[MOC] Liebherr LTM 1250-5.1 ze sterowaniem krabowym
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
[MOC] Liebherr LTM 1250-5.1 ze sterowaniem krabowym
Chciałbym zaprezentować swój najnowszy projekt, Liebherr LTM 1250-5.1. Niektórzy pewnie będą znudzeni bo kolejny raz prawie ten sam dźwig, ale może kogoś zainteresuje.
LEGO Liebherr LTM 1250-5.1 by Dawid Szmandra, on Flickr
Projekt zaczął się od nowego pomysłu na sterowanie skrętem, który wykorzystuje dwa serwa sterujące długą belką biegnącą wzdłuż podwozia. Skręt każdej osi jest z nią połączony i przesuwając ją równolegle wszystkie koła skręcają o ten sam kąt, przesuwając ją z przodu w lewo, a z tyłu prawo, koła będą skręcały analogicznie. Pozwala to na skręcanie poszczególnych osi o różne kąty przy sterowaniu normalnym i skręcanie o ten sam kąt przy sterowaniu krabowym. Jednocześnie jest bardzo proste w obsłudze, bo mamy tylko dwa serwa i zmieniając polaryzacja jednego z nich (przyciskiem na profilu SBricka) zmieniamy tryb skrętu między krabowym/normalnym. Sterując jednym serwem można też skręcać samym przodem, albo samym tyłem (w prawdziwych dźwigach są takie tryby skrętu). Nie wiem czy jasno to opisałem, ale mam nadzieję, że tak. 😀 Efekt najlepiej zobaczyć na filmie.
Cały skręt + napęd jest zrobiony z liftarmów jako osobny moduł dla łatwiejszej budowy i widać go tutaj:
LTM 1250-5.1 by Dawid Szmandra, on Flickr
Reszta modelu jest raczej standardowa. 7 silników, 4597 części, 3 sekcyjny wysięgnik z trzecią sekcją wysuwaną sznurkiem. Starałem się, żeby model był prosty w budowie, dlatego jest maksymalnie modułowy, z ograniczoną ilością nielegalnych technik i nieeleganckich połączeń. Myślę, że się to w miarę udało i model powinien być prostszy i przyjemniejszy w budowie niż LTM 1070.
LEGO Liebherr LTM 1250-5.1 by Dawid Szmandra, on Flickr
Kilka przykładowych stron z instrukcji:
Galeria: https://flic.kr/s/aHsmSgNcHk
Instrukcja: https://szmandracranes.e-junkie.com/
Instrukcja rebrickable: https://rebrickable.com/mocs/MOC-57421/ ... tm-1250-51
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uXDX4VyNqjQ[/youtube]
LEGO Liebherr LTM 1250-5.1 by Dawid Szmandra, on Flickr
Projekt zaczął się od nowego pomysłu na sterowanie skrętem, który wykorzystuje dwa serwa sterujące długą belką biegnącą wzdłuż podwozia. Skręt każdej osi jest z nią połączony i przesuwając ją równolegle wszystkie koła skręcają o ten sam kąt, przesuwając ją z przodu w lewo, a z tyłu prawo, koła będą skręcały analogicznie. Pozwala to na skręcanie poszczególnych osi o różne kąty przy sterowaniu normalnym i skręcanie o ten sam kąt przy sterowaniu krabowym. Jednocześnie jest bardzo proste w obsłudze, bo mamy tylko dwa serwa i zmieniając polaryzacja jednego z nich (przyciskiem na profilu SBricka) zmieniamy tryb skrętu między krabowym/normalnym. Sterując jednym serwem można też skręcać samym przodem, albo samym tyłem (w prawdziwych dźwigach są takie tryby skrętu). Nie wiem czy jasno to opisałem, ale mam nadzieję, że tak. 😀 Efekt najlepiej zobaczyć na filmie.
Cały skręt + napęd jest zrobiony z liftarmów jako osobny moduł dla łatwiejszej budowy i widać go tutaj:
LTM 1250-5.1 by Dawid Szmandra, on Flickr
Reszta modelu jest raczej standardowa. 7 silników, 4597 części, 3 sekcyjny wysięgnik z trzecią sekcją wysuwaną sznurkiem. Starałem się, żeby model był prosty w budowie, dlatego jest maksymalnie modułowy, z ograniczoną ilością nielegalnych technik i nieeleganckich połączeń. Myślę, że się to w miarę udało i model powinien być prostszy i przyjemniejszy w budowie niż LTM 1070.
