Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Tatra T815
Autor Wiadomość
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2127
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2021-10-20, 21:59   [MOC] Tatra T815

Sezon 2021 przejechałem Tatrami, a ta startowała w 3 i 5 rajdzie.


Co to za model ciężarówki chyba nie trzeba się rozpisywać, Tatra T815 w układzie 6x6 to jedna z najpopularniejszych maszyn startujących w prawdziwym Truck Trialu. Dzięki wydajnemu układowi 6x6 i wahliwym półosiom radzi sobie w terenie tak dobrze, że jak Tatra nie przejdzie, to zostaje tylko czołg.
I wtedy wchodzę ja...

Model wykonany w skali 1:12,5.
Zawieszenie jest rozwinięciem sprawdzonej konstrukcji, która w polskim trialu jest stosowana już od wielu lat i u mnie modyfikacje skupiły się na eksperymentalnym układzie popychaczy w tylnym tandemie i rozpracowaniu mocowania w nim silników nisko i w poprzek dla usunięcia przekładni kątowych i obniżenia środka ciężkości (ten w Tatrze jest kluczowy).
Samochód jest wyposażony w napęd 6x6 realizowany za pomocą 3 silników PF XL, z których każdy niezależnie od pozostałych napędza jedną oś.
W tej chwili purystów o słabych nerwach proszę o przewinięcie do zdjęć.

Nie ma ich już? Dobra.
Opony: 96mm For Tamiya CC01 - kiedyś nie chciałem na nie patrzeć, teraz nie wyobrażam sobie bez nich trialówki. Tyle trakcji na sypkich i błotnistych nawierzchniach nie da żadna opona od Lego. Tam gdzie oryginalne opony już wymiękają, Tamiya dopiero zaczyna się rozkręcać
Sterowanie: Sbrick sterowany przez aplikację BrickController2 i pad bezprzewodowy X5 (dzięki Mechanik za podpowiedź, jest lepszy od tego z Xboxa :) )
Zawieszenie: sprężyny Lego.Z tyłu 9,5L z Unimoga działające jako popychacz między osiami, ustawione parami między 2 i 3 osią. Z przodu żółte 6,5L wspomagane potrójnie naciągniętymi gumkami z koperku z Lidla (po 2 gumki przy kole).
Jest jeszcze grawerowany round tile 2x2 z logo Tatry na froncie od Auriego :)

Tu puryści mogą powoli wracać.
Jest też pałąk przeciwkapotażowy za kabiną, który używam chyba od 2008, czy 2009 roku, a może tez służyć za uchwyt do wygodnego podnoszenia i transportu auta ;)
Drzwi się otwierają, klamki działają.


kilka zdjęć:



tu będą kradzione od Atrosa:




Szczególnie w Tatrach podoba mi się praca zawieszenia na nierównościach:



Typowa usterka na ostatnim rajdzie, drobne problemy ze zbieżnością (jeszcze udało mi się jedną bramkę zaliczyć w tym stanie)



Jakieś tam WIPy z lepszym widokiem na tandem




Jeszcze 2 kradzione zdjęcia, na których widać przekładnię kątową przedniego mostu (w wersji 4x4 były takie w obu mostach). Przejechała bezawaryjnie 4 rajdy, nie musiałem do niej zaglądać ani razu, jedynie po bytomskiej hali wymieniłem smar, bo nazbierał brudu. Działa płynniej od knobów i ma odczuwalnie mniejsze opory.



tu jeszcze wersja przejściowa z minimalistyczną kabiną po rajdzie #2 w trakcie przebudowy z wersji 4x4 na 6x6. Nie, ta Tatra nie jest tak modułowa jak oryginał.
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Ostatnio zmieniony przez Kubrick 2021-11-19, 19:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Blaha 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 08 Sie 2011
Wpisy: 802
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2021-10-21, 09:49   

Podoba się dla mnie Twoja Taterka. Najlepsza Twoja Trialówka jaką widziałem. Dziarsko pomykała po sekcjach. Fajnie dobrana twardość zawieszenia. Obrazu dopełnia nieśmiertelny pałąk - ja bym go opublikował jako pełnoprawnego MOCa ;)
Mam nadzieję, że ulepszona Taterka pojawi się w przyszłym sezonie :)
 
 
 
Skylark90 


Wiek: 31
Dołączył: 26 Sty 2021
Wpisy: 142
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-10-21, 10:13   

Teach me, master... Genialna! W tym roku nie udało mi się, ale w przyszłym już mocno planuję pojawić się na kilku rajdach w okolicach Krakowa, może z czymś własnym, a może bez, żeby zebrać doświadczenie na kolejny sezon (2023) i wtedy już wystartować... Części już zacząłem zbierać (mówię o takich rzadszych / trudniejszych do dostania, jak amortyzatory z Unimoga). Jak jest z silnikami C+ w trialu - dadzą radę te nowe czy koniecznie szukać i kupować PF XL? Bo mam tylko jeden PF XL na razie i nie wiem, czy inwestować w dalsze sztuki i S Brick / Buwizz 2.0 czy od razu iść w C+?
 
 
 
Zozoleon 


Wiek: 24
Dołączył: 20 Sie 2013
Wpisy: 177
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2021-10-21, 20:34   

Nie można nie zgodzić się z Blahą - jak dotąd najlepsza Twoja maszyna! Jest trochę rzeczy które bym zmienił - ciężki i delikatny przód kabiny czy mocowanie boxów - ale i tak jest to maszyna którą można walczyć o kolejne miejsca. Gdyby nie awarie skrętu to przejechałaby każdą sekcję - do przyszłego sezonu jest trochę czasu, może wykminisz jak to inaczej złapać. A tak to zawieszenie ładnie pracuje, knoby nie piszczą bo ich nie ma, ogólnie rzecz biorąc wypas :)

Skylark90 napisał/a:
Jak jest z silnikami C+ w trialu - dadzą radę te nowe czy koniecznie szukać i kupować PF XL? Bo mam tylko jeden PF XL na razie i nie wiem, czy inwestować w dalsze sztuki i S Brick / Buwizz 2.0 czy od razu iść w C+?


