Hej!
Potrzebny mi mechanizm, który spowoduje, że niezależnie od tego, w którą stronę będę kręcił axlem, to po drugiej stronie urządzenia ośka będzie kręcić się w jednym kierunku. Dodatkowo zależy mi na tym, aby generowało możliwie najmniejsze obciążenie. Z góry dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam
Ps. Może kręcić się na wyjściu szybciej lub wolniej niż na wejściu. Nie przeszkadza to w niczym. Zrobiłem coś takiego w trzech wersjach bazując ja jakichś starych pomysłach znalezionych w sieci, ale wszystko to generowało tarcie albo nie zawsze chciało działać poprawnie :/
[req] przekładnia jednokierunkowa?
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[req] przekładnia jednokierunkowa?
Ostatnio zmieniony 2020-12-10, 21:40 przez OmenGda, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Taką skrzynię miałem już :) w dragsterze. Generalnie niewypał :)dirtzone pisze:Jeśliby uzyskać różne prędkości na wyjściu, to mogłoby to posłużyć jako dwa szybko zmienialne biegi w trakcie jazdy. Tylko, że brakowałby wstecznego :D
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Wydaje mi się że masz właściwie tutaj tylko taką opcję:
System oparty na zapadkach blokujących rotację w danym kierunku przez zablokowanie zębów i wtedy robisz coś takiego:
- napędzasz obudowę dyferencjału - z jednej strony zębatka jest zablokowana w jednym kierunku z drugiej w przeciwnym.
- te dwie ośki wychodzące z dyferencjału podłączasz do drugiego dyferencjału z odwróceniem obrotu tylko na jednym z wałów.
- obudowa drugiego dyferencjału powinna ci dawać zawsze obrót w tym samym kierunku ze stałą prędkością, jeśli nie zmienisz zębatkami po drodze przełożenia to będzie 1:1.
Najważniejszy jest tutaj mechanizm zapadkowy blokujący obrót. Niestety wydaje się że bezie to dosyć duży mechanizm
EDIT: Jak to nie jest oczywiste, to mogę to złożyć w studio żeby pokazać o co chodzi
System oparty na zapadkach blokujących rotację w danym kierunku przez zablokowanie zębów i wtedy robisz coś takiego:
- napędzasz obudowę dyferencjału - z jednej strony zębatka jest zablokowana w jednym kierunku z drugiej w przeciwnym.
- te dwie ośki wychodzące z dyferencjału podłączasz do drugiego dyferencjału z odwróceniem obrotu tylko na jednym z wałów.
- obudowa drugiego dyferencjału powinna ci dawać zawsze obrót w tym samym kierunku ze stałą prędkością, jeśli nie zmienisz zębatkami po drodze przełożenia to będzie 1:1.
Najważniejszy jest tutaj mechanizm zapadkowy blokujący obrót. Niestety wydaje się że bezie to dosyć duży mechanizm
EDIT: Jak to nie jest oczywiste, to mogę to złożyć w studio żeby pokazać o co chodzi
Ostatnio zmieniony 2020-12-11, 11:01 przez SaperPL, łącznie zmieniany 2 razy.
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Wydaje mi się, że coś w tym stylu by chyba można wykorzystać
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=08WP5pY ... cks%26Pets[/youtube]
albo bardziej tu widać
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uhn8V9z ... cks%26Pets[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=08WP5pY ... cks%26Pets[/youtube]
albo bardziej tu widać
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uhn8V9z ... cks%26Pets[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2020-12-11, 19:48 przez Kubrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>