[MOC] MAN f90 - wywrotka 8x8
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] MAN f90 - wywrotka 8x8
MAN f90 8x8
galeria - flickr
film - youtube
Skala 1:17
Waga 2,6 kg
Model ciężarówki MAN f90 w konfiguracji podwozia 8x8x4. Zawieszenie to cztery pływające mosty działające niezależnie od siebie. Wszystkie osie napędzane są przez silnik XL umieszczony pośrodku modelu po lewej stronie. Naprzeciwko po prawej stronie ramy jest pojemnik na baterie obudowany na kształt zbiornika paliwa z włącznikiem imitującym korek. Za skręt dwóch przednich osi odpowiada servo umieszczone nad drugą osią. Kipa podnosi się za pomocą siłownika śrubowego napędzanego silnikiem L. Do tego dwie wieżyczki IR za kabiną. Jestem zadowolony z podniesionego prześwitu między kołami (przód tył), mimo, że cięgna są pod osiami a zawsze sprawiały mi problem w ich umiejscowieniu, żeby nie były przy samej ziemi. Oryginalnie MANy nie miały górnej części tylnego nadkola, ale ja sobie je zbudowałem, bo tak mi się podobało :P Dwie przednie osie powinny być bliżej siebie, ale nie byłem wstanie ich zbliżyć, żeby na raz pogodzić niezależne uginanie mostów, układ skrętu i napęd.. i żeby to wszystko jeszcze o błotniki nie zaczepiało. Jest trochę niedociągnięć, ale ogólnie jestem zadowolony z całości.
galeria - flickr
film - youtube
Skala 1:17
Waga 2,6 kg
Model ciężarówki MAN f90 w konfiguracji podwozia 8x8x4. Zawieszenie to cztery pływające mosty działające niezależnie od siebie. Wszystkie osie napędzane są przez silnik XL umieszczony pośrodku modelu po lewej stronie. Naprzeciwko po prawej stronie ramy jest pojemnik na baterie obudowany na kształt zbiornika paliwa z włącznikiem imitującym korek. Za skręt dwóch przednich osi odpowiada servo umieszczone nad drugą osią. Kipa podnosi się za pomocą siłownika śrubowego napędzanego silnikiem L. Do tego dwie wieżyczki IR za kabiną. Jestem zadowolony z podniesionego prześwitu między kołami (przód tył), mimo, że cięgna są pod osiami a zawsze sprawiały mi problem w ich umiejscowieniu, żeby nie były przy samej ziemi. Oryginalnie MANy nie miały górnej części tylnego nadkola, ale ja sobie je zbudowałem, bo tak mi się podobało :P Dwie przednie osie powinny być bliżej siebie, ale nie byłem wstanie ich zbliżyć, żeby na raz pogodzić niezależne uginanie mostów, układ skrętu i napęd.. i żeby to wszystko jeszcze o błotniki nie zaczepiało. Jest trochę niedociągnięć, ale ogólnie jestem zadowolony z całości.
Ostatnio zmieniony 2020-02-16, 10:36 przez dirtzone, łącznie zmieniany 6 razy.
-
- VIP
- Posty: 2363
- Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Bardzo to ładne i żwawe. Jak prawdziwa.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
-
- Posty: 977
- Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
- Lokalizacja: radom/kraków
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Super model, dopracowany i funkcjonalny, chciałoby się takim pojeżdzić
Jakieś tam moje instrukcje: https://rebrickable.com/users/Fukusaku/mocs/
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Marek pewnie jak zwykle ma rację z tymi proporcjami kabiny, ale model i tak jest śliczny :) .
Fajnie mu się dupka podnosi (modelowi, nie Markowi ;) ) gdy wywala fasolę z paki. Bardzo, bardzo schludna robota i funkcje też bez zarzutu.
Brawo!
P.S. Tak z ciekawości - jaka to skala? Fotele szerokie na 5, jeśli się nie mylę, więc...?
Fajnie mu się dupka podnosi (modelowi, nie Markowi ;) ) gdy wywala fasolę z paki. Bardzo, bardzo schludna robota i funkcje też bez zarzutu.
Brawo!
P.S. Tak z ciekawości - jaka to skala? Fotele szerokie na 5, jeśli się nie mylę, więc...?
