Nie jestem fanem postanowień noworocznych ale tym razem jedno uczyniłem. Opublikować zalegające modele (trochę się ich zebrało).
https://youtu.be/
Na początek moje pierwsze, dokończone podejście do modelu B. Czyli wozidło gąsienicowe zainspirowane modelami firmy Komatsu.
Był już temat wip więc nie będę się rozpisywał, model jest dość prosty daleko mu do buldożera Erica. Napęd stanowią dwa silniki control+ XL za podnoszenie wywrotki i obrót nadwozia odpowiadają dwa silnik control + L wszystko podpięte do jednego huba.
Jeździ sprawnie i jest w stanie wywalić dość spory ciężar. Miałem problemy z napędem obrotnicy przy pomocy stożkowej z12 umieszczonej pod kątem, takie ustawienie wymaga naprawdę dobrego wzmocnienia.
Ostatecznie zrobiłem dwie wersje kabiny ale z żadnej nie byłem zadowolony.
Bebechy.
Miłego oglądania.
Tracked Dumper czyli B model do zestawu 42100 Liebherr
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Bardzo fajny model, konstrukcja mechaniki i komora silnika - obie te rzeczy bardzo ładne.
Druga kabina, ta z "rurkowymi" drzwiami lepsza, bo ta pierwsza ma za grube słupki z przodu.
Mam wrażenie że trochę brakuje 1 warstwy usztywniającej górną część pojazdu, ale pewnie na to by już brakło sensownych elementów. Chyba że to soczewka aparatu wyobla niektóre ujęcia.
Druga kabina, ta z "rurkowymi" drzwiami lepsza, bo ta pierwsza ma za grube słupki z przodu.
Mam wrażenie że trochę brakuje 1 warstwy usztywniającej górną część pojazdu, ale pewnie na to by już brakło sensownych elementów. Chyba że to soczewka aparatu wyobla niektóre ujęcia.
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Również odniosłem takie wrażenie. Widać, że model jest żwawy i lekki ale nie ma takiego efektu "masy" jak się na niego patrzy. Kiedy spoglądam na ramę to zastanawiam się ile obciążenia przewiezie. Mimo to bardzo dzielnie radzi sobie z nierównościami.SaperPL pisze: Mam wrażenie że trochę brakuje 1 warstwy usztywniającej górną część pojazdu, ale pewnie na to by już brakło sensownych elementów. Chyba że to soczewka aparatu wyobla niektóre ujęcia.
Jedna z rzeczy, która mi się podoba najbardziej - zawieszenie. Fajnie, że udało Ci się stworzyć te małe wózeczki. Wyglądają obłędnie w terenie. Z perspektywy czasu żałuje, że nie przerobiłem gąsienic buldożera przed premierą choć mam obawy czy te wytrzymały, by ciężar modelu.
Na koniec. Wiem, że model utrzymany jest w konwencji technic i pierwowzór nie grzeszy urodą ale jakby mu czegoś brakowało, detali... Kabina jest wyposażona ale dalej mam jakieś braki. Na pewno lusterka dały by sporo uroku. dodatkowo pomyślałbym nad zmianą designu obudowy silnika. Plus same gąsienice wydają się przez to wysokie zawieszenie wiotkie. Te z oryginału wydają się być bardziej masywne. Plus gładkie boki paki odejmują trochę wizualiów.
Mechanizmy jak zwykle u Ciebie działają płynnie i sprawnie. Tylko chwalić.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
-
- VIP
- Posty: 437
- Rejestracja: 2014-09-30, 17:39
- Lokalizacja: Kraków
- brickshelf: Samolot
- Kontakt:
-
eric trax pisze:Również odniosłem takie wrażenie. Widać, że model jest żwawy i lekki ale nie ma takiego efektu "masy" jak się na niego patrzy. Kiedy spoglądam na ramę to zastanawiam się ile obciążenia przewiezie. Mimo to bardzo dzielnie radzi sobie z nierównościami.SaperPL pisze: Mam wrażenie że trochę brakuje 1 warstwy usztywniającej górną część pojazdu, ale pewnie na to by już brakło sensownych elementów. Chyba że to soczewka aparatu wyobla niektóre ujęcia.
