[MOC] Chevrolet Chevelle SS 1970
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- syzygy
- VIP
- Posty: 523
- Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
[MOC] Chevrolet Chevelle SS 1970
Przez moment miałem pomysł na czerwone El Camino, ale przecież to byłoby strasznie nudne ;) A że Chevelle ma ten sam przód...
Usprawnienia w stosunku do El Camino:
- lepsza kolorystyka;
- dodanie zawieszenia (przy modelu tej wielkości raczej trochę wtyd, że wcześniej go nie było :)
- przednie słupki są trochę szerzej;
- otwiera się klapa silnika;
- (poza modelem) film jest faktycznie filmem (choć nadal b. amatorskim) a nie pokazem slajdów. Wytrzymajcie te 2 zdjęcia na początku (+2 prawdziwego Chevella) :)
Zawieszenie wymusiło przeróbkę całego podwozia, więc mimo kopii przodu i tak musiałem sporo kombinować. Trochę zagadką dla mnie jest, że przednie sprężyny nie odbijają do samego końca, podczas gdy tylne są bardzo sztywne. Z przodu są trzy silniczki, ale z tyłu duży battery box. Pewnie kwestia konstrukcji zawieszenia przód/tył, a może też tego, że auto pochylone jest do przodu, więc tam część masy idzie. Auto jest dosyć ciężkie (niestety nie mam wagi w domu :P), ale zawieszenie działa w miarę sprawnie. Drugi bieg się przymulił, na szczęście nadal jest minimalnie szybszy od jedynki.
Z tyłu zastosowałem skośny technic panel (natchnął mnie Ducati stojący na biurku) - myślę, że to dało bardzo dobry efekt, szczególnie to ścięcie na końcu mi wpadło w oko (zbliżone do oryginału) :)
Nie ma co gadać - pytajcie, jeśli coś Was interesuje. Będę wdzięczny za każdy komentarz.
8 by Jakub Marcisz, on Flickr
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6T22FdRPcQg&t[/youtube]
2 by Jakub Marcisz, on Flickr
8,5 by Jakub Marcisz, on Flickr
9 by Jakub Marcisz, on Flickr
10 by Jakub Marcisz, on Flickr
IMG_20210409_105656 by Jakub Marcisz, on Flickr
IMG_20210409_105749 by Jakub Marcisz, on Flickr
IMG_20210409_110332 by Jakub Marcisz, on Flickr
IMG_20210409_110417 by Jakub Marcisz, on Flickr
Usprawnienia w stosunku do El Camino:
- lepsza kolorystyka;
- dodanie zawieszenia (przy modelu tej wielkości raczej trochę wtyd, że wcześniej go nie było :)
- przednie słupki są trochę szerzej;
- otwiera się klapa silnika;
- (poza modelem) film jest faktycznie filmem (choć nadal b. amatorskim) a nie pokazem slajdów. Wytrzymajcie te 2 zdjęcia na początku (+2 prawdziwego Chevella) :)
Zawieszenie wymusiło przeróbkę całego podwozia, więc mimo kopii przodu i tak musiałem sporo kombinować. Trochę zagadką dla mnie jest, że przednie sprężyny nie odbijają do samego końca, podczas gdy tylne są bardzo sztywne. Z przodu są trzy silniczki, ale z tyłu duży battery box. Pewnie kwestia konstrukcji zawieszenia przód/tył, a może też tego, że auto pochylone jest do przodu, więc tam część masy idzie. Auto jest dosyć ciężkie (niestety nie mam wagi w domu :P), ale zawieszenie działa w miarę sprawnie. Drugi bieg się przymulił, na szczęście nadal jest minimalnie szybszy od jedynki.
Z tyłu zastosowałem skośny technic panel (natchnął mnie Ducati stojący na biurku) - myślę, że to dało bardzo dobry efekt, szczególnie to ścięcie na końcu mi wpadło w oko (zbliżone do oryginału) :)
Nie ma co gadać - pytajcie, jeśli coś Was interesuje. Będę wdzięczny za każdy komentarz.
8 by Jakub Marcisz, on Flickr
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6T22FdRPcQg&t[/youtube]
2 by Jakub Marcisz, on Flickr
8,5 by Jakub Marcisz, on Flickr
9 by Jakub Marcisz, on Flickr
10 by Jakub Marcisz, on Flickr
IMG_20210409_105656 by Jakub Marcisz, on Flickr
IMG_20210409_105749 by Jakub Marcisz, on Flickr
IMG_20210409_110332 by Jakub Marcisz, on Flickr
IMG_20210409_110417 by Jakub Marcisz, on Flickr
Ostatnio zmieniony 2021-05-10, 15:16 przez syzygy, łącznie zmieniany 2 razy.
- Skylark90
- Posty: 594
- Rejestracja: 2021-01-26, 17:25
- Lokalizacja: Kraków
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Piękny model! Jeździłbym / kupiłbym :D
Jeśli chodzi o rozkład masy to rzeczywiście, te silniki z przodu + klocki ogólnie + nachylenie na przód powodują zapewne to, że tak przód tak "siadł". Może twardsze amortyzatory?
Co do innych kwestii to schowałbym wieżyczkę IR, żeby wystawała tylko końcówka, teraz trochę psuje odbiór wizualny całości.
I jako fan technica i RC od razu zacząłem myśleć, jak zrobić przełącznik biegów, żeby można było je zmieniać zdalnie ;) ale do tego potrzeba by kolejny silnik, a więc kolejna wieża IR lub S-brick i linear actuator, który by psuł wygląd wnętrza. Ewentualnie poMODzić pod spodem, może z nowym selektorem przełożeń (tym pomarańczowym?).
Co do filmu jak dla mnie super, to nie gala Oscarów ;) i dzięki za inspirację muzyczną!
PS: nie wiem, czy już ślepnę, poranna kawa nie doleciała, czy jednak tak jest - czy kierownica kręci się w odwrotnym kierunku niż skręcają koła?
Jeśli chodzi o rozkład masy to rzeczywiście, te silniki z przodu + klocki ogólnie + nachylenie na przód powodują zapewne to, że tak przód tak "siadł". Może twardsze amortyzatory?
Co do innych kwestii to schowałbym wieżyczkę IR, żeby wystawała tylko końcówka, teraz trochę psuje odbiór wizualny całości.
I jako fan technica i RC od razu zacząłem myśleć, jak zrobić przełącznik biegów, żeby można było je zmieniać zdalnie ;) ale do tego potrzeba by kolejny silnik, a więc kolejna wieża IR lub S-brick i linear actuator, który by psuł wygląd wnętrza. Ewentualnie poMODzić pod spodem, może z nowym selektorem przełożeń (tym pomarańczowym?).
Co do filmu jak dla mnie super, to nie gala Oscarów ;) i dzięki za inspirację muzyczną!
PS: nie wiem, czy już ślepnę, poranna kawa nie doleciała, czy jednak tak jest - czy kierownica kręci się w odwrotnym kierunku niż skręcają koła?
Ostatnio zmieniony 2021-04-12, 08:28 przez Skylark90, łącznie zmieniany 1 raz.
- syzygy
- VIP
- Posty: 523
- Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Sariel, Skylark90, eric trax, SERVATOR, Szygalew, BONBINI - bardzo dziękuję :)
W poście wyżej wrzuciłem już nowy filmik z poprawioną wersją, w którym podmieniona jest ta "scena" + widok podniesionej klapy (też uległ zmianie - łańcuch był wcześniej, ale dodałem to przełożenie, o którym zapomniałem).
Dzięki, że to zauważyłeś!
Fajnie, że muzyka Ci się podoba.
..ale chyba dochodzę do ściany ;P
Ja pierniczę, ale wpadka.. masz oczywiście rację. Kombinowałem tam wiele a na koniec zapomniałem dodać przełożenia, które zmieni kierunek kierownicy na właściwy...Skylark90 pisze:PS: nie wiem, czy już ślepnę, poranna kawa nie doleciała, czy jednak tak jest - czy kierownica kręci się w odwrotnym kierunku niż skręcają koła?
W poście wyżej wrzuciłem już nowy filmik z poprawioną wersją, w którym podmieniona jest ta "scena" + widok podniesionej klapy (też uległ zmianie - łańcuch był wcześniej, ale dodałem to przełożenie, o którym zapomniałem).
Dzięki, że to zauważyłeś!
Są najtwardsze z tych małych, dużych (od crawlera) nie zmieszczę ;) Buduję dosyć "ciężko" i taki tego efekt.. ale myślałem, że będzie jeszcze gorzej.Skylark90 pisze: Może twardsze amortyzatory?
Miała być niżej, ale amortyzatory i ich mocowanie wypchnęły ją do góry.. żeby to ukryć musiałbym przeprojektować całe podwozie, jakieś inne zawieszenie zastosować (a to się sprawdza), więc już zostało.Skylark90 pisze:Co do innych kwestii to schowałbym wieżyczkę IR, żeby wystawała tylko końcówka, teraz trochę psuje odbiór wizualny całości.
Jakbym miał upychać dodatkowe silniki, to prędzej po to, żeby go przyspieszyć ;) Bo teraz jakbym jeszcze go obciążył dodatkowymi gratami PF, to ta zmiana biegów z pilota nic by nie dawała - dwójka już jest tylko minimalnie szybsza.Skylark90 pisze:I jako fan technica i RC od razu zacząłem myśleć, jak zrobić przełącznik biegów, żeby można było je zmieniać zdalnie ;) ale do tego potrzeba by kolejny silnik, a więc kolejna wieża IR lub S-brick i linear actuator, który by psuł wygląd wnętrza. Ewentualnie poMODzić pod spodem, może z nowym selektorem przełożeń (tym pomarańczowym?).