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
Piękna ciężarówka, aż miło popatrzeć jak to wszystko śmiga. Podoba mi się zwarta i solidna paka, obudowa akumulatora to też majstersztyk. Szkoda jednak że sterowanie na IR, no i ta uszczelka przedniej szyby trochę żyje swoim życiem ale cóż, taki mamy materiał a zaokrąglenia rogów szyby w tym konkretnym przypadku są ważne i nie widzę tam nic innego (no chyba że zaokrąglone na ciepło flexy?).
To podwozie widziałbym też w roli hakowca, wiem że już taki zbudowałeś, z resztą też MANa, ale jednak w konfiguracji 6x2 a nie 8x4 jak tutaj ;)
To podwozie widziałbym też w roli hakowca, wiem że już taki zbudowałeś, z resztą też MANa, ale jednak w konfiguracji 6x2 a nie 8x4 jak tutaj ;)
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
To widzę, że jeden z faworytów do wygrania konkursu już jest :) Widzę, ze wykorzystałeś kabinę ze swojego poprzedniego MANa. W sumie tamten model, gdyby nie był wcześniej prezentowany przed konkursem, też mógłby być :)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Też mam czasem chwilę zwątpienia w to co robie, ale trzeba się nastawiać, że budujesz dla własnej przyjemności :PSzygalew pisze:Kolejny pojazd technic w ostatnim czasie z najwyższej półki.
Rezygnuję z budowania.:( ... :-)
Wiem, proporcje w całym przednim panelu razem z szybą się rozjeżdżają, ale nie mogłem tego opanować. Bo dodając tu jednego plate, gdzie indziej zabierając, cały czas wszystko się rozpływało. Starałem się dojść do najmniejszego zła i chyba jak ktoś ogląda sam model bez porównywania do zdjęcia oryginału obok, to nie rzuca się to w oczy?M_longer pisze:Kabina ma walnięte proporcje (szyba przednia), ale cała reszta pierwsza klasa, zwłaszcza bak z korkiem-włącznikiem :)
dmac pisze:Fajnie mu się dupka podnosi (modelowi, nie Markowi ;) ) gdy wywala fasolę z paki.
Dupkę obciążyło dokładnie 1kg fasolki, którą co ciekawe sama żona mi kupiła, bo widziała na wystawie, że jest to materiał transportowy w lego :Ddmac pisze:P.S. Tak z ciekawości - jaka to skala? Fotele szerokie na 5, jeśli się nie mylę, więc...?
Nawet nie zastanawiałem się na skalą, po prostu starałem się zachować proporcje względem kół.
Ale teraz patrze i według tego źródła kipa ma szerokość 250cm, moja legowa ma 15cm (19s), czyli wychodzi 1:16,6 więc w zaokrągleniu możemy przyjąć skalę 1:17
Sterowanie IR? No cóż, buwizz byłby genialny, ale cena odstrasza.adamski pisze:Szkoda jednak że sterowanie na IR, no i ta uszczelka przedniej szyby trochę żyje swoim życiem ale cóż, taki mamy materiał a zaokrąglenia rogów szyby w tym konkretnym przypadku są ważne i nie widzę tam nic innego (no chyba że zaokrąglone na ciepło flexy?).
To podwozie widziałbym też w roli hakowca, wiem że już taki zbudowałeś, z resztą też MANa, ale jednak w konfiguracji 6x2 a nie 8x4 jak tutaj ;)
Które to są flexy? To? Czy ogólnie każda elastyna rurka? :P
Tutaj mam 8x8 i napewno nie upchnąłbym już haka na siłownikach pneumatycznych, bo za głęboko w ramę wszystko się zanurza.
Już nie mogłem patrzeć na tego hakowca i denerwował mnie jak się męczył z podnoszeniem dużego kontenera, a potrzebowałem odzyskać elektrykę, żeby coś innego zbudować. Samej kabiny było mi szkoda rozbierać, więc przebudowałem ją na wersje pod wywrotkę :)legosamigos pisze:Widzę, ze wykorzystałeś kabinę ze swojego poprzedniego MANa.
Miałem na myśli ten element: https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... 6#T=C&C=11 czyli cienka sztywna rurka od pneumatyki.dirtzone pisze:Które to są flexy? To? Czy ogólnie każda elastyna rurka? :P