Kolejowo - wielowątkowo
Kolejowo - wielowątkowo
Hej
Witam wszystkich
Jako, że miałem ostatnio trochę czasu to popełniłem kilka kolejowych rzeczy.
Zaawansowanie projektów jest spore, powinno się udać na wystawę mikołajkową dokończyć i móc prawidłowo zaprezentować jako MOC w tym roku.
Od razu ostrzegam, że wcześniej nie miałem za dużego doświadczenia z dużymi konstrukcjami więc jeżeli jest jakaś konstruktywna krytyka albo uwagi to chętnie przyjmę.
Most:
Most2 by Reglin, on Flickr
Pomysł powstał podczas rodzinnego przeglądania zawartości BOPa. Okazało się, że dwa łuki i tor prosty pasowały by jako wspornik do jakiejś większej konstrukcji. Po dodaniu podobnego łuku z drugiej strony, kilku wsporników oraz torowiska całość zaczęła nawet fajnie trzymać się razem. Jako, że "skręcone kolumny" już dawno miałem zrealizowane to wystarczyło je odpowiednio skrócić i ułożyć. Powstały do tego punkty montażowe podpór mostu. Potem całość się obudowała dark blue brickami i jakoś tak powstał przekrój doliny. W dole jest mały strumień, całość otoczona skałami i piaskami.
Trochę dodatków i wykończeń jest już w drodze ale dalej mam trochę niezagospodarowanej przestrzeni i wciąż zastanawiam się co tam ustawić
Z technicznych części to jest to długie na 10 odcinków toru kolejowego (160 studów), torowisko leży na 29 bricku. Waży sporo i jeszcze nie wiem jak będę się z tym przemieszczał.
Wiadukt:
Wiadukt by Reglin, on Flickr
Pomysł powstał chwilę po łukach, łącząc ze sobą tory proste na różne sposoby okazało się, że połączenie ich w trójkąt daje wytrzymałe efekty. Długość podobna jak w moście. Całość trzyma się znośnie i pod ciężarem lokomotywy z kilkoma wagonami ugina się tylko nieznacznie.
W tym przypadku brakuje mi tylko elementu który spajał by w sposób estetyczny tory pod kątem 120 stopni od zewnątrz.
Planuję też dodać jakieś przyczółki w formie małego budynku ze sklepieniem łukowym wykończone albo LBG albo red/dark red.
Torowisko:
Torowisko by Reglin, on Flickr
Zwrotnica powstawała na podstawie potrzeby zmiany kierunku jazdy pociągu tak, żeby nie musieć za każdym daleko do niej sięgać. Zrealizowane jest to przez axle poprowadzone pod torowiskiem, jedno przełożenie kątowe, oraz położony na płasko technic liftarm thin połączony zębatką płaską. Zabrzmiało skomplikowanie ale tak nie jest.
Założenie było takie, żeby idea torowiska używanego np. w Pszczynie była bardziej na stałe, z możliwością użycia niskiej zabudowy, wykończenia wszystkiego zielenią, trochę może układem drogowym albo czymś podobnym.
Brakuje mi jeszcze wykończenia powierzchniowego na które brak mi pomysłu.
Tory łukowe i proste na podbudowie jako rozwinięcie koncepcji zwrotnicy. Całość można w dość łatwy sposób powielać na dowolnych baseplatach.
Wysokość toru nad płytą to 4x plate. Żeby nie było lokomotywie za ciężko podjechać jest też w przygotowaniu podjazd i zjazd z tego podwyższenia rzędu 1 plate na 2 odcinki toru.
Całość ma być przygotowana pod możliwość dołożenia drobnej infrastruktury kolejowej, słupów trakcyjnych, sygnalizacji świetlnej.
Miejsca pod torowiskiem jest sporo i planuję też tam zmieścić okablowanie do zasilania torowiska.
Całość mojej sieci kolejowej jest na 9V a z powodu rozmiaru powoduje to pewne komplikacje. Stąd też potrzeba dołożenia dodatkowych zasilań w kilku miejscach torowiska. Całość zasilana oczywiście z LEGOwego transformatora kolejowego.
Zbudowałem też 8 wagonów podkontenerowych ale te czekają już tylko na części i publikację.
W przyszłym roku część mojej twórczości będzie w miasteczku Klocki Zdrój stąd też ogólne nakierowanie na tematy portowe ale to osobny projekt.
