[MOC] Warhammer - Kislev kontra demony Khorne'a

Adventurers, Castle, HP, Ninja, Pirates, Western, WWII, Vikings

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Jaskier
Posty: 291
Rejestracja: 2017-11-23, 07:50
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: BardJaskier

 

[MOC] Warhammer - Kislev kontra demony Khorne'a

#1 Post autor: Jaskier »

Ostatnimi czasy pracowałem nad jednym większym projektem, który mam teraz przyjemność Wam zaprezentować. Jest to makieta inspirowana nadchodzącą grą "Total War: Warhammer III". Diorama przedstawia bitwę pomiędzy siłami Kislevu i demonów Khorna. Zmagania tych dwóch frakcji są niezwykle silne w marketingu gry, wciąż czekamy na drugą z ludzkich armii, która ma pojawić się w podstawowej wersji gry (inspirowany Chinami Cathay) oraz na pozostałe trzy armie sił Chaosu (demony Tzeentcha, Slaanesha oraz Nurgla).

Kislev to brytyjskie spojrzenie na Europę Wschodnią, mamy więc tam niedźwiedzia w herbie, niedźwiedzią kawalerię, husarię, carów, lodową magię i Kozaków. Najwyraźniej tak są postrzegane na Zachodzie tereny i historia obszaru, na którym mieszkamy. Biorąc pod uwagę, że kultury Mezoameryki zostały zinterpretowane jako dinozaury, to nie wypadamy najgorzej.
Ta położona na północy kontynentu kraina stanowi pierwszy bastion sił "dobra" stojący naprzeciw inwazjom demonów.

Khorne jest z kolei demonicznym bóstwem wojny i walki. Jego wyznawcy oraz demony łakną krwi i dążą do ciągłego jej przelewania na polach niezliczonych bitew.

Obrazek
Kislev vs Khorne Demons Battle

Obrazek

Największą inspiracją do zaaranżowania całej sceny była ta grafika promocyjna gry:

Obrazek

Największą atrakcję (w przenośni i dosłownie) stanowi górujący nad pozostałymi jednostkami demon. Jego sylwetka i plan ciała wzorowane są na Krwiopijcy. Było trochę gimnastykowania się z poszczególnymi fragmentami, w pewnym momencie nogi zostały prawie całe przerobione. Jestem naprawdę zadowolony z tego, że udało mi się zbudować (w miarę) stabilną figurkę, która jednocześnie ma sporo punktów artykulacji. Głowę można obracać, skrzydła da się do pewnego stopnia składać, barki, łokcie i nadgarstki również są do pewnego stopnia ruchome, podobnie biodro. "Kolano" i łączenie "stopy" z resztą kończyny (palcochody mają inaczej zbudowane nogi) to w zasadzie jedyne miejsca bez ruchomych stawów, dołożyłem za to staw kulkowy w "kostce", aby móc ustawić kopytka płasko na podłożu.
Sporo kontrowersji budzi głowa - spotkałem się z opiniami od "ale beznadziejna" do "ale fajna"

Obrazek

Nieco zbliżeń na różne fragmenty makiety:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Bonusowo - kislevski niedźwiedzi kawalerzysta.
Obrazek

Mam nadzieję, że makieta przypadła Wam do gustu. ;)

meler
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 2015-08-26, 15:04
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: meler

 

#2 Post autor: meler »

Przednia makieta, wprawdzie nie znam uniwersum, jednak Twoja praca miałaby szanse namówić by się z nim zapoznać. Demon imponujący, ale prosi się by tym toporem coś zrobił, bo wygląda jakby się oparł. Widziałem też Twoich kozaków, - świetni są - pojawią się pewnie w kolejnej części?

Awatar użytkownika
Biedrus
VIP
Posty: 1409
Rejestracja: 2015-05-31, 17:41
Lokalizacja: Tarnów
brickshelf: biedrus

 

#3 Post autor: Biedrus »

Nie mój klimat, ale wyszło znakomicie.
Fajny patent na zęby u tego czerwonego demona, robi robotę:)

Awatar użytkownika
JAREMA.
VIP
Posty: 712
Rejestracja: 2014-08-12, 21:03
Lokalizacja: Katowice

#4 Post autor: JAREMA. »

Makieta świetna, figurki są dobrze zaanimowane, widać że się dzieje.

Awatar użytkownika
Rysiek
Posty: 347
Rejestracja: 2019-10-18, 13:15
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#5 Post autor: Rysiek »

Ten demon wyszedł super! Bardzo podoba mi się patent z zębami :)
Cała makieta też świetna, brawo!

Jaskier
Posty: 291
Rejestracja: 2017-11-23, 07:50
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: BardJaskier

 

#6 Post autor: Jaskier »

@meler
Kozacy i inne jednostki być może załapią się kiedyś w życiu na jakąś inna makietę. Póki co wystrzelałem się z białych klocków, a nie chcę zamawiać kolejnego ich worka, bo mam sporo na jeszcze jakiś czas zablokowanych w innej dużej makiecie.
Teraz kolej na coś z zieloną podstawką, bo tych klocków mam sporo. :P

@Biedrus
@JAREMA
@Rysiek
Dzięki, panowie. ;)

Jellyeater
VIP
Posty: 2363
Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#7 Post autor: Jellyeater »

Śnieg, skały i te placki ziemi. Podłoże wyszło świetnie.

A demon jeszcze lepiej. Bardzo dobra praca. Wielkie brawa!
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto

Jaskier
Posty: 291
Rejestracja: 2017-11-23, 07:50
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: BardJaskier

 

#8 Post autor: Jaskier »

Jellyeater pisze:Śnieg, skały i te placki ziemi. Podłoże wyszło świetnie.

A demon jeszcze lepiej. Bardzo dobra praca. Wielkie brawa!
Jellyeater nie ma żandych uwag, można umierać. :D

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#9 Post autor: legosamigos »

Biedrus pisze:Nie mój klimat, ale wyszło znakomicie.
Fajny patent na zęby u tego czerwonego demona, robi robotę:)
No właśnie, zęby też przykuły moją uwagę. Czy to są Tan Technic, Gear 12 Tooth Bevel?
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Jaskier
Posty: 291
Rejestracja: 2017-11-23, 07:50
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: BardJaskier

 

#10 Post autor: Jaskier »

legosamigos pisze:No właśnie, zęby też przykuły moją uwagę. Czy to są Tan Technic, Gear 12 Tooth Bevel?
Tak, to dokładnie te zębatki.

ODPOWIEDZ