Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Warsztat Kowalski
Autor Wiadomość
Rysiek 

Wiek: 30
Dołączył: 18 Paź 2019
Wpisy: 132
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-09-20, 11:56   [MOC] Warsztat Kowalski

Witam Drogich Forumowiczów,

Dziś przedstawiam Wam warsztat kowalski. Do tego tematu podchodzę po raz trzeci - wiecznie miałem problem z piętrem i dachem. Koniec końców jestem zadowolony.

Co my tu mamy - dwóch kowali ciężko pracuje w kuźni, uczeń dostał zadanie ostrzenia broni na kole szlifierskim. Na górze widzimy jednego z pomocników - jego zadaniem jest dostarczenie surowców ze składu umieszczonego powyżej kuźni (niestety na renderach nie widać linki, Studio ma jakiś problem podczas renderowania tego elementu, szczególnie po wyginaniu).
Przed budynkiem 2 panie dyskutują sobie o sprawach bieżących w towarzystwie psa.
Drogę patroluje jeździec z nacji Black Falcons. Z przeciwnej strony maszeruje szóstka poszukiwaczy przygód, kto wie, może coś kupią u kowala?
Przy tworzeniu drużyny byłem zainspirowany jedną z klasycznych już jak na dzisiejsze czasy gier RPG, jestem ciekaw, czy ktoś zgadnie na czym się inspirowałem :)

Zapraszam do oglądania oraz komentowania.

Blacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr

Blacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr

Blacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr

Blacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr

Blacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr

Blacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr

Blacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr

Blacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr

Blacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr
_________________
Mój pomysł w Lego Ideas
https://ideas.lego.com/projects/416d8d9e-eb83-4b52-b5c0-1601f3295aa8
 
  https://www.flickr.com/photos/184969510@N08/">
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 48
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2109
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-09-20, 12:51   Re: Warsztat Kowalski

No tak, w komputerze można mieć nawet klasyczne zamkowe panele w kolorze Tan ;) .

Ale wcale nie zamierzam krytykować tej pracy. Przeciwnie, tego rodzaju schludne budowanie podoba mi się bardziej, niż popularne ostatnio chatki/zamki posklejane chyba na ślinę, gdzie każdy klocek jest pod innym kątem, żeby było bardziej "naturalnie".

Elegancko wyszło. Panele bardzo dobrze zintegrowane z resztą muru pruskiego. Czyli, jak to się kiedyś mówiło, "ładnie poleciałeś tudorem" ;) . Otoczenie też bez zarzutu. I mam wrażenie, że nadawałoby się to wszystko na zestaw dla zaawansowanych.
Brawo!
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
Ciamek 
VIP
Ciamosław Ciamek


Wiek: 37
Dołączył: 25 Cze 2004
Wpisy: 2470
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-09-20, 20:14   

Mi piaskowy tudor kojarzy się z Betrayal at Krondor ; o) Chociaż niewiele w to grałem.

Schludna praca, ale brakuje mi trochę soczystości kolorów.
No i chyba zbyt błyszczące te klocki. Da się to jakoś zmienić przy renderowaniu?

Dach mógłby być z plate'ów : o)
_________________
Zdrufko, Ciamek
 
 
 
Szygalew 

Wiek: 41
Dołączył: 04 Paź 2012
Wpisy: 502
Skąd: Czarlin,k.Tczewa
Wysłany: 2020-09-20, 23:12   

Fajne. Sympatyczne. Takie schludne, jak to określono wyżej. Niemniej, nie podobają mi się trzy rzeczy:

1.Dlaczego filary są akurat do takiej wysokości z szarego (pewnie kamienia), a dopiero dalej brązowe - drewniane? Może tak się budowało, nie wiem, ale jakoś dziwnie mi to wygląda.

2. Woda spływająca po boku komina wlewa się do budynku z uwagi na przerwę między tymże kominem a połacią dachu.

3. Też o dachu. Musisz dać jakiś gąsior na kalenicy czy coś, albo bardziej scalić dwie połacie dachu, by nie było tej przerwy, bo j.w. - woda przez szparę leci do izb.

Trochę żartobliwie to piszę, oczywiście. Chodzi o to, że po prostu nie podobają mi się te szpary. Na pewno można to zniwelować.

Pomarudziłem, więc powtórzę na koniec: bardzo fajnie i schludnie wyszło. :)
 
 
 
eric trax 
Junior Admin
Wieslav the Corn


Wiek: 31
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1614
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2020-09-22, 08:22   Re: Warsztat Kowalski

dmac napisał/a:
Przeciwnie, tego rodzaju schludne budowanie podoba mi się bardziej, niż popularne ostatnio chatki/zamki posklejane chyba na ślinę, gdzie każdy klocek jest pod innym kątem, żeby było bardziej "naturalnie".


Coś w tym jest. Mur pruski i dach z tile wygląda dość naturalnie bez zbędnych kombinacji.
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
- Case IH 1455 XL + Buning Lowlander 85 - 100%
 
 
 
 
Rysiek 

Wiek: 30
Dołączył: 18 Paź 2019
Wpisy: 132
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-09-23, 18:48   Re: Warsztat Kowalski

Bardzo dziękuję wszystkim za komentarze :)

dmac napisał/a:
No tak, w komputerze można mieć nawet klasyczne zamkowe panele w kolorze Tan ;) .

Ale wcale nie zamierzam krytykować tej pracy. Przeciwnie, tego rodzaju schludne budowanie podoba mi się bardziej, niż popularne ostatnio chatki/zamki posklejane chyba na ślinę, gdzie każdy klocek jest pod innym kątem, żeby było bardziej "naturalnie".

