[MOC] Marsz

Adventurers, Castle, HP, Ninja, Pirates, Western, WWII, Vikings

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Ex3qtor
Posty: 481
Rejestracja: 2008-02-01, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: X3qtor

 

[MOC] Marsz

#1 Post autor: Ex3qtor »

Ktoś się mnie kiedyś pytał, po co mi tyle szkieletów... ;)
Pomysł na scenkę zaczął się od smoka - otóż zainspirowany zestawem Ideas ze szkieletami dinozaurów 21320 i sposobem rozwiązania tam klatki żebrowej postanowiłem, że skorzystam z tego patentu - w końcu wyglądać będzie fantastycznie, a co może pójść nie tak, prawda?
Otóż teoretycznie może - patent owszem wygląda, ale jest pioruńsko delikatny i najmniejsze przesunięcie powoduje składanie się żeber, tym bardziej, jeśli ktoś sobie zapragnie, żeby smok miał ruchome kończyny. Jednak upór mój nie znał granic i po kilku przebudowach kończyn i łba oto smok stoi w całej okazałości, podczepiony na szczycie skały, gdzie jego pan (być może ktoś wpadnie na to, kto stoi pod smokiem) nadzoruje przemarsz swojej upiornej armii przez las.
Pomysł na scenerię - tak samo jak i na same jednostki - inspirowana była mocno serią Heroes of Might and Magic, szczególnie "trójką" z jej animowanymi przerywnikami. Na pewno nie jest to koniec prac w tym klimacie.

Bez dalszego przynudzania, oto zdjęcia, powstałe w trakcie bemowskiej wystawy w zeszłym tygodniu, za które bardzo dziękuję Liwnikowi. Praca oczywiście - po lekkich przeróbkach - pojedzie do Sępólna.

ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce...

Szygalew
VIP
Posty: 1585
Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
Lokalizacja: Tczew
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#2 Post autor: Szygalew »

Od rana co jakiś czas oglądam. I do teraz nie bardzo wiem, czy coś merytorycznego mogę napisać. :)


Pewne rzeczy mi się bardzo podobają: choinki przysłaniające skałę, ale też i reszta zieleni, wyprofilowanie traktu (trochę wygląda on jak wyschnięte koryto rzeki), proporzec z łańcuchami, "ubranka" koni (nie wiem jak się to zwie :)) ...


Nie przekonuje mnie natomiast skała, wydaje mi się zbyt symetryczna, chociaż fajnie jej konstrukcja od połowy idzie "do góry nogami". No i smok mnie coś drażni, chociaż też jest bardzo ciekawy. Trochę ma za kanciatą głowę jakby, troszkę jak królik.. :)

Sama idea tego przemarszu jest super. I realizacja też. Działa na wyobraźnie. Nie chciałbym z taką armią stanąć w szranki!

Jellyeater
VIP
Posty: 2363
Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#3 Post autor: Jellyeater »

Smok jest bardzo ciekawy, drzewa też super. Tylko całość faktycznie wyszła trochę taka klockowata i regularna. Aczkolwiek nie mam pojęcia jak to urozmaicić.

#liwnik. Jak robisz zdjęcia w takim oświetleniu to niestety tylko statyw i 1/50 sekundy. Wtedy będziesz miał równy balans bieli na każdym zdjęciu, bo świetlówka świeci tę 1/50 sekundy i jak się łapiesz na pełen okres to masz to samo światło.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto

Awatar użytkownika
Ex3qtor
Posty: 481
Rejestracja: 2008-02-01, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: X3qtor

 

#4 Post autor: Ex3qtor »

@szygalew
"ubranka" koni
to kropierze - nazwa warta zapamiętania, bo często się przewija :).

Co do regularności - jest już przynajmniej jeden pomysł z odchyleniem drogi, żeby nie była aż tak "prosto-kątna".
Co do skał - mea culpa, nie mam niestety jeszcze Ciamkowej cierpliwości w obudowywaniu BURP-ów, póki co wygięcie ich na zawiasach i odwrócenie do góry nogami musi wystarczyć :) ale do wystawy jest na tyle czasu, że pewnie da się coś z tym zrobić.

W kwestii roślinności - gorąco polecam tą stronkę: https://fullplatebuilds.com/ - autor daje dużo pomocnych tutoriali, bez których przyznaję, powstałoby o wiele mniej roślinności na tej makiecie.
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce...

Awatar użytkownika
Rysiek
Posty: 347
Rejestracja: 2019-10-18, 13:15
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#5 Post autor: Rysiek »

Przyznam się szczerze, że wpierw zobaczyłem obrazki, dopiero potem przeczytałem tekst.
Podczas oglądania zdjęć pierwsze co wpadło mi do głowy - Heroes III, konkretniej Shadow of Death.

Moim zdaniem praca bardzo klimatyczna, smok wyszedł super, sama armia jest potężna i ciekawa.
Podobają mi się również drzewa.

Całościowo bardzo przyjemna scena w klimatach, które bardzo lubię. Świetna robota! :)

Swoją drogą mam powoli ochotę na jakąś pracę z Heroes III, ale wpierw muszę wyrenderować 2 inne prace w klimatach mocno oddalonych od fantasy :)


O i jeszcze jeden uroczy szczegół, ta żaba jest super!

Czyżby panem tego smoka był Sandro?
Ostatnio zmieniony 2020-06-29, 15:03 przez Rysiek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Ex3qtor
Posty: 481
Rejestracja: 2008-02-01, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: X3qtor

 

#6 Post autor: Ex3qtor »

@Rysiek
Tak, chodziło o Sandro ;) z którego jestem mocno zadowolony, aczkolwiek faktycznie na zdjęciach wyszedł mocno schowany.
Cieszę się, że klimat jest rozpoznawalny.
Miło, że zwróciłeś uwagę na żabę - i przede wszystkim że żaba jest rozpoznawalna jako żaba :). Miała być żartem na prośbę znajomej.
Bardzo dziękuję za komentarz.
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce...

ODPOWIEDZ