Wysłany: 2019-11-17, 15:40 [MOC] Tatra 813 Kolos 8x8 Mk5
Witajcie,
Chciałbym zaprezentować kolejną odsłonę mojej ulubionej ciężarówki tj.: Tatra 813 Kolos 8x8
Jest to 5-ta wersja tej Tatry spod mojej ręki - tym razem chciałem zbudować ją na kołach 107x44, co oznacza skalę ~ 1:12, czyli w porównaniu z poprzednimi wersjami - auto większe, z większym rozstawem kół i osi.
Dodatkowo obecny regulamin LTTC nie wymaga skrzyni biegów na pokładzie, dlatego też postanowiłem maksymalnie uprościć konstrukcję - tym samym za napęd odpowiadają 4 silniki XL - po 1 na każdą oś, przełożenie to 1:5.
Za skręt 2 przednich osi odpowiada kolejny silnik XL - dzięki temu nie ma potrzeby stosowania zbyt dużej redukcji na wyjściu.
Kilka podstawowych danych:
- wymiary (szer. x dł. x wys.) : 24 x 66 x 24 cm
- rozstaw osi: 17-24-16 studów
- waga: 3,3 kg
- zasilanie: 2 x BatBox
GALERIA
FILM
(W filmie miał być nieco inny podkład muzyczny, ale niestety YT zblokowało jego wyświetlanie...)
Model nie jest oczywiście odkryciem prochu strzelniczego, miał być receptą na chwilową niemoc twórczą, a tymczasem powstawał prawie rok...
Tak czy inaczej w celach kronikarskich wrzucam na forum, aby nie popaść w AFOL-ski niebyt :)
Niby oddaje konstrukcyjnie rzeczywistość ale praktycznie wygląda tragicznie.
Co kto lubi :)
Fajnie to wszystko wygląda, ale na obecne warunki fura jest za ciężka i ma zbyt dużą redukcję żeby była konkurencyjna. Ale po odchudzeniu może być niezłym przecinakiem :) Mam nadzieję, że uda się ją zobaczyć na LTTC 2020.
_________________ Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
ale na obecne warunki fura jest za ciężka i ma zbyt dużą redukcję żeby była konkurencyjna. Ale po odchudzeniu może być niezłym przecinakiem :) Mam nadzieję, że uda się ją zobaczyć na LTTC 2020.
Pierwotnie przełożenie miało być 1:3 - tyle co w zwolnicach, ale biorąc właśnie pod uwagę szacowaną masę zdecydowałem się na 1:5.
Na razie auto dumnie pręży muły na półce :) Jeśli zdecyduję się na wizytę w zawodach to na pewno z zupełnie inną konstrukcją, oponami, skalą itp.
Wiek: 32 Dołączył: 08 Kwi 2009 Wpisy: 727 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-18, 21:51
Ty to lubisz te Tatry, już mk 5 :). Podoba mi się, że jest taka schludna, faktycznie wygląda na dopracowywaną przez rok.
Co do napędu to myślę, że jakbyś połączył 4 silniki razem, albo przynajmniej po 2 na dwie osie to przełożenie 1:3 by dało radę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum