[MOC] Kamienny Golem

Mindstorms, WeDo, Lego Digital Desinger, Stud.io

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Rysiek
Posty: 347
Rejestracja: 2019-10-18, 13:15
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

[MOC] Kamienny Golem

#1 Post autor: Rysiek »

Witam Drogich Forumowiczów,

Pora nadrobić zaległości!
Dzisiaj przedstawiam Wam jeden z projektów z końca ubiegłego roku - skalny golema w towarzystwie jego pana.

Twór jest sporych rozmiarów w stosunku do minifiga i z założenia miał być toporny. Inspiracją był kamienny golem z serii gier Gothic, mam na myśli część pierwszą oraz drugą.

Zapraszam do oglądania i komentowania no i życzę wszystkiego dobrego w nowym roku :)

ObrazekStone Golem by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekStone Golem by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekStone Golem by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekStone Golem by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekStone Golem by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekStone Golem by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekStone Golem by Ryszard Bosiak, on Flickr

Awatar użytkownika
Stelario
VIP
Posty: 1795
Rejestracja: 2014-11-30, 19:49
Lokalizacja: z PRLu

#2 Post autor: Stelario »

Czy w oryginale tors też lewituje i jest niedoczepiony do nóg?
Przy nieograniczonej ilości klocków w programach czyD to to wygląda bardzo topornie. W dodatku przód i tył jest doczepiony do góry nogami a środek jest studiami do góry. Mam wrażenie że to by się rozpadło od podmuchu powietrza.
Powiedzmy STOP rasistowskim opiniom na temat kolorów zabawek dla dzieci.

Awatar użytkownika
Rysiek
Posty: 347
Rejestracja: 2019-10-18, 13:15
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#3 Post autor: Rysiek »

Stelario pisze:Czy w oryginale tors też lewituje i jest niedoczepiony do nóg?
Przy nieograniczonej ilości klocków w programach czyD to to wygląda bardzo topornie. W dodatku przód i tył jest doczepiony do góry nogami a środek jest studiami do góry. Mam wrażenie że to by się rozpadło od podmuchu powietrza.
Troszeczkę nie rozumiem, postaram się odpowiedzieć jak mogę. Jeżeli coś źle zrozumiałem, to daj znać.

Całość jest w jednym kawałku ;) Golem jak to golem, miał wyglądać topornie. Odwrócone elementy skał mają w środku szkielet z Technic axle i klocków do których te właśnie wchodzą. Dzięki temu można równo i dość solidnie ustawić elementy które są do góry nogami (można "sterować" elementami skały góra - dół). Postaram się wyrenderować coś, żeby pokazać o co mi chodzi ;)

Uważam, że całość powinna być dość solidna, bo jest zbudowana z połączonych ze sobą klocków powiedzmy "na cegiełkę". Nie liczę tu oczywiście skał, które są zamontowane jak wspomniałem powyżej.

Edit:
Udało się zrobić szybki render z zobrazowaniem montażu:
ObrazekStone golem - building technique by Ryszard Bosiak, on Flickr
Ostatnio zmieniony 2021-01-09, 19:04 przez Rysiek, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
Kirysowaty
Posty: 740
Rejestracja: 2007-04-10, 18:39
Lokalizacja: okolice Radomia

#4 Post autor: Kirysowaty »

Sam design jest dość ciekawy, kojarzy mi się trochę z cracklerami z Dofusa. Ale jak już Ci chyba kiedyś mówiłem pod którymś z twoich wirtualnych projektów, te zawiasy kulkowe od Bionicli, z których tutaj zrobiłeś stawy biodrowe, nie są wcale takie mocne, więc idę o zakład, że twój golem by się przewrócił pod własnym ciężarem. W dodatku użyłeś - o ile dobrze widzę - kulek bez dziurki na wylot, a one dość słabo trzymają się na axlu. Wiem, bo kiedyś boleśnie się o tym przekonałem, gdy zbudowanemu przeze mnie mechowi odpadły ręce i zmuszony byłem zamówić parę sztuk kulek z dziurką na wylot oraz axli ze stopem. Niestety, niezależnie od tego, jak fajnie wygląda wirtualny projekt, jest dla mnie guzik warty, jeśli nie sprawdza się w realu.
Jellyeater pisze:Jak się kupuje Lego to należy sprawdzić, czy nie zawiera demonów.

