Snow Trial

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

Snow Trial

#1 Post autor: Sariel »

Umiłowani bracia w Technicu :)

Wraz z kolegą Pietruchem chcielibyśmy zaproponować alternatywną dla TrTr rozrywkę w okresie kiedy rajdy TrTr się nie odbywają, to znaczy w zimie. Marzy nam się mianowicie rajd po śniegu pojazdami gąsienicowymi które w tradycyjnym TrTr nie mają racji bytu, a wierzymy że mogą dostarczyć nam wiele zabawy. Propozycja skierowana jest przede wszystkim, acz nie tylko, do mieszkańców Warszawy i okolic bo proponowaną lokalizacją ST byłby wypróbowany już w GP Mazowsza Park Szczęśliwicki, natomiast z racji specyfiki może przyciągnąć nie tylko Truck Trialowych wyjadaczy - szansę ma każdy kto para się Technicem, a szczególnie rosnące grono posiadaczy 8275.

Do rzeczy - ponieważ jest to świeży i nie mający precedensu pomysł, myślę że warto byłoby omówić go w gronie szerszym niż tylko nas dwóch. Dlatego podaję pod Waszą rozwagę najważniejsze kwestie, wraz z moimi prywatnymi sugestiami z którymi można się zgadzać albo nie.

1. Data rajdu
W grę wchodzą miesiące 'śnieżne', a więc okres grudzień-luty. Moja sugestia: najpóźniej styczeń, żeby pozostawić sobie czas gdyby nam przyszła ochota na bis.

2. Liczba chętnych
Proszę o wstępną deklarację osób które chciałyby startować, jak i tych które chcą tylko przyjść i popatrzeć. Na początek jestem ja, Pietruch i prawdopodobnie Smyk.

3. Wymagania co do pojazdów
Na pewno nie powinny być aż tak restrykcyjne jak w TrTr - chodzi przede wszystkim o dobrą zabawę. Proponuję zacząć od wymogu jazdy wyłącznie na gąsienicach nowego typu, bo stare łatwo w śniegu zgubić a poza tym pomoże to zachować w miarę podobną skalę pojazdów. Możnaby też wyznaczyć minimalną wagę pojazdu i napęd minimum dwoma silnikami żeby wykluczyć dziwne eksperymenty, oraz wskazać preferowany typ pojazdów - np. buldożery i ratraki. Przypominam też że śnieg = wilgoć, więc może powinniśmy wymagać dobrego zabezpieczenia silników, np. przez wymóg zakrycia podwozia od spodu i pewnego minimalnego prześwitu.

4. O co walczymy
Czyli czy macie ochotę bawić się w przeliczniki waga/moc, punktowanie etapów etc, czy stawiamy bardziej na zabawę? Chodzi mi po głowie taka myśl że gdyby wymagać sterowania IR i to zajmującego tylko 1 kanał, to moglibyśmy się ścigać nawet 4 pojazdami jednocześnie po jakimś szerszym torze. Z drugiej strony nie chcę wykluczać tych którzy chcą startować a nowej elektryki nie mają, więc słucham Waszych opinii.

5. Jak powinien wyglądać tor
Tu dużo do powiedzenia ma pogoda, ale wierzę że uda nam się trafić na dobry śnieg i dobrą pogodę. I tu pytanie o przeszkody i konkurencje - nie wiem jak zachowują się nowe gąsienice na głębokim, miękkim śniegu, czy nie ma ryzyka zakopania pojazdu, i czy nie będziemy skazani na śnieg ubity. Następnie pytanie czy oprócz zwykłych śnieżnych nierówności jakie może zaoferować nam park zimą dodajemy coś swojego, czy budujemy jakieś przeszkody, czy ktoś przyniesie coś specjalnego?

Zachęcam do wyrażania opinii na wymienione przeze mnie punkty, jak i proponowanie kolejnych jeśli widzicie taką potrzebę. Mam nadzieję że nie tylko ja widzę potencjał w nowych gąsienicach :)

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#2 Post autor: Pietruch »

Sariel pisze:1. Data rajdu
Kurcze, jak zwykle Mazowieckie ma ferie na końcu. ;/
Ale myślę że jakiś normalny i pasujący wszystkim termin się ustali.
Sariel pisze:2. Liczba chętnych
Oczywiście będę. :)
Sariel pisze:3. Wymagania co do pojazdów
Trochę się obawiam o tą wilgoć, nie chcę na miejscu stracić silników. Można oczywiście cały spód pojazdu okryć folią. Myślę że to już zabezpieczy pojazd. 2 silniki do napędu - ok
Można oczywiście użyć więcej silników, ale nie będą one napędzały pojazdu, a będą służyły do innych funkcji. Typ pojazdu, chociaż raz zróbmy tą przyjemność wszystkim i nie narzucajmy tego. :)
Sariel pisze:4. O co walczymy
NIE, a niech ktoś mi powie coś o przelicznikach, to normalnie zabiję. Liczy się dobra ZABAWA. 1 kanał wystarczy. Można oczywiście użyć RC, ale ja bym mocno się nad tym zastanowił, spalenie modułu oznacza koniec zabawy na zawsze. Ale wszystko da się zrobić i na pewno można wszystko dobrze zabezpieczyć.
Sariel pisze:5. Jak powinien wyglądać tor
Tylko naturalne przeszkody. Jak ktoś chce robić, niech robi - mam już dosyć noszenia tego wszystkiego po autobusach.
Sariel pisze:Mam nadzieję że nie tylko ja widzę potencjał w nowych gąsienicach
Nie tylko Ty, uwierz mi Sariel. ;)
Pozdrawiam,
Maciej