Elegancko wyszło. Panele bardzo dobrze zintegrowane z resztą muru pruskiego. Czyli, jak to się kiedyś mówiło, "ładnie poleciałeś tudorem" ;) . Otoczenie też bez zarzutu. I mam wrażenie, że nadawałoby się to wszystko na zestaw dla zaawansowanych.
Brawo!


Tak, to jest taka drobna przewaga(jedna z nielicznych) budowania na komputerze. Można wiele elementów przetestować w różnych kolorach. Ciekawe czy wyprodukowanie danego klocka w nowych kolorze to jakiś wielki koszt, tzn. załóżmy, że klocek, niech będzie ten panel z murem pruskim, do tej pory był chyba tylko czerwony i żółty. A tu nagle pac, wpada nowy zestaw i ma być w kolorze tan. Czy wprowadzanie nowych kolorów to duża praca do wykonania na etapie projektowania zestawu.

Szczerze mówiąc lubię budować bardzo prosto i staram się(na tyle na ile komputer pozwala), żeby te prace były wytrzymałe. Myślę ciągle trochę "zestawowo", trochę jak za czasów jak byłem mały i miałem prawdziwe klocki.

Ciamek napisał/a:
Mi piaskowy tudor kojarzy się z Betrayal at Krondor ; o) Chociaż niewiele w to grałem.

Schludna praca, ale brakuje mi trochę soczystości kolorów.
No i chyba zbyt błyszczące te klocki. Da się to jakoś zmienić przy renderowaniu?

Dach mógłby być z plate'ów : o)


Chodziło mi o inny tytuł, ale to też bardzo ciekawy pomysł :)
Co do soczystości, mam wrażenie, że coś się pozmieniało z renderowaniem w Studio, renderowałem tą samą pracę w jej pierwotnej wersji jakiś rok temu i kolory były bardziej nasycone. Coś jakby światło było teraz nieco słabsze.
Przy renderowaniu można nadać klockom trochę skaz, jednak nie jestem przekonany do tego efektu. Moim zdaniem nie wygląda to do końca tak jakbym chciał.

Plate'y na dachu też by się nadały, ale jakoś bardziej przypadły mi do gustu tile :)

Szygalew napisał/a:
Fajne. Sympatyczne. Takie schludne, jak to określono wyżej. Niemniej, nie podobają mi się trzy rzeczy:

1.Dlaczego filary są akurat do takiej wysokości z szarego (pewnie kamienia), a dopiero dalej brązowe - drewniane? Może tak się budowało, nie wiem, ale jakoś dziwnie mi to wygląda.

2. Woda spływająca po boku komina wlewa się do budynku z uwagi na przerwę między tymże kominem a połacią dachu.

3. Też o dachu. Musisz dać jakiś gąsior na kalenicy czy coś, albo bardziej scalić dwie połacie dachu, by nie było tej przerwy, bo j.w. - woda przez szparę leci do izb.

Trochę żartobliwie to piszę, oczywiście. Chodzi o to, że po prostu nie podobają mi się te szpary. Na pewno można to zniwelować.

Pomarudziłem, więc powtórzę na koniec: bardzo fajnie i schludnie wyszło. :)


Miało być tak sielsko i normalnie, chyba się udało :)
1. Tak, ubzdurało mi się, że na dole będzie kamień, widziałem gdzie takie fundamenty pod słupy, tu mi się to spodobało :)
2. Na pewno można było to lepiej spasować, problem z wirtualnym budowaniem jest taki, że takie miejsca są ciężkie do idealnego zabudowania, nie tak łatwo uzyskać kąty i sprawdzić, czy jakiś klocek jeszcze się tam zmieści.
3. W sumie też jak wyżej :D

A ja jeszcze raz podziękuję za opinię, każda jest cenna :)

eric trax napisał/a:
dmac napisał/a:
Przeciwnie, tego rodzaju schludne budowanie podoba mi się bardziej, niż popularne ostatnio chatki/zamki posklejane chyba na ślinę, gdzie każdy klocek jest pod innym kątem, żeby było bardziej "naturalnie".


Coś w tym jest. Mur pruski i dach z tile wygląda dość naturalnie bez zbędnych kombinacji.


Dziękuję za komentarz :) Jedyne co bym teraz zmienił ze swojej strony, to zbudowałbym tą konstrukcję budując moduły i łącząc je. Jest tu na to miejsce, ale jakbym chciał się w to bawić, to łatwiej byłoby zacząć zupełnie od nowa.
_________________
Mój pomysł w Lego Ideas
https://ideas.lego.com/projects/416d8d9e-eb83-4b52-b5c0-1601f3295aa8
 
  https://www.flickr.com/photos/184969510@N08/">
 
Sajan 


Wiek: 32
Dołączył: 18 Mar 2012
Wpisy: 372
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-10-06, 19:11   

Czy ktoś wspominał o Baldur’s Gate?
 
 
 
Rysiek 

Wiek: 30
Dołączył: 18 Paź 2019
Wpisy: 132
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-10-06, 20:37   

Sajan, strzał w dziesiątkę ;)
_________________
Mój pomysł w Lego Ideas
https://ideas.lego.com/projects/416d8d9e-eb83-4b52-b5c0-1601f3295aa8
 
  https://www.flickr.com/photos/184969510@N08/">
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,052 sekundy. Zapytań do SQL: 10