Jeżeli są jakieś pytania to chętnie odpowiem.
Dziękuję i pozdrawiam
Reglin.
Witam wszystkich
Jako, że miałem ostatnio trochę czasu to popełniłem kilka kolejowych rzeczy.
Zaawansowanie projektów jest spore, powinno się udać na wystawę mikołajkową dokończyć i móc prawidłowo zaprezentować jako MOC w tym roku.
Od razu ostrzegam, że wcześniej nie miałem za dużego doświadczenia z dużymi konstrukcjami więc jeżeli jest jakaś konstruktywna krytyka albo uwagi to chętnie przyjmę.
Most:
Most2 by Reglin, on Flickr
Pomysł powstał podczas rodzinnego przeglądania zawartości BOPa. Okazało się, że dwa łuki i tor prosty pasowały by jako wspornik do jakiejś większej konstrukcji. Po dodaniu podobnego łuku z drugiej strony, kilku wsporników oraz torowiska całość zaczęła nawet fajnie trzymać się razem. Jako, że "skręcone kolumny" już dawno miałem zrealizowane to wystarczyło je odpowiednio skrócić i ułożyć. Powstały do tego punkty montażowe podpór mostu. Potem całość się obudowała dark blue brickami i jakoś tak powstał przekrój doliny. W dole jest mały strumień, całość otoczona skałami i piaskami.
Trochę dodatków i wykończeń jest już w drodze ale dalej mam trochę niezagospodarowanej przestrzeni i wciąż zastanawiam się co tam ustawić
Z technicznych części to jest to długie na 10 odcinków toru kolejowego (160 studów), torowisko leży na 29 bricku. Waży sporo i jeszcze nie wiem jak będę się z tym przemieszczał.
Wiadukt:
Wiadukt by Reglin, on Flickr
Pomysł powstał chwilę po łukach, łącząc ze sobą tory proste na różne sposoby okazało się, że połączenie ich w trójkąt daje wytrzymałe efekty. Długość podobna jak w moście. Całość trzyma się znośnie i pod ciężarem lokomotywy z kilkoma wagonami ugina się tylko nieznacznie.
W tym przypadku brakuje mi tylko elementu który spajał by w sposób estetyczny tory pod kątem 120 stopni od zewnątrz.
Planuję też dodać jakieś przyczółki w formie małego budynku ze sklepieniem łukowym wykończone albo LBG albo red/dark red.
Torowisko:
Torowisko by Reglin, on Flickr
Zwrotnica powstawała na podstawie potrzeby zmiany kierunku jazdy pociągu tak, żeby nie musieć za każdym daleko do niej sięgać. Zrealizowane jest to przez axle poprowadzone pod torowiskiem, jedno przełożenie kątowe, oraz położony na płasko technic liftarm thin połączony zębatką płaską. Zabrzmiało skomplikowanie ale tak nie jest.
Założenie było takie, żeby idea torowiska używanego np. w Pszczynie była bardziej na stałe, z możliwością użycia niskiej zabudowy, wykończenia wszystkiego zielenią, trochę może układem drogowym albo czymś podobnym.
Brakuje mi jeszcze wykończenia powierzchniowego na które brak mi pomysłu.
Tory łukowe i proste na podbudowie jako rozwinięcie koncepcji zwrotnicy. Całość można w dość łatwy sposób powielać na dowolnych baseplatach.
Wysokość toru nad płytą to 4x plate. Żeby nie było lokomotywie za ciężko podjechać jest też w przygotowaniu podjazd i zjazd z tego podwyższenia rzędu 1 plate na 2 odcinki toru.
Całość ma być przygotowana pod możliwość dołożenia drobnej infrastruktury kolejowej, słupów trakcyjnych, sygnalizacji świetlnej.
Miejsca pod torowiskiem jest sporo i planuję też tam zmieścić okablowanie do zasilania torowiska.
Całość mojej sieci kolejowej jest na 9V a z powodu rozmiaru powoduje to pewne komplikacje. Stąd też potrzeba dołożenia dodatkowych zasilań w kilku miejscach torowiska. Całość zasilana oczywiście z LEGOwego transformatora kolejowego.
Zbudowałem też 8 wagonów podkontenerowych ale te czekają już tylko na części i publikację.
W przyszłym roku część mojej twórczości będzie w miasteczku Klocki Zdrój stąd też ogólne nakierowanie na tematy portowe ale to osobny projekt.
