Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Baza instrukcji LTTC
Autor Wiadomość
Zozoleon 


Wiek: 24
Dołączył: 20 Sie 2013
Wpisy: 174
Skąd: Tarnowskie Góry
  Wysłany: 2021-09-12, 13:19   Baza instrukcji LTTC

Hej!
Na ostatnich rajdach pojawił się pomysł udostępniania instrukcji krytycznych podzespołów trialówek. Często przyglądamy się pojazdom innych zawodników, ale kiedy przychodzi czas budowania - nie wszystko da się spamiętać albo odtworzyć ze zdjęć. Zamiast zaczynać zawsze od początku - może warto wziąć sprawdzoną konstrukcję i zaadoptować na własne potrzeby. Z takiego zbioru instrukcji na pewno zadowolone będą też nowe osoby.
Robienie instrukcji w stud.io jest zadziwiająco łatwe i idzie na tyle szybko, że powienienem być w stanie na bieżąco dodawać nowe rozwiązania.


Most skrętny #1
Autor oryginału: Atros
Zmodyfikowany przez: Zozoleon
Rodzaj zawieszenia: Pływające na ośkach 12
Silniki napędowe: PF XL
Przełożenie napędu: 3:1 (w tym 3:1 w zwolnicach)
Silnik skrętu: PF L
Szerokość w felgach: 202mm (25s)
Waga (bez silników): 152g
Kompatybilne opony: Tamiya CC01, 94.8x44R (Balony), 94.3x38R (Unimog), 107x44R (Claas)

Link do folderu z instrukcją, modelem, renderami

Ten most ukazał się na przełomie 2018 i 2019 roku, chodź jego pierwsze wersje z silnikiem NXT pochodzą jeszcze z 2016 roku. W oczy od razu rzuca się nietypowa geometria - środkowa część mostu zawierająca układ skrętny i napędowy ułożona jest pod kątem 37 stopni. Taka budowa zapewnia bardzo dobre kąty natarcia i zejścia mostu – silnik napędowy nie wystaje za obrys kół a listwa skrętu nie zawadza przy najazdach na progi. Most używa jednoelementowych zwolnic.

Plusy:
• Bardzo dobre kąty natarcia i zejścia
• Proste przeniesienie napędu – tylko para knobów
• Łatwy demontaż silników i zwolnic

Minusy:
• Dość delikatna i skomplikowana konstrukcja (ale nie awaryjna!)
• Bardzo szybkie przełożenie skrętu (i jego mała siła)
• Trudny montaż do ramy: należy mocno zabiezpieczyć ośki i dodać cięgna lub punkt obrotu z przodu


Most skrętny #2
Autor oryginału: Blaha
Zmodyfikowany przez: Zozoleon
Rodzaj zawieszenia: Kolebka na ośkach 12
Silniki napędowe: PF XL
Przełożenie napędu: 3:1 lub 2.14:1 (w tym 3:1 w zwolnicach)
Silnik skrętu: w ramie (dowolny)
Szerokość w felgach: 202mm (25s)
Waga (bez silników): 136g
Kompatybilne opony: Tamiya CC01, 94.8x44R (Balony), 94.3x38R (Unimog), 107x44R (Claas)

Link do folderu z instrukcją, modelem, renderami

Tegoroczna (2021) nowość. Mimo że już kilka lat temu widzieliśmy silniki montowane poprzecznie w przednich osiach, to dzięki ramce 7x11 budowa takiego mostu została krytycznie uproszczona. Większą wydajność wynikającą z braku knobów docenią szczególnie osoby, które wybiorą szybsze przełożenie. Wytrzymałość i sprawność tej konstrukcji w terenie potwierdzą testy na kolejnych zawodach. Most używa jednoelementowych zwolnic.

Plusy:
• Bardzo dobry kąt natarcia
• Bardzo proste przeniesienie napędu – tylko para kół zębatych
• Łatwy demontaż zwolnic

Minusy:
• Dość skomplikowany proces budowy, trudna wymiana silnika
• Moment obrotowy silnika skrętu wpływa na pracę zawieszenia
• Ramka i resory mogą w skrajnych sytuacjach kolidować z oponami, szczególnie 107x44R
Ostatnio zmieniony przez Zozoleon 2021-09-16, 01:30, w całości zmieniany 11 razy  
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,046 sekundy. Zapytań do SQL: 10