Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Volvo EC290C
Autor Wiadomość
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 37
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5148
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-11, 08:34   

Żbik napisał/a:
Sarielu, dlaczego znowu piszesz, że: "infinite freedom of superstructure rotation"


Ok, następnym razem napiszę "almost".

Żbik napisał/a:
To samo z pneumatyką: "3 pneumatic circuits". Ja myślę, że ilość obwodów mierzymy ilością źródeł (po wyłączeniu źródła "gaśnie" obwód). Tutaj: jeden kompresor = jeden obwód, aczkolwiek 3 gałęzie.


O tym już chyba kiedyś dyskutowaliśmy - nie znam się na nomenklaturze i wydawało mi się że to są trzy obwody zasilane ze wspólnego źródła. Zgodnie z Twoją wersją praktycznie każdy model ma tylko jeden obwód.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 42
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2867
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-01-11, 08:45   

Sariel napisał/a:
Zgodnie z Twoją wersją praktycznie każdy model ma tylko jeden obwód.

No jeśli jest jeden kompresor - tak. Jaki jest sens pisania, że są 3 obwody, skoro jest oczywiste, że każda funkcja jest sterowana oddzielnym zaworem?
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Fistach
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-11, 09:09   

A mi się bujanie podoba - jest realistyczne - skrzypienie klocków już nie.

Wygląd jest w porządku - ta koparka sama z siebie jest beznadziejna (oryginał) pod względem estetycznym.
Żbik napisał/a:
- rozumiem, że kompaktowość krępuje ruchy, ale nie może być tak, że model zgłaszający roszczenia do funkcjonalności działał jak ten. Z tym tempem podnoszenia ramienia, można iść na fajkę albo herbatę zaparzyć, a o kopaniu zapomnieć... Koparkę z taką sprawnością - podobnie jak Robson'ową - trzeba przestawić na półkę MT. Rzecz efektowna ale nie efektywna.
Druga rzecz, to zbyt gwałtowne ruchy drugiej i trzeciej pary siłowników - tu trzeba by mechanicznie ograniczyć zakres ruchu tych zaworów.

No tutaj będę sariela bronił. Bo te przewody wychodzące poza model są beznadziejne. Już wolę dłużej poczekać niż mieć smycz do modelu.
Prawdą jest jednak, że najlepiej by było aby był zawór zwrotny i przy opuszczaniu ramienia sporo powietrza szło do zbiornika, z którego to przy podnoszeniu powietrze używane byłoby do podnoszenia.

to n to jest podejrzewam w granicach 6 - 7 obrotów max.

łyżka ma zły zakres ruchu - prawdopodobnie do tej własnej co zrobiłeś ten zakres ruchu był dobry a potem nie chciało Ci się zmienić.

Piszesz jak wkleił Żbik:
Żbik napisał/a:
Sarielu, dlaczego znowu piszesz, że: "infinite freedom of superstructure rotation", skoro: Sariel napisał/a:
Są dwa luźne kabelki i nic poza nimi, więc pewnie po n obrotach by się zaplątały, aczkolwiek zakładam że to n jest całkiem spore :)
Ja wiem, że to magiczne hasło czytającego je internautę oczaruje ale skoro to nieprawda, to nie pisz tak więcej...

Ja do tego dorzuciłbym:
Cytat:
Pneumatics powered by internal compressor with a remote speed control

Nie rozumiem dlaczego używając nowego pilota piszesz że coś ma speed control? Dlaczego nie napiszesz, że wszystkie funkcje mają RSC? bo przecież wszystko można sterować nowy pilotem. Każdy w swoich technicowych moc'ach powinien dopisać:

* gdybym miał nowego pilota to ciężarówka miałaby zdalną regulację szybkości poruszania

Bez sensu ale również trzeba się zgodzić ze Żbikiem, że brzmi magicznie. Kompresor faktycznie jest mało wydajny ale nalezy pamiętać, że schowany jest on w pojeździe - a ramię o dziwo nie wygląda na aż tak ciężkie. Ile waży? Faktem jest też że moment na 4 siłownikach do podnoszenia ramienia jest spory ze względu na sposób mocowania ich.

Sariel napisał/a:
Kompresor którego użyłem po prostu nie wyrabia się z napełnianiem tego wszystkiego, niestety wyszło to na jaw dopiero pod koniec budowy, kiedy ramię nabrało finalnej masy.

Ja już się nauczyłem, i TH rozpocząłem od budowy wysięgnika żeby wiedzieć ile będzie ważył - faktem jest, że z braku doświadczenia myślałem, że 2 mediumy wystarczą - i wystarczyły ale na styk - lepszy byłby jeden XL.

I jeszcze sprawa manometru - po co umieszczać manometr? Psuje wygląd a nie pełni żadnej funkcji - z przyrządów pomiarowych korzysta się tylko wtedy kiedy trzeba coś zmierzyć i względem otrzymanej wartości ustawić jakąś wartość - a tutaj on nie pełni żadnej funkcji - bo i tak trzeba wcisnąć tyle powietrza żeby się ramię podniosło a czy to będzie X czy Y PSI to bez znaczenia.