Antek
Posty: 82
Rejestracja: 2007-07-19, 14:56
Lokalizacja: Sieradz

#3 Post autor: Antek »

ja dopiero zaczynam zabawę z techic i w styczniu będę miał buldka i postaram się coś na te zawody sklecić tylko niestety nawet jeśli coś zbuduję to na Mazowsze mam baaardzo daleko :( ale pojazd zrobię na 100 %

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#4 Post autor: Sariel »

Pietruch_15 pisze:Trochę się obawiam o tą wilgoć, nie chcę na miejscu stracić silników. Można oczywiście cały spód pojazdu okryć folią.
Myślałem o szczelnym pokryciu spodu zwykłymi płytkami, to chyba wystarczy. Zakładam że będziemy jeździć przy temperaturze poniżej zera, a nie po mokrym i topiącym się śniegu, więc nadawanie pojazdowi szczelności amfibii nie ma chyba głębszego sensu. Koniec końców Czesi mogli taplać się w błocie, więc nie bójmy się uczciwego śniegu :)

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#5 Post autor: Pietruch »

Sariel pisze:Myślałem o szczelnym pokryciu spodu zwykłymi płytkami, to chyba wystarczy. Zakładam że będziemy jeździć przy temperaturze poniżej zera, a nie po mokrym i topiącym się śniegu, więc nadawanie pojazdowi szczelności amfibii nie ma chyba głębszego sensu. Koniec końców Czesi mogli taplać się w błocie, więc nie bójmy się uczciwego śniegu
Obyś miał rację, ale z tego co wiem to Smyk nie znosi mrozu. :)
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#6 Post autor: Sariel »

Ja przy -20 też bym jeździć nie chciał, ale mam nadzieję że z pomocą prognoz trafimy na cieplejszy dzień.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#7 Post autor: Pietruch »

Nie no bez przesady, przy tej temperaturze to nie wiem czy autobus by ruszył. ;)
Żeby zakończyć OT, powiem tylko że zapowiada nam się kolejne przemiłe spotkanie.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

#8 Post autor: TruckeR »

Brzmi ciekawie (tylko szkoda, że nie mam buldożera, a na Mazowsze dośc daleko..:) ). A co do śniegu to proponuję zobaczyć galerię Cranesona, tam jeździł trialówką w śniegu po same osie, co by nie być gołosłownym:
http://www.brickshelf.com/gallery/crane ... c01441.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/crane ... c01443.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/crane ... c01444.jpg
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Frax

#9 Post autor: Frax »

Jeżeli będę w stolicy, czego wykluczyć nie można, to prawie na pewno się zjawię. No chyba że nie będę mógł :). Ale nic na pewno nie wiem. Sam na pewno nie wystartuję, bo nie mam takich możliwości.

djtermoz
Posty: 176
Rejestracja: 2007-10-26, 02:33
Lokalizacja: Boston

#10 Post autor: djtermoz »

Pomysl jest swietny i chociaz mnie nie bedzie (1.odleglosc, 2.nie mam gasienic) to bede Wam kibicowal.
Mysle, ze nie macie sie co bac o wilgoc. Wystarczy zachowac rozsadny przeswit miedzy sniegiem a silnikami i tyle.

Jesli zabawa bedzie sie odbywac w bardzo mrozny dzien to podejrzewam, ze wygraja Ci, ktorzy beda sterowac po kabelku bezposrednio z battery boxa, do tego ogrzewajac go grubymi rekawicami.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#11 Post autor: Sariel »

Racja, temperatura pewnie wpłynie trochę na baterie.
Ja już obmyślam wstępnie pojazd, będzie to pewnie coś w stylu otwartego buldka bez lemiesza, i zastanawiam się czy miałby sens napęd przez substraktor ze skrzynią biegów :)

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#12 Post autor: Duke »

Cieszy mnie ta inicjatywa, chociaż zaburzacie mi rytm pracy:( bo akurat jutrzejszy dzień przewidziałem na dalsze prace nad trialówką, no ale co tam.)
Proponuję: żadnych reguł, myślę że spotkanie i zawody w śniegowych okolicznościach przyrody będzie bardzo ciekawe.

rekrutacja

#13 Post autor: rekrutacja »

Skad pomysl, by wprowadzic minimum dwa silniki? Nie wyobrazacie sobie zmotoryzowanego snowscootera z kierowaniem poprzez pneumatyke? Ja sobie wyobrazam, mam tylko jeden silnik, i potrzebuje zakupic dluga rurke do pneumatyki, nieoryginalna, bo oryginalne drogie sa jak diabli.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#14 Post autor: Sariel »

Proponuję: żadnych reguł
Ale przynajmniej gąsienice żebyśmy mieli te same, no i skalę zbliżoną.
rekrutacja, prawdziwy snowscooter jest fajny, klockowy do bani. Skoro nasze leciutkie klockowe kontrukcje na dwóch gąsienicach mają bardzo słabą przyczepność, to na jednej + płozy nie będą mieć żadnej. Chętnie zobaczę Cię na zawodach, nie chciałbym Cię zniechęcać, ale też bez sensu żebyś kiedy wszyscy będą śmigać na IR męczył się z pompowaniem. Uprzesz się na skuter śnieżny - Twoja wola, ale nie uwierzę że takie cudo może dobrze jeździć dopóki nie zobaczę.
Ostatnio zmieniony 2007-11-21, 23:10 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

rekrutacja

#15 Post autor: rekrutacja »

poniewaz nie skonstruuje nic innego z braku potrzebnych klockow mozesz mnie zniechecac ile chcesz :-)

ODPOWIEDZ