Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Hydraulika Lego?
Autor Wiadomość
eric trax 
VIP
Wieslav the Corn


Wiek: 30
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1359
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-12-02, 19:47   Hydraulika Lego?

Witajcie technikowe Ziutki. Być może ktoś z was już na to trafił. Powstała pierwsza pompa 3rd party, która zmienia Legowe układy pneumatyczne coś na kształt hydraulicznych. Ciśnienie jakie można uzyskać waha się w granicach 4-6 barów więc dość sporo. Pytanie jak trzymają się wężyki dołączone w zestawie. Na Mce nie działa to zbyt szybko ale zakładam, że nominalnym silnikiem do obsługi będzie Lka (tak jak na filmie promocyjnym). Urządzenie rzecz jasna niweluje największą wadę pneumatyki czyli brak płynności w działaniu.

Jak się na to zapatrujecie? Ktoś planuje się pobawić? :D


https://www.tradekorea.co...el(ADS-20).html





Na koniec coś realnego w większym modelu

_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 45%
Ostatnio zmieniony przez eric trax 2019-12-02, 19:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 27
Dołączył: 29 Mar 2005
Wpisy: 117
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2019-12-02, 19:58   

Woda do pneumatyki lego to chyba średni pomysł...

eric trax napisał/a:
Jak się na to zapatrujecie? Ktoś planuje się pobawić? :D

Dla mnie zbyt duża ingerencja - klocki kocha się za to, że mają te swoje ograniczenia i aż miło się patrzy jak mimo tego się udaje ciekawe rzeczy stworzyć. Tak głęboko idące modyfikacje to bardziej w stronę modelarstwa.
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5142
Skąd: Lubin
Wysłany: 2019-12-02, 20:01   

Woda i metalowe tłoki. Cóż za doskonały pomysł :)
_________________
m1longer.com
 
 
 
eric trax 
VIP
Wieslav the Corn


Wiek: 30
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1359
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-12-02, 20:03   

M_longer napisał/a:
Woda i metalowe tłoki. Cóż za doskonały pomysł :)


tłoki chyba są amelinowe więc nic im nie będzie :)
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 45%
 
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 47
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 1966
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-12-02, 20:29   

W gruncie rzeczy chyba nic by się nie stało, gdyby zamiast wody krążył olej.
Pomysł jest bardzo fajny, chociaż chciałoby się, żeby to żwawiej pracowało.
Przetestowałbym jako ciekawostkę, ale nie mam pieniędzy na eksperymenty :) .

P.S. W większych układach przydałaby się skrzynia rozdzielcza, żeby nie zbankrutować dając po jednym silniku na jeden siłownik. Choć z drugiej strony, dziś bankrutujemy dając po jednym silniku na każdy zawór pneumatyczny, plus kompresory...
_________________
Pozdrawiam,
dmac
Ostatnio zmieniony przez dmac 2019-12-02, 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5142
Skąd: Lubin
Wysłany: 2019-12-02, 21:53   

dmac napisał/a:
W większych układach przydałaby się skrzynia rozdzielcza

A nie trójnik?


Zastanawiam się jaki wydatek ma ta pompa, skoro musi być po jednej na każdy siłownik 11x2.
_________________
m1longer.com
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 27
Dołączył: 29 Mar 2005
Wpisy: 117
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2019-12-02, 21:58   

M_longer napisał/a:
Zastanawiam się jaki wydatek ma ta pompa, skoro musi być po jednej na każdy siłownik 11x2.
Masz napisane na tym co wkleiłeś :P ~90 cc (cm^3)/min lub bardziej obrazowo 90ml/min czyli w sumie nic :D
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
Ostatnio zmieniony przez Bricksley 2019-12-02, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
noniusz 
VIP
Grzegorz


Wiek: 37
Dołączył: 23 Lis 2011
Wpisy: 985
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-12-02, 22:14   

Podoba mnie się to... ale jako ciekawostka :)

Z mankamentów to na pewno brak centralnego zbiornika cieczy, napełnienie całego układu przy bardziej złożonych modelach to praca na długie zimowe wieczory, do tego wszystkiego stałe zapowietrzenie.

Woda moim zdaniem to akurat dobry pomysł, gdyby był to jakikolwiek olej... do dziś nie mogę domyć klocków z mojej trialówki, którą 3 lata temu przesmarowałem jakimś tłuszczem :)

...z drugiej strony gdyby istniały inne komponenty systemu jak chociażby silniki hydrauliczne czy obrotnica przekazująca strumień nadwozie / podwozie koparki, było by to warte uwagi.

I have a dream, że lego kiedyś wypuści tego typu kompaktowe pompki pneumatyczne dwustronnego działania.
_________________

 
 
 
eric trax 
VIP
Wieslav the Corn


Wiek: 30
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1359
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-12-03, 10:29   

noniusz napisał/a:

I have a dream, że lego kiedyś wypuści tego typu kompaktowe pompki pneumatyczne dwustronnego działania.