Z ciekawości zapytam jakie jest maksymalne ciśnienie powietrza aby ono nie uciekało?

Podoba mi się ramię i fotel DkRed - w sumie nie widziałem tego koloru na żywo - nie pomyślałem żeby użyć go jako element dekoracyjny wnętrza kabiny. Co prawda do koparki nie pasuje bo zazwyczaj w takich pojazdach tapicerka jest szara ale w jakimś samochodzie (chyba, że ktoś już tak robił) czy ciężarówce?

Drzwi są fajne - takie futurystyczne ale nie pasują do reszty, która wygląda normalnie.
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 42
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2867
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-01-11, 09:14   

Fistach napisał/a:
A mi się bujanie podoba - jest realistyczne

Widziałeś kiedyś w realu koparkę, która by się tak gibała podczas pracy?
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Fistach
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-11, 09:16   

Cytat:
Widziałeś kiedyś w realu koparkę, która by się tak gibała podczas pracy?

No dobra aż tak bardzo to nie. Ale gibają się równo.
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 42
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2867
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-01-11, 09:24   

Fistach napisał/a:
Ale gibają się równo.

Nie twórzmy Sarielowi w wątku "inter-offtopu" ale ja nie widziałem nigdy żeby wieża koparki kiedykolwiek się gibała. To jest najsłabszy punkt maszyny i nie można sobie pozwolić na jakiekolwiek odchylenia wieży od płaszczyzny poziomej podwozia...
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 37
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5148
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-11, 10:24   

Fistach napisał/a:
Nie rozumiem dlaczego używając nowego pilota piszesz że coś ma speed control? Dlaczego nie napiszesz, że wszystkie funkcje mają RSC?


Oczywiście masz rację, chodziło mi o sposób w jaki dobrałem do tego piloty. Specjalnie zrobiłem tak żeby kontrola prędkości była tylko na napęd, kompresor i obrót wieży, reszta na zwykłych pilotach. Z zasady staram się dobierać piloty odpowiednio do funkcji MOCa, co nie zmienia faktu że oczywiście, wszystkim można sterować z kontrolą prędkości.

Fistach napisał/a:
Kompresor faktycznie jest mało wydajny ale nalezy pamiętać, że schowany jest on w pojeździe - a ramię o dziwo nie wygląda na aż tak ciężkie. Ile waży?


Nie ważyłem, mogę tylko powiedzieć że niestandardowa łyżka ważyła prawie 100 gramów - całe ramię waży wielokrotnie więcej. Z kompresorem dałem ciała, mogłem użyć dwóch pompek z silnikiem RC, powinny się były zmieścić a wydajność byłaby na pewno lepsza.

Fistach napisał/a:
I jeszcze sprawa manometru - po co umieszczać manometr?


Po to, że mi podoba się możliwość podglądu na żywo jak zmienia się ciśnienie w takiej w miarę rozbudowanej instalacji. Oczywiście, można to uznać za zbędny bajer, ale to np. manometr pozwolił mi określić przy jakim ciśnieniu wyskakują przewody i dobrać kompresor stosownie do tego.

Fistach napisał/a:
Podoba mi się ramię i fotel DkRed - w sumie nie widziałem tego koloru na żywo - nie pomyślałem żeby użyć go jako element dekoracyjny wnętrza kabiny.


Fotel DkRed zerżnąłem z zestawu 7784, z niewielkimi poprawkami.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2010-01-11, 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mistakes 
VIP
Marcin

Wiek: 26
Dołączył: 20 Gru 2009
Wpisy: 528
Skąd: Warszawa!
Wysłany: 2010-01-12, 09:28   

To jest koparka z klubu młodszych - klik.
Taka sama koncepcja, ale rozwiązanie inne. Nie ma żadnych takich 'skoków' i ogólnie nieźle działa.
 
 
 
Athaal 
Technic maniak

Wiek: 38
Dołączył: 15 Sty 2009
Wpisy: 46
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-01-12, 14:09   

Ja uważam, że to bujanie jest kompletnie nierealistyczne i faktycznie nigdy jeszcze nie widziałem tak bujającej się koparki. Nie podoba mi się również to szczątkowe ramię, a w zasadzie jego końcówka przy łyżce.
W sumie model fajny, no i nie jest to MT więc nie musi być dokładnie odwzorowany. Technic to te wszystkie dziury które kochamy :)
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 48
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2094
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-07-28, 12:29   



Paweł, przepraszam za te wykopaliska! Szukałem czegoś w tym wątku i uśmiałem się, gdy przeczytałem własny wpis, więc nie dość, że odkopuję stary temat, to jeszcze zacytuję samego siebie :D :

dmac napisał/a:
Stawiam lody temu, kto pierwszy wymyśli niewidoczny a skuteczny mechanizm oporowy do pneumatyki,


Czyli koniec budowy mojej Kobelco z wolno opadającym ramieniem to nie koniec wydatków; teraz jeszcze muszę sobie postawić lody! :D
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,044 sekundy. Zapytań do SQL: 9