Jedna z rzeczy, która mi się podoba najbardziej - zawieszenie. Fajnie, że udało Ci się stworzyć te małe wózeczki. Wyglądają obłędnie w terenie. Z perspektywy czasu żałuje, że nie przerobiłem gąsienic buldożera przed premierą choć mam obawy czy te wytrzymały, by ciężar modelu.
Na koniec. Wiem, że model utrzymany jest w konwencji technic i pierwowzór nie grzeszy urodą ale jakby mu czegoś brakowało, detali... Kabina jest wyposażona ale dalej mam jakieś braki. Na pewno lusterka dały by sporo uroku. dodatkowo pomyślałbym nad zmianą designu obudowy silnika. Plus same gąsienice wydają się przez to wysokie zawieszenie wiotkie. Te z oryginału wydają się być bardziej masywne. Plus gładkie boki paki odejmują trochę wizualiów.
Mechanizmy jak zwykle u Ciebie działają płynnie i sprawnie. Tylko chwalić.
Rama ma trzy study grubości i jest dostatecznie sztywna aby zabrać nawet spore obiążenie.
Od początku problemem były proporcje, bowiem zdefiniowały je gąśienice i koła napędowe. Przy tej ilości ogniw i wielkości kół nie dało się zrobić dłuższych gąsienic a co za tym idzie nie mogłem rozbudowywać modelu "w górę" . Wyglądał wtedy pokracznie. Dlatego sporo wysiłku włożyłem w obniżenie go o jeden stud. Zwróćcie uwagę że oryginał ma cztery wózki w zawieszeniu u mnie są trzy i tego nie da się przeskoczyć. Poza tym użyłem wzystkich paneli z zestawu i w sam raz starczyło ich na wywrotkę.
Ale fakt z wyglądu kabiny nie jestem do końca zadowolony zbudowałem łącznie ze 4 wersje i żadna mi nie odpowiadała do końca.
A lusterka jednak ma. No i światełka pedały nawet jakieś kontrolki.
Ostatnio zmieniony 2021-01-04, 18:17 przez SAMOLOT, łącznie zmieniany 1 raz.
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Kiedy wracam do zdjęć po przeczytaniu tego co piszesz to faktycznie masz sporo racji. To chyba coś co mi się gryzło.SAMOLOT pisze:Od początku problemem były proporcje, bowiem zdefiniowały je gąśienice i koła napędowe. Przy tej ilości ogniw i wielkości kół nie dało się zrobić dłuższych gąsienic a co za tym idzie nie mogłem rozbudowywać modelu "w górę" . Wyglądał wtedy pokracznie.
Faktycznie. Przeglądałem te zdjęcia i nawet ich nie zauważyłem przez to moja ocena. Prawego nie widzę a lewe jest przy drzwiach. Ja bym je za dwa study odsunął od modelu aby je bardziej zaakcentować bo po prostu giną w ogromie modelu.SAMOLOT pisze:A lusterka jednak ma. No i światełka pedały nawet jakieś kontrolki.
Obydwie kabiny mi się podobają i choć ta cieńsza jest bliżej oryginału to moim faworytem jest ta grubsza :)
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Od wysokiego C zacząłeś nowy rok swoim MOCem. Faktycznie był temat WIP, ale jakoś potem chyba ucichło ;) Jak patrzę na kabiny, to do mnie bardziej przemawia ta ze skośnym przodem, ta druga wydaje mi się troszkę za duża do całego modelu. Tak czy inaczej gratuluję udanego modelu B :)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Faktycznie z kabiną jest coś nie tak... zastanawiam się, czy gdybyś nie zrezygnował z "funkcji" otwierania drzwi, czy nie miałbyś więcej swobody w jej modelowaniu?SAMOLOT pisze:Ostatecznie zrobiłem dwie wersje kabiny ale z żadnej nie byłem zadowolony.
Sam model bardzo sympatyczny, działa sprawnie, podoba mi się napęd i prowadzenie gąsienic, obrót i wysyp też działają poprawnie, ale oczy mi skrzypiały jak oglądałem fragment wysypywania i ześlizgiwania się kamieni z paneli paki :)