Dzięki - napisałem tak, bo widzę, jakie filmiki nasi youtuberzy wrzucają i wiem, że przy nich to jest amatorka.. i jeszcze sobie z obrotnicy trochę żart zrobiłem ;) ..ale wiem, że takie ujęcie dużo daje, pozwala lepiej niż zdjęcia zobaczyć proporcje modelu.Skylark90 pisze:Co do filmu jak dla mnie super, to nie gala Oscarów ;) i dzięki za inspirację muzyczną!
Fajnie, że muzyka Ci się podoba.
Nieobcieranie przednich kół przy skręcie ;) No i nieraz musce cary mają specjalnie wypchnięte tylne koła szerzej, więc stwierdziłem, że nie ma co ich na siłę wpychać do środka.Szygalew pisze:Tylne koła mają szerszy rozstaw? Jeśli tak, to jaki jest powód?
Wg scalera jest delikatnie za wąski... ;) ..ale naprawdę minimalnie (1 stud), a chciałem budować nieparzyście.BONBINI pisze:choć wydaje się trochę za szeroki
Dziękuję! Biorę pod uwagę Wasze uwagi i dlatego stwierdziłem, że kupno fury czerwonych klocków, żeby zbudować ponownie El Camino, w którym już widziałem denerwujące mnie niedoróbki nie ma sensu i trzeba zrobić chociaż mały kroczek do przodu.SERVATOR pisze:A najfajniejsze jest to, że w Twoich MOCach widać stały rozwój. Każdy kolejny jest lepszy od poprzedniego. Oby tak dalej.
..ale chyba dochodzę do ściany ;P
Dobry, to mało powiedziane, idealnie wpasowałeś ten panel. Przypomniałeś mi pewną Scanie gdzie też został bardzo dobrze użyty technicowy panel :Psyzygy pisze:Z tyłu zastosowałem skośny technic panel (natchnął mnie Ducati stojący na biurku) - myślę, że to dało bardzo dobry efekt, szczególnie to ścięcie na końcu mi wpadło w oko (zbliżone do oryginału) :)
Patrząc po filmiku masz zdecydowanie za twarde sprężyny z tyłu i przodu. Ogólnie zawieszenie w każdym pojeździe powinno w iluś tam procentach być ugięte pod samym ciężarem tego pojazdu. Zawieszenie powinno mieć możliwość pracy w dwie strony. Gdy koło najeżdża na wystającą nierówność to amortyzator ma się ugiąć przy najechaniu na przeszkodę i wrócić do swojej pozycji po zjechaniu z niej. Analogicznie przy wjechaniu koła w dziurę, amortyzator musi się rozprostować, żeby koło nie straciło kontaktu z podłożem i z powrotem się ugiąć do swojej pozycji po wyjechaniu z dziury.syzygy pisze:Trochę zagadką dla mnie jest, że przednie sprężyny nie odbijają do samego końca, podczas gdy tylne są bardzo sztywne.
Aa no i cały model jest bardzo ładny i estetycznie wykończony. Tylko jednak niepotrzebnie z tyłu dałeś tak szeroko te koła, myśle, że zdecydowanie lepiej by wyglądały na tej samej głębokości co przednie.
-
- VIP
- Posty: 2363
- Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Wyśmienity. Bardzo mi się podobają słupki A.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
- syzygy
- VIP
- Posty: 523
- Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
dirtzone, Jellyeater, Miguel - dzięki :)
Dzięki za rady, zawieszenie po raz pierwszy u mnie, więc na pewno można je usprawnić :)
EDIT:
dirtzone, na normal spring tył siedzi... Wygląda na to, że nie ma sprężyn dla mojego samochodu ;)
Z tyłu - ok, mogę pokombinować i spróbować z normal spring, ale z przodu nie ma opcji. Na normal spring siada totalnie, tylko hard daje radę. Z tyłu też miałem na początku "normal", ale w trakcie budowy mi zaczął siadać, więc pospiesznie podmieniłem. Ale może siądzie akceptowalnie, tak jak powinien.dirtzone pisze:Patrząc po filmiku masz zdecydowanie za twarde sprężyny z tyłu i przodu.
Dzięki za rady, zawieszenie po raz pierwszy u mnie, więc na pewno można je usprawnić :)
EDIT:
dirtzone, na normal spring tył siedzi... Wygląda na to, że nie ma sprężyn dla mojego samochodu ;)
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
- syzygy
- VIP
- Posty: 523
- Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Dzięki! W sumie kilka osób na to narzeka, więc może spróbuję jeszcze coś zdziałać w tym temacie. Wepchnięcie w siedzenia jest jak najbardziej możliwe, ale zepsuje to bardzo wygląd siedzeń i jeszcze pewnie spowoduje problemy z zasięgiem :) Kiedyś, przy moim pierwszym autku RC schowałem wieżę tak ładnie, że samochód był bardzo toporny w obsłudze ;) Ona powinna być tu gdzie jest tylko głębiej schowana..