Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] GAZ 34
Autor Wiadomość
Blaha 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 08 Sie 2011
Wpisy: 802
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2021-10-20, 12:04   [MOC] GAZ 34

Witam,
Pragnę zaprezentować GAZa 34 - trialówkę, którą startuję w tym roku w zawodach LTTC.











Jest to radziecka ciężarówka w układzie 6x6x2. Zbudowałem ją w skali 1:12.5. Za napęd odpowiadają 3 silniki XL - jeden znajduje się nad przednim mostem, a dwa pozostałe zabudowane są w tylnym sztywnym tandemie i pracują razem napędzając cztery tylne koła. Skrzyni biegów nie znaleziono. Przełożenie całkowite wynosi 1:2 - trialówka jest dość szybka, co w zamyśle miało rekompensować jej słaby przelicznik (niska masa ~1700g oraz niewielka długość modelu 465mm). Za skręt odpowiada silnik L. Zasilanie to dwa LiPo Lego. Sterowanie poprzez SBrick-Smartfon-Pad PS4.
Budowa trialówki jest dość prosta i kompaktowa. Generalnie stawiałem na prostotę i sprawdzone rozwiązania. Nie ma może jakichś wybitnych zdolności terenowych, ale GAZem całkiem przyjemnie jeździło mi się w sezonie 2021.
GAZ pomyka na poniższych filmikach z tegorocznych zawodów - polecam obejrzeć!
LTTC 2/2021
LTTC 5/2021
 
 
 
Zozoleon 


Wiek: 24
Dołączył: 20 Sie 2013
Wpisy: 177
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2021-10-21, 20:52   

Prezentacja krótka jak model :) A myślę że zasuguje na dokładniejszy opis, bo technologicznie jest naprawdę wielki.
Zaczynając od przełożenia - 1:2 to 1/3 szybciej niż większość konkurencji. I niesie to ze sobą różne konsekwencje - od nerwów z prowadzenia do radosnego skakania po kamieniach :) Zaskakujące jest że mimo tak długiego przełożenia to brak trakcji częściej przeszkadzał niż brak mocy. Możnaby się spodziewać że większa prędkość odbije się na ilości kar - a myślę że zawsze była poniżej przeciętnej. Na pewno opanowanie kierowcy i wąskość tej maszyny mają tutaj dużo znaczenia. Jeśli chodzi o długość to wydaje mi się, że Gaz jest krzywdzony przez przelicznik nieproporcjonalnie do zysku - na długich podjazdach czy progach miał dużo gorzej, niż standardowe 6x6. Tylny tandem daje radę, dobrze pracuje, może z za małym skokiem na mój gust ale każdy ma inny przepis na wygraną :)
Jestem ciekaw co z doświadczeniem z tego roku pokażesz w przyszłym sezonie!
_________________
Lugpol Truck Trial Championship na Youtube | Instrukcje trialowe
 
 
 
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 34
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-25, 18:04   

Najszybciej jeżdżąca ciężarówka w stawce. Jak rusza ze startu to zawsze się dziwiłem jak żwawo to robi.
Z wyglądu ascetyczna ale widać jaki jest to model - mi się podoba taki styl budowania.
Tak jak pisze Zozoleon przydałyby się jakieś zdjęcia bebechów, zawsze to miło popatrzeć a czasem coś można nawet podpatrzeć :)
 
 
 
Blaha 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 08 Sie 2011
Wpisy: 802
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2021-11-19, 17:54   

Panowie - dzięki za spostrzeżenia.
Jazda GAZem jest dość specyficzna, bo maszyna jest szybka i żwawa, łatwo o karę czy rolkę - nie nad wszystkim ma się taką kontrolę jakby się chciało. Do tego niska masa nie pomaga i czasem brakuje trakcji.
Budowa też jest specyficzna (zdjęcia pozwoliłem sobie podkraść od Atrosa;).
Tylny tandem to taki monolit - jest ciężki, brak wykrzyżu. Jest tam mocno namotane brickami i liftami - jak będę rozbierał to wrzucę lepsze foty. Mieszczą się w nim dwa XLe i cały układ napędowy: od drugiej osi, kolejno z40-z20-z28-z20-z40. Nie ma zwolnic, para z20-z40 daje przełożenie 1:2 na koła. Było trochę modyfikowane zawieszenie tandemu do ramy - na początku była oś 16L, ale została zastąpiona przez amortyzatory 6.5L.
Sama rama jest oparta o technicbricki i wzmocnienie z liftów czy ramek - jest dość sztywna. Batboxy LiPo trzymają się na takich plejtach z pinami i nigdy nie odpadły [URL=https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=15092#T=S&O={"iconly":0}]myk[/URL]






Przednie zwolnice mają przełożenie 1:2 w oparciu o koła zębate z12-z24. W moście knoby - silnik XL postawiony pionowo do góry. Oś koła przesunięta o studa do przodu. Cały most wleczony a w zasadzie pchany, amortyzowany szarymi amorkami 6.5L - czyli bez szaleństw. Wydaje mi się, że kolebka lepiej by współgrała z tym tylnym tandemem. Kąt skrętu dla mnie zadowalający.

To tyle ode mnie na dziś :)
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,037 sekundy. Zapytań do SQL: 10