[MOC] Górnicze wozidło przegubowe
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Górnicze wozidło przegubowe
Witam.
Przedstawiam Wam mój najnowszy model jakim jest górnicze wozidło przegubowe (jeżeli profesjonalna nazwa jest inna to proszę mnie poprawić).
Jest to pojazd wykorzystywany w pracach podziemnych do przewożenia urobku.
Model wzorowany jest na produktach Sandvica ale użyłem koloru żółtego.
Dane techniczne:
-Długość: 55cm
-Wysokość: 16cm
-Szerokość: 16,5cm
-Waga: 2325gram
Wanna podnoszona jest za pomocą dwóch siłowników śrubowych napędzanych silnikiem L z przełożeniem 1,667:1.
Podczas testów udało mi się podnieść ciężar 1kg, ale myślę, że z 200gram więcej nie zrobiło by różnicy.
Kąt wychylenia jest bliski temu w prawdziwym pojeździe.
Wozidło napędzane jest za pomocą silnika XL z przełożeniem 3:1. Na początku zastosowałem napęd 4x4 z trzema dyframi, ale ostatecznie stanęło na dwóch dyferencjałach.
Pod otwieraną klapą z przodu znajduje się atrapa silnika 6 cylindrowego.
Skręt realizowany jest za pomocą dwóch małych siłowników napędzanych silnikiem M z przełożeniem 1:1.
Kabina posiada fotel kierowcy oraz kierownicę.
Z przodu pojazdu znajduje się oświetlenie.
Zawieszenia brak.
PEŁNA GALERIA:
https://bricksafe.com/pages/damianPLE/u ... dump-truck
Przedstawiam Wam mój najnowszy model jakim jest górnicze wozidło przegubowe (jeżeli profesjonalna nazwa jest inna to proszę mnie poprawić).
Jest to pojazd wykorzystywany w pracach podziemnych do przewożenia urobku.
Model wzorowany jest na produktach Sandvica ale użyłem koloru żółtego.
Dane techniczne:
-Długość: 55cm
-Wysokość: 16cm
-Szerokość: 16,5cm
-Waga: 2325gram
Wanna podnoszona jest za pomocą dwóch siłowników śrubowych napędzanych silnikiem L z przełożeniem 1,667:1.
Podczas testów udało mi się podnieść ciężar 1kg, ale myślę, że z 200gram więcej nie zrobiło by różnicy.
Kąt wychylenia jest bliski temu w prawdziwym pojeździe.
Wozidło napędzane jest za pomocą silnika XL z przełożeniem 3:1. Na początku zastosowałem napęd 4x4 z trzema dyframi, ale ostatecznie stanęło na dwóch dyferencjałach.
Pod otwieraną klapą z przodu znajduje się atrapa silnika 6 cylindrowego.
Skręt realizowany jest za pomocą dwóch małych siłowników napędzanych silnikiem M z przełożeniem 1:1.
Kabina posiada fotel kierowcy oraz kierownicę.
Z przodu pojazdu znajduje się oświetlenie.
Zawieszenia brak.
PEŁNA GALERIA:
https://bricksafe.com/pages/damianPLE/u ... dump-truck
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Wóz odstawczy. Wywrotka, są też szufladowe.Damjan97 pisze:Przedstawiam Wam mój najnowszy model jakim jest górnicze wozidło przegubowe (jeżeli profesjonalna nazwa jest inna to proszę mnie poprawić).
One mają wahliwą oś przednią,Damjan97 pisze:Zawieszenia brak.
W sumie to zrobiłeś miks Sandvika i Epiroca.
-
- Posty: 974
- Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
- Lokalizacja: radom/kraków
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Ładny, podoba mi się to jak potrafisz wymodelować coś w technicu żeby było bez dziur prawie nie używając do tego systemu :)
Jakieś tam moje instrukcje: https://rebrickable.com/users/Fukusaku/mocs/
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2454
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
To prawda ładnie to wszystko jest poskładane. Bardzo podoba mi się to jak wymodelowana jest skrzynia. Coś pięknego. Jednak ma to też swoje ograniczenia. Słupki kabiny i barierki są bardzo masywne.Fuku pisze:Ładny, podoba mi się to jak potrafisz wymodelować coś w technicu żeby było bez dziur prawie nie używając do tego systemu :)
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
Obejrzałem zdjęcia oraz film i tak sobie myślę (bardziej ogólnie niż tylko w kontekście tego modelu), że czar pryska w momencie kiedy pojazd zostaje wprawiony w ruch. Niespecjalnie mam doświadczenie w konstruowaniu pojazdów Technic, ale zastanawiam się czy i na ile możliwe byłoby popracowanie nad bardziej realistyczną dynamiką ruchów, tak aby nie odnosiło się z miejsca wrażenia, że mamy do czynienia z nic nie ważącą zabawką, ale z ciężkim pojazdem. Czy dałoby się jakoś w poruszaniu odwzorować prawdziwy stosunek masy do mocy? Strasznie dużo pary idzie zawsze w odwzorowanie wyglądu, co w przypadku Technic i tak jest skazane na niepowodzenie, a i nie jest przecież wcale najważniejsze.
