Witam Drogich Forumowiczów,
Pora nadrobić zaległości!
Dzisiaj przedstawiam Wam jeden z projektów z końca ubiegłego roku - skalny golema w towarzystwie jego pana.
Twór jest sporych rozmiarów w stosunku do minifiga i z założenia miał być toporny. Inspiracją był kamienny golem z serii gier Gothic, mam na myśli część pierwszą oraz drugą.
Zapraszam do oglądania i komentowania no i życzę wszystkiego dobrego w nowym roku :)
Stone Golem by Ryszard Bosiak, on Flickr
Stone Golem by Ryszard Bosiak, on Flickr
Stone Golem by Ryszard Bosiak, on Flickr
Stone Golem by Ryszard Bosiak, on Flickr
Stone Golem by Ryszard Bosiak, on Flickr
Stone Golem by Ryszard Bosiak, on Flickr
Stone Golem by Ryszard Bosiak, on Flickr
[MOC] Kamienny Golem
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Czy w oryginale tors też lewituje i jest niedoczepiony do nóg?
Przy nieograniczonej ilości klocków w programach czyD to to wygląda bardzo topornie. W dodatku przód i tył jest doczepiony do góry nogami a środek jest studiami do góry. Mam wrażenie że to by się rozpadło od podmuchu powietrza.
Przy nieograniczonej ilości klocków w programach czyD to to wygląda bardzo topornie. W dodatku przód i tył jest doczepiony do góry nogami a środek jest studiami do góry. Mam wrażenie że to by się rozpadło od podmuchu powietrza.
Powiedzmy STOP rasistowskim opiniom na temat kolorów zabawek dla dzieci.
Troszeczkę nie rozumiem, postaram się odpowiedzieć jak mogę. Jeżeli coś źle zrozumiałem, to daj znać.Stelario pisze:Czy w oryginale tors też lewituje i jest niedoczepiony do nóg?
Przy nieograniczonej ilości klocków w programach czyD to to wygląda bardzo topornie. W dodatku przód i tył jest doczepiony do góry nogami a środek jest studiami do góry. Mam wrażenie że to by się rozpadło od podmuchu powietrza.
Całość jest w jednym kawałku ;) Golem jak to golem, miał wyglądać topornie. Odwrócone elementy skał mają w środku szkielet z Technic axle i klocków do których te właśnie wchodzą. Dzięki temu można równo i dość solidnie ustawić elementy które są do góry nogami (można "sterować" elementami skały góra - dół). Postaram się wyrenderować coś, żeby pokazać o co mi chodzi ;)
Uważam, że całość powinna być dość solidna, bo jest zbudowana z połączonych ze sobą klocków powiedzmy "na cegiełkę". Nie liczę tu oczywiście skał, które są zamontowane jak wspomniałem powyżej.
Edit:
Udało się zrobić szybki render z zobrazowaniem montażu:
Stone golem - building technique by Ryszard Bosiak, on Flickr
Ostatnio zmieniony 2021-01-09, 19:04 przez Rysiek, łącznie zmieniany 6 razy.
- Kirysowaty
- Posty: 740
- Rejestracja: 2007-04-10, 18:39
- Lokalizacja: okolice Radomia
-
Sam design jest dość ciekawy, kojarzy mi się trochę z cracklerami z Dofusa. Ale jak już Ci chyba kiedyś mówiłem pod którymś z twoich wirtualnych projektów, te zawiasy kulkowe od Bionicli, z których tutaj zrobiłeś stawy biodrowe, nie są wcale takie mocne, więc idę o zakład, że twój golem by się przewrócił pod własnym ciężarem. W dodatku użyłeś - o ile dobrze widzę - kulek bez dziurki na wylot, a one dość słabo trzymają się na axlu. Wiem, bo kiedyś boleśnie się o tym przekonałem, gdy zbudowanemu przeze mnie mechowi odpadły ręce i zmuszony byłem zamówić parę sztuk kulek z dziurką na wylot oraz axli ze stopem. Niestety, niezależnie od tego, jak fajnie wygląda wirtualny projekt, jest dla mnie guzik warty, jeśli nie sprawdza się w realu.
Jellyeater pisze:Jak się kupuje Lego to należy sprawdzić, czy nie zawiera demonów.
- Ciamek
- VIP
- Posty: 2772
- Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: Piglet
- Kontakt:
-
Ale to chyba o to chodziło żeby była na odwrót - dzięki temu fajnie wygląda.Stelario pisze:Co do tej skały to ok, ale to się dało spokojnie zrobić wszystko w jedną stronę.
Ale same stawy biodrowe są za szerokie, tzn. ośka jest za długa i nogi są za daleko od "miednicy".
Może by czymś to zamaskować?
Zdrufko, Ciamek
Ja rozumiem że lepiej wygląda do góry nogami ale dół torsu składa się z 3 kawałków każdy w inną stronę ;)Ciamek pisze:Ale to chyba o to chodziło żeby była na odwrót - dzięki temu fajnie wygląda.Stelario pisze:Co do tej skały to ok, ale to się dało spokojnie zrobić wszystko w jedną stronę.
Ale same stawy biodrowe są za szerokie, tzn. ośka jest za długa i nogi są za daleko od "miednicy".
Może by czymś to zamaskować?
Równie dobrze wystarczyło przekręcić cały dół i dać zawiasy kulowe studami do dołu zamiast do góry.
Powiedzmy STOP rasistowskim opiniom na temat kolorów zabawek dla dzieci.
Podobam mi się ten golem, pomysł na wykorzystanie tych wielkich elementów w dziesiątkę.
Racja, ale co by to zmieniło ?Równie dobrze wystarczyło przekręcić cały dół i dać zawiasy kulowe studami do dołu zamiast do góry.
Ostatnio zmieniony 2021-01-13, 10:33 przez JAREMA., łącznie zmieniany 1 raz.
Jak przedmówcy wspomnieli, z nogami w "realu" byłoby sporo kłopotów i ciężko mi się z tym nie zgodzić :)
Problem jest w tym, że w modelach wirtualnych nie ma takiego wyczucia, nie wiemy jak wielki opór stawia dany klocek.
Zgadzam się również z rozstawem stawów biodrowych - zawsze mam z tym problem, czy buduję mechy czy inne kreatury.
Tą skałę na odwrót celowo dałem tak, a nie inaczej. Po prostu tak mi się podobało, a wychodzę z założenia, że to ma być przede wszystkim zabawa, jednak zgadzam się też z Stelario, że jest możliwość zbudowania tego w "jedną stronę".
Bardzo dziękuję Wam wszystkim za dyskusję, dobrze widzieć, że coś się dzieje pod danym tematem :)
Problem jest w tym, że w modelach wirtualnych nie ma takiego wyczucia, nie wiemy jak wielki opór stawia dany klocek.
Zgadzam się również z rozstawem stawów biodrowych - zawsze mam z tym problem, czy buduję mechy czy inne kreatury.
Tą skałę na odwrót celowo dałem tak, a nie inaczej. Po prostu tak mi się podobało, a wychodzę z założenia, że to ma być przede wszystkim zabawa, jednak zgadzam się też z Stelario, że jest możliwość zbudowania tego w "jedną stronę".
Bardzo dziękuję Wam wszystkim za dyskusję, dobrze widzieć, że coś się dzieje pod danym tematem :)