Awatar użytkownika
Stelario
VIP
Posty: 1795
Rejestracja: 2014-11-30, 19:49
Lokalizacja: z PRLu

#5 Post autor: Stelario »

Co do tej skały to ok, ale to się dało spokojnie zrobić wszystko w jedną stronę. ;)
Złożenie tego w całość w realu też sprawi ci nie lada kłopot.
Powiedzmy STOP rasistowskim opiniom na temat kolorów zabawek dla dzieci.

Awatar użytkownika
Ciamek
VIP
Posty: 2771
Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Piglet
Kontakt:

 

#6 Post autor: Ciamek »

Stelario pisze:Co do tej skały to ok, ale to się dało spokojnie zrobić wszystko w jedną stronę.
Ale to chyba o to chodziło żeby była na odwrót - dzięki temu fajnie wygląda.
Ale same stawy biodrowe są za szerokie, tzn. ośka jest za długa i nogi są za daleko od "miednicy".
Może by czymś to zamaskować?
Zdrufko, Ciamek

Awatar użytkownika
Stelario
VIP
Posty: 1795
Rejestracja: 2014-11-30, 19:49
Lokalizacja: z PRLu

#7 Post autor: Stelario »

Ciamek pisze:
Stelario pisze:Co do tej skały to ok, ale to się dało spokojnie zrobić wszystko w jedną stronę.
Ale to chyba o to chodziło żeby była na odwrót - dzięki temu fajnie wygląda.
Ale same stawy biodrowe są za szerokie, tzn. ośka jest za długa i nogi są za daleko od "miednicy".
Może by czymś to zamaskować?
Ja rozumiem że lepiej wygląda do góry nogami ale dół torsu składa się z 3 kawałków każdy w inną stronę ;)
Równie dobrze wystarczyło przekręcić cały dół i dać zawiasy kulowe studami do dołu zamiast do góry.
Powiedzmy STOP rasistowskim opiniom na temat kolorów zabawek dla dzieci.

Awatar użytkownika
JAREMA.
VIP
Posty: 712
Rejestracja: 2014-08-12, 21:03
Lokalizacja: Katowice

#8 Post autor: JAREMA. »

Podobam mi się ten golem, pomysł na wykorzystanie tych wielkich elementów w dziesiątkę.
Równie dobrze wystarczyło przekręcić cały dół i dać zawiasy kulowe studami do dołu zamiast do góry.
Racja, ale co by to zmieniło ?
Ostatnio zmieniony 2021-01-13, 10:33 przez JAREMA., łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rysiek
Posty: 347
Rejestracja: 2019-10-18, 13:15
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#9 Post autor: Rysiek »

Jak przedmówcy wspomnieli, z nogami w "realu" byłoby sporo kłopotów i ciężko mi się z tym nie zgodzić :)
Problem jest w tym, że w modelach wirtualnych nie ma takiego wyczucia, nie wiemy jak wielki opór stawia dany klocek.
Zgadzam się również z rozstawem stawów biodrowych - zawsze mam z tym problem, czy buduję mechy czy inne kreatury.
Tą skałę na odwrót celowo dałem tak, a nie inaczej. Po prostu tak mi się podobało, a wychodzę z założenia, że to ma być przede wszystkim zabawa, jednak zgadzam się też z Stelario, że jest możliwość zbudowania tego w "jedną stronę".

Bardzo dziękuję Wam wszystkim za dyskusję, dobrze widzieć, że coś się dzieje pod danym tematem :)

ODPOWIEDZ