LEGO Liebherr LTM 1250-5.1 by Dawid Szmandra, on Flickr
Kilka przykładowych stron z instrukcji:
Galeria: https://flic.kr/s/aHsmSgNcHk
Instrukcja: https://szmandracranes.e-junkie.com/
Instrukcja rebrickable: https://rebrickable.com/mocs/MOC-57421/ ... tm-1250-51
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uXDX4VyNqjQ[/youtube]
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Re: Liebherr LTM 1250-5.1 ze sterowaniem krabowym
No nudy jak cholera ;) .
Ale dopóki Twoja nudna, wąska specjalizacja (w żółtych żurawiach) oznacza, że budujesz coraz fajniejsze modele, to ja nie mam zastrzeżeń. Wspaniale wygląda i świetnie działa ten Liebherr. Trzymam kciuki za masową sprzedaż instrukcji :) .
Brawo!
Ale dopóki Twoja nudna, wąska specjalizacja (w żółtych żurawiach) oznacza, że budujesz coraz fajniejsze modele, to ja nie mam zastrzeżeń. Wspaniale wygląda i świetnie działa ten Liebherr. Trzymam kciuki za masową sprzedaż instrukcji :) .
Brawo!
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2463
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Racja. Widać, że model budowany z głową i bardzo przemyślany. Po tym, że napędzana jest tylko jedna oś wnioskuję, że jednak strona wizualna i modułowość miała priorytet. Jak to się sprawdza przy poruszaniu modelu tylko dwoma kołami? Na filmie jeździ dość płynnie .Atros pisze:Ale dopracowany! Pięknie wygląda a przy tym sprawnie działa - dobra robota.
.
Dodam jeszcze, że rozpływam się nad jakością samego modelu, instrukcji i naklejek.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
Podpory obniża się przez dokładanie round plate 1x1, więc generalnie można.Atros pisze:Jedyna uwaga do podpór, szkoda, że nie można ich obniżyć tak, aby nie trzeba było używać podkładek.
Przy jeżdżeniu po płaskim 1 oś daje radę.eric trax pisze:Po tym, że napędzana jest tylko jedna oś wnioskuję, że jednak strona wizualna i modułowość miała priorytet. Jak to się sprawdza przy poruszaniu modelu tylko dwoma kołami? Na filmie jeździ dość płynnie .
-
- VIP
- Posty: 2363
- Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Jak go zobaczyłem na flickr to aż zamieniałem. Świetnie wygląda. I kapitalnie działa.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2020-11-19, 12:13
- Lokalizacja: Kraków
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
To Twój najładniejszy i do tego zbudowany w sposób przemyślany żuraw. Zaczynam wierzyć, że w końcu ktoś buduje według skali jeśli chodzi o szerokość i nie pokazuje naleśnika ;-) 16 studów szerokości przy tej skali jest ideałem. Do kolekcji zatem brakuje LTM 1750 na 16 studów.
Rozumiem, że przy budowie miałeś do wyboru: pięknie odwzorowane podwójnie ale ręcznie wysuwane podpory (z dwóch przekroi) lub podpory napędzane, ale wysuwane jednym przekrojem i brzydsze.
Jak blokujesz maksymalny wysuw podpór z przekroju mniejszego w większy? Jest tam jakiś ogranicznik czy wysuwasz je ręcznie na czuja?
Rozumiem, że przy budowie miałeś do wyboru: pięknie odwzorowane podwójnie ale ręcznie wysuwane podpory (z dwóch przekroi) lub podpory napędzane, ale wysuwane jednym przekrojem i brzydsze.
Jak blokujesz maksymalny wysuw podpór z przekroju mniejszego w większy? Jest tam jakiś ogranicznik czy wysuwasz je ręcznie na czuja?
Nie bardzo rozumiem pracę i ruchy tej belki. Mógłbyś zrobić zdjęcie od spodu podwozia żeby rozjaśnić ten mechanizm czy będzie to objęte tajemnicą bez zdjęcia? ;-)Tranzystor pisze:Projekt zaczął się od nowego pomysłu na sterowanie skrętem, który wykorzystuje dwa serwa sterujące długą belką biegnącą wzdłuż podwozia. Skręt każdej osi jest z nią połączony i przesuwając ją równolegle wszystkie koła skręcają o ten sam kąt, przesuwając ją z przodu w lewo, a z tyłu prawo, koła będą skręcały analogicznie. Pozwala to na skręcanie poszczególnych osi o różne kąty przy sterowaniu normalnym i skręcanie o ten sam kąt przy sterowaniu krabowym. Jednocześnie jest bardzo proste w obsłudze, bo mamy tylko dwa serwa i zmieniając polaryzacja jednego z nich (przyciskiem na profilu SBricka) zmieniamy tryb skrętu między krabowym/normalnym.
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.