- Skylark90
- Posty: 588
- Rejestracja: 2021-01-26, 17:25
- Lokalizacja: Kraków
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Nie zgodzę się z tą oceną, moim zdaniem wygląd też jest ważny i użycie elementów Technica nie skazuje projektu na niepowodzenie w tej kwestii, choć zazwyczaj nie osiągniemy takiego efektu, jak korzystając z systemu. Zresztą większość modeli Technic korzysta - w mniejszym lub większym zakresie - z elementów systemowych, więc nie da się powiedzieć, że dany model jest tylko i wyłącznie z Technica. Kwestia proporcji, ile systemu, a ile Technic.JK pisze:Strasznie dużo pary idzie zawsze w odwzorowanie wyglądu, co w przypadku Technic i tak jest skazane na niepowodzenie, a i nie jest przecież wcale najważniejsze.
BTW moim zdaniem jest to najprawdopodobniej najlepiej odwzorowany model z Technica jaki widziałem, zgadzam się w 100% z opinią Fuku:
Natomiast co do poruszania się jak ciężki pojazd to jest kwestia ustawienia zębatek, może trzeba by je zamienić miejscami, żeby mieć więcej momentu, a mniejszą prędkość. Raczej nie jest to wielki problem.Fuku pisze:Ładny, podoba mi się to jak potrafisz wymodelować coś w technicu żeby było bez dziur prawie nie używając do tego systemu :)
Ostatnio zmieniony 2021-07-26, 09:20 przez Skylark90, łącznie zmieniany 1 raz.
Chodzi mi raczej o dodanie bezwładności. Ja bym poszedł w stronę dodania do układu napędowego koła zamachowego, jak w starych dobrych zabawkach.Skylark90 pisze:Natomiast co do poruszania się jak ciężki pojazd to jest kwestia ustawienia zębatek, może trzeba by je zamienić miejscami, żeby mieć więcej momentu, a mniejszą prędkość. Raczej nie jest to wielki problem.
-
- VIP
- Posty: 437
- Rejestracja: 2014-09-30, 17:39
- Lokalizacja: Kraków
- brickshelf: Samolot
- Kontakt:
-
Szwagier który buduje modele RC twierdzi, że ten problem załatwia się minimalnym zmniejszeniem prędkości wideo.JK pisze:Obejrzałem zdjęcia oraz film i tak sobie myślę (bardziej ogólnie niż tylko w kontekście tego modelu), że czar pryska w momencie kiedy pojazd zostaje wprawiony w ruch. Niespecjalnie mam doświadczenie w konstruowaniu pojazdów Technic, ale zastanawiam się czy i na ile możliwe byłoby popracowanie nad bardziej realistyczną dynamiką ruchów, tak aby nie odnosiło się z miejsca wrażenia, że mamy do czynienia z nic nie ważącą zabawką, ale z ciężkim pojazdem. Czy dałoby się jakoś w poruszaniu odwzorować prawdziwy stosunek masy do mocy? Strasznie dużo pary idzie zawsze w odwzorowanie wyglądu, co w przypadku Technic i tak jest skazane na niepowodzenie, a i nie jest przecież wcale najważniejsze.
Wygląd w Technicu jest bardzo ważny i da się zrobić ładny model. Ale trzeba uważać aby przy projektowaniu nie trzymać się kurczowo oryginału. Wtedy najczęściej wychodzą koszmarki.
Raczej wygląd i proporcje trzeba dostosować do części jakimi dysponujemy, w obudowach systemowych można być bardziej "dosłownym", że się tak wyrażę. Technic to sztuka interpretacji.
To co napisałem nie dotyczy oczywiście tego modelu, który bardzo mi się podoba.
Problem szarpania przy ruszaniu można rozwiązać TYM pilotem z regulacją prędkości. Jeśli oczywiście zrozumiałem w czym problem.JK pisze:Chodzi mi raczej o dodanie bezwładności. Ja bym poszedł w stronę dodania do układu napędowego koła zamachowego, jak w starych dobrych zabawkach.Skylark90 pisze:Natomiast co do poruszania się jak ciężki pojazd to jest kwestia ustawienia zębatek, może trzeba by je zamienić miejscami, żeby mieć więcej momentu, a mniejszą prędkość. Raczej nie jest to wielki problem.