To było by rozwiązaniem na wiele problemów. Zajmowało by tyle samo miejsca co servozawory obecnie a odpadał by problem kompresorów
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 45%
 
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 47
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 1966
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-12-03, 10:45   

eric trax napisał/a:
Zajmowało by tyle samo miejsca co servozawory obecnie a odpadał by problem kompresorów


Fajnie by było (oczywiście gdyby przy wyłączonym silniku ten element całkowicie blokował przepływ powietrza, jak nasze zawory w położeniu 0).

To teraz znajdźcie inwestora, jak już macie pomysł :) . Brickarms się komuś opłaca. Buwizz się opłaca. SBrick się opłaca. Aquabrixel ma szansę się opłacić. Niemożliwe, żeby nie opłaciło się akcesorium, o którym marzy każdy poważny budowniczy ;) .


M_longer napisał/a:

A nie trójnik?


Trójnik pewnie też, ale skrzynia rozdzielcza ograniczyłaby liczbę silników do dwóch (napędowego i sterującego) dla kilku obwodów hydrauliki.

Ale im dłużej patrzę na to cudo, tym bardziej mi się zdaje, że wydajność jest tu niewystarczająca (czytaj: siłowniki działają za wolno). No i dlaczego producent proponuje układ z bezpośrednio podłączonym silnikiem L, który daje 390 obrotów na minutę, skoro deklaruje, że pompa może pracować nawet przy 1000? Prawie trzykrotnie większa wydajność to już by było coś. Poczekam na kolejne testy :) .
_________________
Pozdrawiam,
dmac
 
 
 
munshun 

Wiek: 34
Dołączył: 25 Mar 2006
Wpisy: 25
Skąd: wrocek
Wysłany: 2019-12-04, 13:25   

Kiedyś, jak kupowałem mieszane klocki na kilogramy, to trafiłem na kilka zardzewiałych siłowników. Także jeśli nie zmienili technologii, to średnio to widzę. Choć jeśli dobrze pamiętam, sam coś tam się z wodą bawiłem, ale rezultaty umknęły z pamięci :)
Ostatnio zmieniony przez JAREMA. 2019-12-04, 13:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
szarikm 
Adminus Emeritus


Wiek: 35
Dołączył: 03 Lis 2005
Wpisy: 1281
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-12-04, 21:39   

Noooo, ciekawa sprawa :)

dmac napisał/a:
W gruncie rzeczy chyba nic by się nie stało, gdyby zamiast wody krążył olej.
W porównaniu do awantury w domu o tłustą plamkę na dywanie w razie rozszczelnienia układu - pozostałe minusy wydają się być nieistniejące ;)

Olej będzie stawiać duże opory w czasie przepychania - lepkość & gęstość. Do tego dochodzi groźba rozpuszczania wężyków czy uszczelek - do sprawdzenia.

Na pierwszy rzut, przychodzi mi chłodziwo używane do obróbki skrawaniem. Inna nazwa - emulsja. Ma kolor jak mleko. Istnieją koncentraty do rozrobienia z wodą. Nie powoduje korozji. Z tego co czytam, to chłodziwa mają w swoim składzie oleje i jakieś inne chemie. Także też może zajść reakcja chłodziwo-uszczelki/wężyk... Generalnie to już jest chemia przemysłowa - może być niebezpieczna dla zdrowia - próby na własną odpowiedzialność.

środki spowalniające korozję to inhibitory.

dmac napisał/a:
Ale im dłużej patrzę na to cudo, tym bardziej mi się zdaje, że wydajność jest tu niewystarczająca (czytaj: siłowniki działają za wolno)
Hydraulika nie jest szybka, ale jest nie do zatrzymania. Pneumatyka jest szybka, ale nie precyzyjna wynikająca ze ściśliwości gazu.
noniusz napisał/a:
Z mankamentów to na pewno brak centralnego zbiornika cieczy, napełnienie całego układu przy bardziej złożonych modelach to praca na długie zimowe wieczory, do tego wszystkiego stałe zapowietrzenie.
Tutaj nie potrzebujesz zbiornika wyrównawczego cieczy. Nie ma zaworu sterujacego. Siłownik jest połączony na ostro z pompą - pompka jest ssąco-tłocząca.

dmac napisał/a:
No i dlaczego producent proponuje układ z bezpośrednio podłączonym silnikiem L, który daje 390 obrotów na minutę, skoro deklaruje, że pompa może pracować nawet przy 1000?
Obciążenie mechaniczne pompki to jedno (może wytrzymać mechanicznie pracując na sucho 1000 rpm), ale czy węże nie wyskoczą z króćców i czy same węże wytrzymają ciśnienie - w końcu nie są zbrojone. 4-6 bara to sporo. Koła w osobówce tankujesz do 2,0-2,5 bara. Ponadto 390 rpm może być wystarczające taka wydajność do pokazu.
_________________
szarikm
FAQ początkującego AFOLa
  
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 41
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2709
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-12-05, 03:39   

No ciekawa sprawa. Fajne, że takie kompaktowe. Można użyć do statycznych obciążeń typu ramię dźwigu itp., gdzie ściśliwość powietrza kiepsko się sprawdza (aż kusi żeby do mojego HDSa to wstawić). Może LEGO podkupi pomysł? Będzie można bez pręgierza używać ;)
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,062 sekundy. Zapytań do SQL: 13