[MOC] Big Blue - centrum badawcze

Mindstorms, WeDo, Lego Digital Desinger, Stud.io

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Rysiek
Posty: 347
Rejestracja: 2019-10-18, 13:15
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

[MOC] Big Blue - centrum badawcze

#1 Post autor: Rysiek »

Witam drogich Forumowiczów!

Tym razem przenosimy się w kosmos. Pewien czas temu popełniłem mobilną stację rakietową i mecha w niebieskich kolorach, dziś dołącza do nich ośrodek naukowy.

Budynek dzieli się na kilka części.
W środku mamy pomieszczenie do konferencji z hologramem, hol/recepcję i strefę przeznaczoną do eksperymentalnej uprawy roślin w kosmosie.
Na zewnątrz widać mały most prowadzący do źródła zasilania.
Pierwszy poziom to trochę sprzętu i obsługa radaru.

Całość ma budowę modułową - tak aby bez problemu można było dostać się do środka.

Jeden z członków załogi wybrał się na spacer z wykrywaczem, chyba coś znalazł ;)

Zapraszam do oglądania oraz komentowania.

ObrazekBig Blue Research Station by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekBig Blue Research Station by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekBig Blue Research Station by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekBig Blue Research Station by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekBig Blue Research Station by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekBig Blue Research Station by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekBig Blue Research Station by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekBig Blue Research Station by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekBig Blue Research Station by Ryszard Bosiak, on Flickr

Szygalew
VIP
Posty: 1584
Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
Lokalizacja: Tczew
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#2 Post autor: Szygalew »

Początek wakacji chyba zjadł komentarze.. :)

Pierwsza moja myśl: No tak, zmęczył się Pocztą, a tu zaraz takie coś.. Coś, przy czym może nawet i więcej trzeba się było nagłowić..r

Efekty uzyskane dzięki programowi są super, owszem, ale to nie budowanie, a efekty jedynie, które podrasowują w tę czy inną stronę...

Ale też mają co podrasowywać! :) Idea usytuowania bazy "na granicy" gruntu i.. tego drugiego :).. najbardziej mi się podoba. Bardzo mi się podoba ułożenie bokiem klocków przy tym "przejściu"..

Sama baza jest też super. Nie wiem tylko, dlaczego ten "taras" u góry (na dachu którego jest antena) nie jest oszklony.. ? Wydaje mi się, że jednak powinien być...

wielkamucha
Posty: 798
Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#3 Post autor: wielkamucha »

Na mnie największe wrażenie od dłuższego czasu robią Twoje umiejętności "rozświetlania" poszczególnych klocków "trans" i ogólnie zabawa światłocieniem - ta czerwona "lawa" wygląda niesamowicie, zwłaszcza na pierwszych zdjęciach "w ciemnościach".

Ten figuras z wielkim uśmiechem też jest super - te wszystkie "mordki" i stroje bierzesz z gotowej bazy (bo w sumie to są wzory Lego) stud.io, czy nakładasz jako osobne ozdoby? Ja po tych ostatnich akcjach z wywalaniem się programu konsekwentnie nie akceptuję proponowanych aktualizacji, ale bazy dostępnych torsów (tych kolorowych) są dosyć ubogie - a u Ciebie już dawno widziałem fajne figurki na renderach.

Awatar użytkownika
JAREMA.
VIP
Posty: 712
Rejestracja: 2014-08-12, 21:03
Lokalizacja: Katowice

#4 Post autor: JAREMA. »

Bardzo fajna paca. Najbardziej podoba mi się 3 zdjęcie, jak wspomniał wielkamucha, świetnie operujesz światłem w tych mocach.

Awatar użytkownika
Rysiek
Posty: 347
Rejestracja: 2019-10-18, 13:15
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#5 Post autor: Rysiek »

Bardzo dziękuje wszystkim za komentarze :)

Szygalew, nadrabiam zaległości jeszcze chyba z wiosny :) W sensie narobiłem sporo prac, ale nie miałem czasu na renderowanie i dodawanie wpisów na forum. Zazwyczaj robię 2 rodzaje renderów - jedne w dużej rozdzielczości i drugie mniejsze, kwadratowe na Instagram. Chyba zmiana pracy mi służy - mam więcej czasu na tego typu aktywności :)

Budowanie wirtualne pozwala na pewne "podrasowywanie", ale skoro jest takie narzędzie, to czemu z niego nie skorzystać ;) Widziałem też gdzieś w sieci i jeżeli dobrze pamiętam także na naszym forum prace z podświetlanymi elementami. Przypuszczam, że aż takiego efektu bym nie osiągnął na żywo, ale sadzę, że zestawami do podświetlania klocków też dałoby się fajnie zaczarować pracę :)
Trzymając się tej swojej powiedzmy "serii" Big Blue staram się trzymać pewnych kolorów i kształtów - wszystkie te konstrukcje mają okrągłe szyby, tak samo chciałem zrobić w bazie :) Co do górnych pięter - na początku myślałem, czy może nie byłoby fajnie tego zabudować. Jednak po chwili stwierdziłem, że taka otwarta konstrukcja byłaby bardziej bawialna i pozwala pokazać więcej :)

wielkamucha, szczerze mówiąc bardzo polubiłem tą możliwość "rozświetlania" :) Trzeba się z tym na początku trochę pobawić, ale da się tym podkreślić pracę tu i tam. Minusem jest to, że render trwa znacznie dłużej :D Zgadzam się, najlepszy efekt daje render w ciemnościach, jednak tu zawsze warto zrobić kilka prób - nigdy nie wiadomo czy się nie przegięło albo z świecącymi klockami, albo z ciemnością. Czasami za kadrem dorzucam sobie "sztuczne słońce" - robię wielki święcący element tak, żeby delikatnie z daleka padał na całą pracę.
Co do ludzików - wszystko to jest standardowa baza z Lego Studio. Co update dodają nowe torsy, pamiętam, jeszcze z rok temu było ubogo, a teraz jest coraz lepiej. Czasami warto też pobawić się kolorami - większość tych torsów normalnie nie występuję w tym jasnym niebieskim kolorze. I znowu muszę się zgodzić, czasami update potrafi coś zepsuć. Niedawno, chyba w kwietniu był problem z renderowaniem kolorów, ale chyba robili spore zmiany pod spodem(nowy silnik do renderowania?), więc jak na darmową aplikację i tak ciągle jestem pod wielkim wrażeniem jej możliwości.

JAREMA., staram się jak mogę, jak wspomniałem wyżej, bardzo lubię ten efekt :)

ODPOWIEDZ