Jeżeli są jakieś pytania to chętnie odpowiem.
Dziękuję i pozdrawiam
Reglin.
-
- Posty: 977
- Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
- Lokalizacja: radom/kraków
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Swietne patenty na mosty ;)
Jakieś tam moje instrukcje: https://rebrickable.com/users/Fukusaku/mocs/
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Obecnie jest 12 bricków prześwitu od główki toru więc miejsca jest z zapasem.meler pisze:W tym drugim moście jest wystarczający prześwit na lokomotywy? Na jakiej wysokości są poprzeczne belki?
Jajka jeszcze powrócą, tym razem trafią za kratki...JAREMA. pisze:.... te jajka pod stołem jakieś takie znajome :)
-
- Posty: 807
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Ha! To chyba Ty pokazywałeś mi na Bemowie zdjęcia tej zwrotnicy w komórce...
Fajny patent, ja jeszcze nie zdecydowałem się na zamontowanie jakiegoś mechanizmu. Super, że tory będą na nasypie - może w którejś kolejnej edycji Miasteczka "wymusimy" przystosowanie choćby części infrastruktury miejskiej do nich? :)
Najbardziej podoba mi się wiadukt, ale nie mogę się pozbyć wrażenia, że jest bardzo delikatny - może przez te ażurowe dźwigary. Jednocześnie to sprawia, że jest po prostu piękny.
Jak wygląda wytrzymałość pierwszego mostu? Wydaje mi się on dosyć delikatny - zwłaszcza, że pomiędzy odwróconymi od siebie łukami z rollercoastera (czyli na środku podpór) nie ma nic, co by podpierało tory.
bzzz-bzzz
Fajny patent, ja jeszcze nie zdecydowałem się na zamontowanie jakiegoś mechanizmu. Super, że tory będą na nasypie - może w którejś kolejnej edycji Miasteczka "wymusimy" przystosowanie choćby części infrastruktury miejskiej do nich? :)
Najbardziej podoba mi się wiadukt, ale nie mogę się pozbyć wrażenia, że jest bardzo delikatny - może przez te ażurowe dźwigary. Jednocześnie to sprawia, że jest po prostu piękny.
Jak wygląda wytrzymałość pierwszego mostu? Wydaje mi się on dosyć delikatny - zwłaszcza, że pomiędzy odwróconymi od siebie łukami z rollercoastera (czyli na środku podpór) nie ma nic, co by podpierało tory.
bzzz-bzzz
Głównym moim założeniem było, żeby torowisko trzymało się razem jako jeden element co bardzo ułatwi planowanie i rozstawianie całości. Powstaje też miejsce na dodawanie elementów po bokach a jako, że pod torami też jest trochę przestrzeni to jest gdzie ułożyć bezpiecznie okablowanie podczas użytkowania torowiska. Myślałem nad jakąś drobną automatyką do tego ale to baaardzo czasochłonne się okazuje :-)wielkamucha pisze:Fajny patent, ja jeszcze nie zdecydowałem się na zamontowanie jakiegoś mechanizmu. Super, że tory będą na nasypie - może w którejś kolejnej edycji Miasteczka "wymusimy" przystosowanie choćby części infrastruktury miejskiej do nich? :)
Owszem, był delikatny i to bardzo. Przy pierwszej modyfikacji wziął się i rozsypał w rękach :-) Obecnie przeszedł przebudowę. Całość jest stabilna ale na szczęście zostało zachowane wrażenie lekkości. Mocno zmodyfikowałem podpory łączące konstrukcję z torowiskiem.wielkamucha pisze:Najbardziej podoba mi się wiadukt, ale nie mogę się pozbyć wrażenia, że jest bardzo delikatny - może przez te ażurowe dźwigary. Jednocześnie to sprawia, że jest po prostu piękny.
Same łuki przy pierwszych przymiarkach były bardzo delikatne. Zrobienie z tego jednak konstrukcji dwustronnej, dużo wzmocnień w miejscach łączeń elementów torów ze sobą i podparcie całego torowiska plate'ami 6x8 dało dostatecznie dużą wytrzymałość.wielkamucha pisze:Jak wygląda wytrzymałość pierwszego mostu? Wydaje mi się on dosyć delikatny - zwłaszcza, że pomiędzy odwróconymi od siebie łukami z rollercoastera (czyli na środku podpór) nie ma nic, co by podpierało tory.