41
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

#9 Post autor: Aleksander Spyra »

No właśnie, nie napisałeś o tym, że zbudowałeś dwa bliźniacze auta różniące się przełożeniami!
Myślę że musisz być bardzo dumny z konstrukcji, bo bardzo się paliłeś żeby ją testować między przejazdami innych zawodników :) Zaokrąglone panele ładnie wyglądają w roli nadkól oryginału, czarny na zdjęciach nie oddaje za dobrze rzeczywistego wyglądu. Piękny przykład poszukiwania momentu, w którym szybko staje się już za szybko :p
Ostatnio zmieniony 2019-11-21, 19:53 przez Aleksander Spyra, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamyk
VIP
Posty: 234
Rejestracja: 2013-03-07, 11:01
Lokalizacja: Będzin
brickshelf: kamyk970

 

#10 Post autor: Kamyk »

Fajna trialowa konstrukcja, po prześwicie widać do czego służy ;) Wydaje się wyjątkowo wysoka, ale z tego co pamiętam nie była jakoś szczególnie wywrotna. Porównując zdjęcie Kraza Smyka w tym temacie i Twojego, łatwo zauważyć ile masy potrafią oszczędzić nowe panele

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#11 Post autor: smyk »

Kamyk pisze:Fajna trialowa konstrukcja, po prześwicie widać do czego służy ;) Wydaje się wyjątkowo wysoka, ale z tego co pamiętam nie była jakoś szczególnie wywrotna. Porównując zdjęcie Kraza Smyka w tym temacie i Twojego, łatwo zauważyć ile masy potrafią oszczędzić nowe panele
W tym moim to był jeszcze taki psikus, że opony byłych wypychane opaskami z gumowych łączników 1x2, oponami z 8880 i dodatkowymi siedmioma małymi oponkami, więc jedno takie koło ważyło ponad stówę. Obniżało to solidnie środek ciężkości, ale trakcja była, jak na kołach z drewna.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

ODPOWIEDZ