Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Marsz
Autor Wiadomość
Ex3qtor 
VIP
Szkieletofan


Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2008
Wpisy: 426
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-27, 12:18   [MOC] Marsz

Ktoś się mnie kiedyś pytał, po co mi tyle szkieletów... ;)
Pomysł na scenkę zaczął się od smoka - otóż zainspirowany zestawem Ideas ze szkieletami dinozaurów 21320 i sposobem rozwiązania tam klatki żebrowej postanowiłem, że skorzystam z tego patentu - w końcu wyglądać będzie fantastycznie, a co może pójść nie tak, prawda?
Otóż teoretycznie może - patent owszem wygląda, ale jest pioruńsko delikatny i najmniejsze przesunięcie powoduje składanie się żeber, tym bardziej, jeśli ktoś sobie zapragnie, żeby smok miał ruchome kończyny. Jednak upór mój nie znał granic i po kilku przebudowach kończyn i łba oto smok stoi w całej okazałości, podczepiony na szczycie skały, gdzie jego pan (być może ktoś wpadnie na to, kto stoi pod smokiem) nadzoruje przemarsz swojej upiornej armii przez las.
Pomysł na scenerię - tak samo jak i na same jednostki - inspirowana była mocno serią Heroes of Might and Magic, szczególnie "trójką" z jej animowanymi przerywnikami. Na pewno nie jest to koniec prac w tym klimacie.

Bez dalszego przynudzania, oto zdjęcia, powstałe w trakcie bemowskiej wystawy w zeszłym tygodniu, za które bardzo dziękuję Liwnikowi. Praca oczywiście - po lekkich przeróbkach - pojedzie do Sępólna.

_________________
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce...
 
 
 
 
Szygalew 

Wiek: 40
Dołączył: 04 Paź 2012
Wpisy: 445
Skąd: Czarlin,k.Tczewa
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2020-06-27, 22:51   

Od rana co jakiś czas oglądam. I do teraz nie bardzo wiem, czy coś merytorycznego mogę napisać. :)


Pewne rzeczy mi się bardzo podobają: choinki przysłaniające skałę, ale też i reszta zieleni, wyprofilowanie traktu (trochę wygląda on jak wyschnięte koryto rzeki), proporzec z łańcuchami, "ubranka" koni (nie wiem jak się to zwie :)) ...


Nie przekonuje mnie natomiast skała, wydaje mi się zbyt symetryczna, chociaż fajnie jej konstrukcja od połowy idzie "do góry nogami". No i smok mnie coś drażni, chociaż też jest bardzo ciekawy. Trochę ma za kanciatą głowę jakby, troszkę jak królik.. :)

Sama idea tego przemarszu jest super. I realizacja też. Działa na wyobraźnie. Nie chciałbym z taką armią stanąć w szranki!
 
 
 
Jellyeater 
VIP

Wiek: 35
Dołączył: 16 Mar 2014
Wpisy: 2182
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-28, 04:41   

Smok jest bardzo ciekawy, drzewa też super. Tylko całość faktycznie wyszła trochę taka klockowata i regularna. Aczkolwiek nie mam pojęcia jak to urozmaicić.

#liwnik. Jak robisz zdjęcia w takim oświetleniu to niestety tylko statyw i 1/50 sekundy. Wtedy będziesz miał równy balans bieli na każdym zdjęciu, bo świetlówka świeci tę 1/50 sekundy i jak się łapiesz na pełen okres to masz to samo światło.
_________________
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
 
 
 
Ex3qtor 
VIP
Szkieletofan


Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2008
Wpisy: 426
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-28, 19:53   

@szygalew
Cytat:
"ubranka" koni
to kropierze - nazwa warta zapamiętania, bo często się przewija :).

Co do regularności - jest już przynajmniej jeden pomysł z odchyleniem drogi, żeby nie była aż tak "prosto-kątna".
Co do skał - mea culpa, nie mam niestety jeszcze Ciamkowej cierpliwości w obudowywaniu BURP-ów, póki co wygięcie ich na zawiasach i odwrócenie do góry nogami musi wystarczyć :) ale do wystawy jest na tyle czasu, że pewnie da się coś z tym zrobić.

W kwestii roślinności - gorąco polecam tą stronkę: https://fullplatebuilds.com/ - autor daje dużo pomocnych tutoriali, bez których przyznaję, powstałoby o wiele mniej roślinności na tej makiecie.
_________________
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce...
 
 
 
 
Rysiek 

Wiek: 30
Dołączył: 18 Paź 2019
Wpisy: 104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-06-29, 16:00   

Przyznam się szczerze, że wpierw zobaczyłem obrazki, dopiero potem przeczytałem tekst.
Podczas oglądania zdjęć pierwsze co wpadło mi do głowy - Heroes III, konkretniej Shadow of Death.

Moim zdaniem praca bardzo klimatyczna, smok wyszedł super, sama armia jest potężna i ciekawa.
Podobają mi się również drzewa.

Całościowo bardzo przyjemna scena w klimatach, które bardzo lubię. Świetna robota! :)

Swoją drogą mam powoli ochotę na jakąś pracę z Heroes III, ale wpierw muszę wyrenderować 2 inne prace w klimatach mocno oddalonych od fantasy :)


O i jeszcze jeden uroczy szczegół, ta żaba jest super!

Czyżby panem tego smoka był Sandro?
_________________
Mój pomysł w Lego Ideas
https://ideas.lego.com/projects/416d8d9e-eb83-4b52-b5c0-1601f3295aa8
Ostatnio zmieniony przez Rysiek 2020-06-29, 16:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
  https://www.flickr.com/photos/184969510@N08/">
 
Ex3qtor 
VIP
Szkieletofan


Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2008
Wpisy: 426
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-29, 20:30   

@Rysiek
Tak, chodziło o Sandro ;) z którego jestem mocno zadowolony, aczkolwiek faktycznie na zdjęciach wyszedł mocno schowany.
Cieszę się, że klimat jest rozpoznawalny.
Miło, że zwróciłeś uwagę na żabę - i przede wszystkim że żaba jest rozpoznawalna jako żaba :). Miała być żartem na prośbę znajomej.
Bardzo dziękuję za komentarz.
_________________
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce...
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,055 sekundy. Zapytań do SQL: 11