Jest to moje drugie podejście to tego typu pojazdu, pierwszą zbudowałem kilka lat temu(ZDJĘCIA), ale nie była w pełni zmotoryzowana oraz wymagała wiele poprawek.
Obecna też na pewno nie jest idealna, ale wydaje mi się, że poczyniłem wiele postępów względem starej. Nie pomaga też fakt, że to nie jest mój ulubiony temat.
Dane techniczne:
-Długość: 47cm
-Szerokość: 15,5cm
-Wysokość: 19,5cm
-Waga: 1550gram
Co do podstawowych funkcji nie będę się zbytnio rozpisywał. Raczej każdy kto korzysta z tego forum wie jak działa taki pojazd.
Model posiada napęd na wszystkie koła za który odpowiada silnik XL z przełożeniem 3.89:1.
Skręt odbywa się za pomocą dwóch małych siłowników śrubowych napędzanych silnikiem M z przełożeniem 1:1.667. Kierownica obraca się podczas skręcania.
Za podnoszenie/opuszczanie ramienia odpowiadają dwa duże siłowniki śrubowe napędzane silnikiem L o przełożeniu 1:1.
Łyżka poruszana jest jednym siłownikiem napędzanym M-ką.
Całość zasilana jest standardowym battery boxem, a sterowana sBrickiem.
Ładowarka posiada również tylną osi wahliwą oraz otwieraną tylną klapę/pokrywę pod którą znajdują się silnik XL, L oraz działająca atrapa silnika 6 cylindrowego.
Kabina posiada otwierane drzwi oraz fotel kierowcy i działającą kierownicę.
Jeśli chodzi o wygląd to na pewno wygląda o wiele lepiej niż poprzednia. Nie jest wzorowana na żadnej prawdziwej maszynie a kolorystyka jest raczej standardowa.
Wszystkie funkcje działają płynnie, a ramię ma wystarczająca dużo siły aby podnieść troszkę kamieni, co widać na filmie. Ogólnie jestem zadowolony z konstrukcji choć wiem, że pewne rzeczy można zrobić lepiej.
Wygląda całkiem fajnie. Co zadecydowało o wyborze skali i małych kół? Ma pasować do Twoich ciężarówek?
Działa fajnie i jest bardzo zwawa. Martwi mnie trochę, że słabo i wolno skręca. Jednak patrząc przez pryzmat tego jak wypchany jest to model rozumiem że mogło nie być lepszego rozwiązania. Kolejny udany model :)
_________________ Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
Bardzo ładny model. No i nie każdy potrafi dźwignąć prawdziwe kamienie!
Faktem jest, że mógłby być zwrotniejszy, ale czas stracony na skręcanie nadrabia szybkością jazdy ;) .
Brawo, naprawdę fajny Technic!
_________________ Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
Damjan, nie słuchaj Erica i Dmaca, skręt działa idealnie - nie za szybko, nie za wolno, tak pryma sort! :)
Damjan97 napisał/a:
Wszystkie funkcje działają płynnie
Zasadniczo zgadzam się poza małym wyjątkiem, a mianowicie pod koniec opuszczania całego ramienia widać jakiś niepokojący skok łyżki, jakby kinematyka układu nie do końca była dopracowana.
Cały model jak zwykle bardzo ładny, oczywiście w realiach tych okropnych liftarmów i paneli Technic, a test tłucznia i kamieni wymiata - brawo!
Wiek: 43 Dołączył: 30 Wrz 2014 Wpisy: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-05-22, 17:55
Bardzo mi się podoba. Ładne proporcje, płynne działanie, schludna prezentacja. W twoich modelach widać autentyczną radość tworzenia. Budujesz dużo i coraz bardziej skomplikowane modele. Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić to tylne nadkola wyglądają na zbyt wąskie i umieszczone zbyt wysoko, ale to niuans.
Brawo
Działa fajnie i jest bardzo zwawa. Martwi mnie trochę, że słabo i wolno skręca. Jednak patrząc przez pryzmat tego jak wypchany jest to model rozumiem że mogło nie być lepszego rozwiązania. Kolejny udany model :)
Ehh. Stwierdziłem, że taka prędkość skrętu będzie okej, ale jak co to da się ją delikatnie zwiększyć poprzez zmianę kół talerzowych zaraz za silnikiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum