Model alternatywny dla zestawu 42122 Jeep Wrangler.
Wzorowany na wyścigowych pickupach;
Posiada zawieszenie na obu osiach, oś wleczona z tyłu oraz kolebka na dodatkowym amortyzatorze z przodu. Skręt jest zrealizowany jak w większości zestawów Technic, czyli pokrętłem na dachu.
Model ma aż dwa koła zębate, z12 i z16, więc trzeba było kombinować z małymi obrotnicami, żeby uzyskać kąt 90 stopni ;)
Zamiast siedzenia pasażera w kabinie znajduje się schowek na dwa kanistry:
Drzwi można otworzyć i zobaczyć co się dzieje w środku ;)
A działa tak:
Model wykorzystuje 100% elementów z zestawu.
Do modelu powstała oczywiście instrukcja, dostępna na Rebrickable:
Bardzo fajny B-model, nie wiem czy rzeczywiście lepszy niż bazowy model jak chodzi o funkcjonalność, bo nie ma silnika, ale jak na B-model to jest super.
M_longer napisał/a:
Model ma aż dwa koła zębate, z12 i z16, więc trzeba było kombinować z małymi obrotnicami, żeby uzyskać kąt 90 stopni ;)
Pochwalisz się tym jak to wygląda? Z tego co widzę to obie zębatki są na na pionowej osi od HOG - czy to oznacza że po zrobieniu tych 90 stopni masz na sztywno złączone dwie małe obrotnice? Jestem ciekaw jak wygląda konstrukcja przedniej osi.
Ostatnio zmieniony przez SaperPL 2021-02-05, 14:11, w całości zmieniany 2 razy
Pochwalisz się tym jak to wygląda? Z tego co widzę to obie zębatki są na na pionowej osi od HOG - czy to oznacza że po zrobieniu tych 90 stopni masz na sztywno złączone dwie małe obrotnice? Jestem ciekaw jak wygląda konstrukcja przedniej osi.
Jedna obrotnica jest na przedniej osi i pozwala na obrót kolebki, druga jest połączona z12 tak jak tu:
To że kontowe połączenie zrobiłeś w taki sposób to rozumiem, ale mnie ciekawi to czy połączenie między obrotnicami jest tylko obudową, czy jest używane jako wał przekazujący obrót sterowania? Tzn czy w środku jest jakaś oś zaczepiona do obrotnicy, która robi 90 stopni, czy to jakoś inaczej działa.
To że da się kątowo napędzać obrotnice, to już wiedziałem wcześniej :)
Ostatnio zmieniony przez SaperPL 2021-02-05, 14:37, w całości zmieniany 1 raz
Tzn czy w środku jest jakaś oś zaczepiona do obrotnicy, która robi 90 stopni, czy to jakoś inaczej działa.
Tak, oś jest zamontowana do obrotnicy.
Widzę, że muszę dokładniej wyjaśnić o co mi chodzi. To że przednia oś jest zamocowana na obrotnicy i może się na niej bujać jest oczywiste.
Chodziło mi o to jak przenosisz obrót do sterowania przez to połączenie dwóch obrotnic.
Po przyjrzeniu się dokładnie widzę, że masz ośkę w środku która przekazuje obrót do sterowania przez obrotnice, więc mam jakieś pojęcie jak to zrobiłeś, ale np. nie wiem jak rozwiązujesz sprawę tego że punkt zaczepienia przedniej osi jest ruchomy na amortyzatorze.
Czy masz połączenie 90 stopni zrobione tak że jest ruchome, czy po prostu oś którą przekazujesz sterowanie się rusza na tyle sprężyście albo z luzem, że nie sprawia to problemu.
Dlatego wydaje mi się że to może być jeden z ciekawszych elementów konstrukcyjnych modelu, którego niestety nie pokazałeś bo jest w środku.
Uwielbiam te Twoje modele alternatywne, ale trzymanie w kabinie kanistrów w kabinie trochę ryzykowne ;) Lepiej jak byś je umieścił na pace. No i szacun, że wykorzystałeś wszystkie elementy z tego zestawu
_________________ Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Ostatnio zmieniony przez legosamigos 2021-02-05, 20:22, w całości zmieniany 1 raz
Zamiast połączenia zębatkami na 90 stopni to zrobić dwa kardany. Często tak robię bo to pozwala zaoszczędzić miejsce i zaczepić ośki w innych miejscach. Jedyna wada jest taka, że pod skosem ośka przechodzi przez środek kabiny jak model jest mały.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum