[MOC] KRAZ 256
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
[MOC] KRAZ 256
Trialówka 6x6 do której długo się przymierzałem i ostatecznie powstała.
Udało mi się ją nawet potestować na dwóch ostatnich rajdach LTTC 2019.
Uważam, że konstrukcja ma w sobie potęcjał, trzeba go tylko zagospodarować.
Konstrukcja maksymalnie prosta, bez skrzyni biegów, w napędzie trzy silniki "XL" i
w skręcie silnik "L". Skręt szybki usprawniający manewrowanie.
Duży prześwit ułatwiający jazdę po korzeniach i wysokich przeszkodach.
Nie grzeszy też urodą, ale za to trzyma się przy rolkach.
Skala modelu1:13,5
Długość (od przedniego zderzaka do obrysu kół ostatniej osi): 530 mm
Wysokość: 230 mm
Rozstawy osi: 1-2, 296 mm i 2-3, 112 mm.
Szerokość modelu (bez lusterek): 184 mm
Wysokość kabiny:120 mm
Długość kabiny: 225 mm
Silniki napędowe 3xPF XL
Galeria, on Flickr
Filmik długi i nudny, ale ja lubię popatrzeć ;)
Udało mi się ją nawet potestować na dwóch ostatnich rajdach LTTC 2019.
Uważam, że konstrukcja ma w sobie potęcjał, trzeba go tylko zagospodarować.
Konstrukcja maksymalnie prosta, bez skrzyni biegów, w napędzie trzy silniki "XL" i
w skręcie silnik "L". Skręt szybki usprawniający manewrowanie.
Duży prześwit ułatwiający jazdę po korzeniach i wysokich przeszkodach.
Nie grzeszy też urodą, ale za to trzyma się przy rolkach.
Skala modelu1:13,5
Długość (od przedniego zderzaka do obrysu kół ostatniej osi): 530 mm
Wysokość: 230 mm
Rozstawy osi: 1-2, 296 mm i 2-3, 112 mm.
Szerokość modelu (bez lusterek): 184 mm
Wysokość kabiny:120 mm
Długość kabiny: 225 mm
Silniki napędowe 3xPF XL
Galeria, on Flickr
Filmik długi i nudny, ale ja lubię popatrzeć ;)
-
- VIP
- Posty: 1262
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Nowoczesna trialówka w pigułce. Minimum masy, maksimum mocy. Odniosłem wrażenie na żywo, że troszkę za bardzo się buja,ale i tak jest bardzo skuteczna :) Jeśli chodzi o stronę wizualną to dodałbym przednie lampy bo bez nich wygląda moim zdaniem łyso.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Właśnie - z tego co pamiętam to ta 255 była ładna i zabójczo nieskuteczna ;)smyk pisze:Dla zapominalskich - moja 255-ka wyglądała tak:eric trax pisze:Dałbym sobie rękę uciąć, że to model Smyka. Brzydki i zabójczo skuteczny :D
Obrazek
Seby model faktycznie nie jest zbyt urodziwy ale prześwit i wymiary robią wrażenie. Do tego się nie psuła i pruła do przodu! Jeszcze możesz ją pojeździć w 2020, chyba, że masz coś lepszego na warsztacie.
2, 3 i 1 miejsce - nie ma co narzekać. Pasę zatrzymało wprowadzenie obowiązku posiadania skrzyni biegów. ;)Atros pisze:Właśnie - z tego co pamiętam to ta 255 była ładna i zabójczo nieskuteczna ;)
Seba, czy w Twoim Krazie dałoby się kabinę osadzić niżej? Z której wersji byłeś bardziej zadowolony? Tej szybszej, czy tej mocniejszej?
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
- Aleksander Spyra
- VIP
- Posty: 237
- Rejestracja: 2013-08-20, 18:41
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
-
No właśnie, nie napisałeś o tym, że zbudowałeś dwa bliźniacze auta różniące się przełożeniami!
Myślę że musisz być bardzo dumny z konstrukcji, bo bardzo się paliłeś żeby ją testować między przejazdami innych zawodników :) Zaokrąglone panele ładnie wyglądają w roli nadkól oryginału, czarny na zdjęciach nie oddaje za dobrze rzeczywistego wyglądu. Piękny przykład poszukiwania momentu, w którym szybko staje się już za szybko :p
Myślę że musisz być bardzo dumny z konstrukcji, bo bardzo się paliłeś żeby ją testować między przejazdami innych zawodników :) Zaokrąglone panele ładnie wyglądają w roli nadkól oryginału, czarny na zdjęciach nie oddaje za dobrze rzeczywistego wyglądu. Piękny przykład poszukiwania momentu, w którym szybko staje się już za szybko :p
Ostatnio zmieniony 2019-11-21, 19:53 przez Aleksander Spyra, łącznie zmieniany 1 raz.
W tym moim to był jeszcze taki psikus, że opony byłych wypychane opaskami z gumowych łączników 1x2, oponami z 8880 i dodatkowymi siedmioma małymi oponkami, więc jedno takie koło ważyło ponad stówę. Obniżało to solidnie środek ciężkości, ale trakcja była, jak na kołach z drewna.Kamyk pisze:Fajna trialowa konstrukcja, po prześwicie widać do czego służy ;) Wydaje się wyjątkowo wysoka, ale z tego co pamiętam nie była jakoś szczególnie wywrotna. Porównując zdjęcie Kraza Smyka w tym temacie i Twojego, łatwo zauważyć ile masy potrafią oszczędzić nowe panele
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9