[MOC] Chatka Myśliwego

Mindstorms, WeDo, Lego Digital Desinger, Stud.io

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Rysiek
Posty: 347
Rejestracja: 2019-10-18, 13:15
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

[MOC] Chatka Myśliwego

#1 Post autor: Rysiek »

Witam Drogich Forumowiczów,

Kolejny niewielki projekt utrzymany w klimatach Castle. Tym razem zbudowałem chatkę myśliwego. W środku można znaleźć sporo wyposażenia, zarówno do polowania jak i oporządzenia zdobyczy.
Przed domkiem pali się ognisko, pies jak to pies zwęszył pieczyste i liczy na małe co nieco :)

Zapraszam do oglądania i komentowania, więcej zdjęć na flickr.

ObrazekHunter's House by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekHunter's House by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekHunter's House by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekHunter's House by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekHunter's House by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekHunter's House by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekHunter's House by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekHunter's House by Ryszard Bosiak, on Flickr

Jellyeater
VIP
Posty: 2363
Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#2 Post autor: Jellyeater »

Proste i estetyczne. Ładny model. Taki zestawowy.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto

bialy12344
Posty: 39
Rejestracja: 2015-01-11, 20:13
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#3 Post autor: bialy12344 »

Osobiście dopracowałbym trochę podłoże bo wydaje się trochę zbyt płaskie i dach wydaje się trochę za bardzo gładki, mógłby być bardziej postrzępiony.

Ogólnie praca bardzo estetyczna i przyjemna w odbiorze.

Awatar użytkownika
Rysiek
Posty: 347
Rejestracja: 2019-10-18, 13:15
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#4 Post autor: Rysiek »

Jellyeater pisze:Proste i estetyczne. Ładny model. Taki zestawowy.
Dziękuję za komentarz. Stworzenie modelu zestawowego było jednym z moich założeń przy tym modelu.
bialy12344 pisze:Osobiście dopracowałbym trochę podłoże bo wydaje się trochę zbyt płaskie i dach wydaje się trochę za bardzo gładki, mógłby być bardziej postrzępiony.

Ogólnie praca bardzo estetyczna i przyjemna w odbiorze.
Dziękuję za komentarz. Płaskość podłoża wychodzi trochę z założenia stworzenia modelu zestawowego, ale zdecydowanie zgadzam się, że wyglądałoby to lepiej z lekko pagórkowatym terenem i może jakąś rzeczką i mostem. Co do dachów to ostatnio się ich uczę. Mam na myśli dachy dwuspadowe i to jak je wykonywać.
Z drugiej strony odstrasza mnie nieco "moda" na elewacje i dachy mocno stylizowane na coś starego, co prawie się rozpada. Ostatnio widziałem sporo takich prac, nie przemawia to do mnie.
Nie zmienia to jednak faktu, że między jednym stylem a drugim nie należy szukać złotego środka :)

wielkamucha
Posty: 798
Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#5 Post autor: wielkamucha »

Jellyeater pisze:Proste i estetyczne. Ładny model. Taki zestawowy.
Tak. I przez tą "zestawowość" tym ładniejsze - przynajmniej dla mnie. Jest taki "kompletny".
Co fajniejsze, scenka sprawia wrażenie rzeczywistego lasu, z dużą ilością drzew, chociaż użyłeś ich zaledwie kilka sztuk, w dodatku standardowych, "gotowych".

Ciekawy jestem, jak tworzysz minifigi - chodzi mi o ich zdobienia. Tworzysz wzory w Part Designerze? Czy są to gotowe biblioteki?

I jak ustawiasz program, że wychodzą Ci tak ładne rendery? Zazdroszczę, bo u mnie, choć ustawię jakość na wysoką, nadal jest jakby "kasza", części nie mają tego "szklanego połysku", jaki widać u Ciebie.

bzzz-bzzz

Awatar użytkownika
Rysiek
Posty: 347
Rejestracja: 2019-10-18, 13:15
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#6 Post autor: Rysiek »

wielkamucha pisze:
Jellyeater pisze:Proste i estetyczne. Ładny model. Taki zestawowy.
Tak. I przez tą "zestawowość" tym ładniejsze - przynajmniej dla mnie. Jest taki "kompletny".
Co fajniejsze, scenka sprawia wrażenie rzeczywistego lasu, z dużą ilością drzew, chociaż użyłeś ich zaledwie kilka sztuk, w dodatku standardowych, "gotowych".

Ciekawy jestem, jak tworzysz minifigi - chodzi mi o ich zdobienia. Tworzysz wzory w Part Designerze? Czy są to gotowe biblioteki?

I jak ustawiasz program, że wychodzą Ci tak ładne rendery? Zazdroszczę, bo u mnie, choć ustawię jakość na wysoką, nadal jest jakby "kasza", części nie mają tego "szklanego połysku", jaki widać u Ciebie.

bzzz-bzzz

Dziękuję za komentarz. Ostatnio jakoś bardziej myślę "zestawowo". Nie wiem, może za dużo naoglądałem się niedawno starych modeli z lat dziewięćdziesiątych :) Po stworzeniu domku myślałem troszkę o terenie wokół i początkowo chciałem zbudować drzewa. Jednak przypomniałem sobie inną swoją pracę - Domek Czarodzieja, byłem z niej zadowolony. Patrząc jednak na rendery tamtej budowli doszedłem do wniosku, że drzewa za mocno przysłaniają sam budynek. Inaczej jest gdy obracam sobie obiekt w 3D podczas budowy(albo jeszcze lepiej - na żywo), a inaczej sprawa wygląda na zdjęciach lub renderach. Dlatego też zdecydowałem się na gotowe drzewka z Lego. Z dzieciństwa pamiętam, że miałem dwa tego typu - jedno choinkę i drugie "liściaste".

W sprawie minifigów. Biorę to co jest gotowe w Studio. Trochę brakuje niektórych wzorów z lat dziewięćdziesiątych, ale cieszę się z tego co jest. Szczerze mówiąc nawet nie bawiłem się Part Designerem, może warto się tym zainteresować :)

Jeżeli chodzi o ustawienia w aplikacji Studio, to postaram się tu rozpisać po kroku co i jak.

Typ renderowania: Photoreal
Render Quality: Very High - poniżej powinno być nieaktywne pole Samples 512
Background and light: Solid Color, kolor wedle uznania.
Light: Building, Left-Front
Rotation X: 0, Y: 0
Intensity: 1
Device: GPU
Material Effects:
Stud Logo: On
UV Degradation: Off
Scratches: Off

Jeżeli coś będzie niejasne, to proszę daj znać, postaram się pomóc, może jakiś screen shot, ale mamy tu chyba ograniczenia co do rozdzielczości. Dodam jeszcze tylko, że rozdzielczość jakiej zazwyczaj używam to 4096 x 2304px.

ODPOWIEDZ