Myślę że zdania mogą być podzielone. Nasz przelicznik bierze pod uwagę moc silników, więc w teorii można XLe zamienić większą ilością silników C+. Jednakże C+ nie oferuje nic co mogoby się przydać w trialówkach, silniki są drogie a przedłużki i przejściówki niedostępne, więc osoby siedzace w trialu nie mają za bardzo powodu żeby inwestować w C+. A jak nie mają nowych silników, to na nich nie budują.
Konstrukcje mostów są już mocno zoptymalizowane i korzystając z nowych silników wiele rzeczy trzeba wymyślać od nowa, i w razie problemów niewiele osób będzie miało wiedze, żeby pomóc. Ja sam jestem dość sceptyczny po otwarciu huba i zobaczeniu sterowników silników...
Mimo niechęci trialowców C+ będzie coraz popularniejsze a PF coraz droższe, więc w końcu będą używane, pytanie kiedy :)
_________________
Lugpol Truck Trial Championship na Youtube | Instrukcje trialowe
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2127
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2021-10-24, 11:56   

Zozoleon napisał/a:
Mimo niechęci trialowców C+ będzie coraz popularniejsze a PF coraz droższe, więc w końcu będą używane, pytanie kiedy :)
To jest nieuniknione i w końcu nas dopadnie, na razie się jeszcze bronimy. Ale pamiętam jak wchodziły PFy i wtedy też początkowo wszyscy podchodzili do nich z dystansem, a w końcu się przyjęły i okazały całkiem przyzwoite :)

Zozoleon napisał/a:
Gdyby nie awarie skrętu to przejechałaby każdą sekcję
Tak, mimo wielu prób, co rajd nowego układu i rzeźbienia tak żeby było dobrze, wychodziło jak zawsze. Strasznie żałuję, że nie udało mi się ogarnąć tej wady ostatecznie, bo w kilku momentach mogłem naprawdę powalczyć.

Zozoleon napisał/a:
A tak to zawieszenie ładnie pracuje, knoby nie piszczą bo ich nie ma, ogólnie rzecz biorąc wypas :)
Z tymi knobami, to była najlepsza decyzja żeby się ich pozbyć. Z tyłu nie ma przekładni kątowej, tu zaadaptowałem mocowania silnika od Kuzy z Urala. Z przodu knoby zastąpiłem podwójną przekładnią na cienkich bevelach, nie mam zdjęcia, ale ktoś na pierwszym rajdzie je robił jak się położyłem na dolomitach na boku, może ma, to niech wrzuci ;)

Skylark90 napisał/a:
Teach me, master...
Nie histeryzujmy z tym masterem od razu, tabela wyników rozwiewa wątpliwości, chociaż to bardziej chyba nawet wina kierowcy :P

Blaha napisał/a:
Obrazu dopełnia nieśmiertelny pałąk - ja bym go opublikował jako pełnoprawnego MOCa ;)
Pokazywałem Ci już co będzie następne i że pałąk tam jest tez w oryginale - mi się on po prostu należy.

Zozoleon napisał/a:
Jest trochę rzeczy które bym zmienił - ciężki i delikatny przód kabiny czy mocowanie boxów
Nadwaga to odwieczny problem moich aut, jak bym nie kombinował, to nie mogę z tym sobie dać rady. Po prostu musiałem już się nauczyć z tym żyć, ale ma też plusy, co było widać w hali na 3 rajdzie - jest trochę dodatkowej trakcji.
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Skylark90 


Wiek: 31
Dołączył: 26 Sty 2021
Wpisy: 142
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-10-24, 22:30   

Kubrick napisał/a:
Nie histeryzujmy z tym masterem od razu

Co jak co, ale daleki jestem od histeryzowania i nienawidzę, jak ktoś histeryzuje :P Grilluje takie osoby (vide moja siostra jak była mała, teraz córka). To raczej odpowiednia dawka humoru, i Gwiezdnych Wojen oczywiście :D
 
 
 
Tech 

Wiek: 26
Dołączył: 25 Paź 2021
Wpisy: 6
Skąd: Caerphilly, UK
Wysłany: 2021-11-17, 20:29   

S3 to cwany wybor - chyba zadna inna Tatra nie ma tak krotkiego przedniego zwisu :)
 
 
 
eric trax 
Administrator
Wieslav the Corn


Wiek: 32
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1972
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-11-17, 23:35   

Kubrick napisał/a:

Skylark90 napisał/a:
Teach me, master...
Nie histeryzujmy z tym masterem od razu, tabela wyników rozwiewa wątpliwości, chociaż to bardziej chyba nawet wina kierowcy :P


Żeby Ci się w tyłku nie poprzewracało to odemnie mocne 4.5/10. Nie pojmuję jak można zbudować tak brzydką tatrę :D

Fajnie, że zaczeliście publikować swoje auta. Czekam na więcej :)
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
 
 
 
 
Skylark90 


Wiek: 31
Dołączył: 26 Sty 2021
Wpisy: 142
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-11-18, 08:40   

eric trax napisał/a:
Nie pojmuję jak można zbudować tak brzydką tatrę :D

Gdyby była tak dopieszczona jak Twoje modele to na pierwszym kamieniu odpadłaby powłowa SNOT-u ;) I też czekam na dalsze publikacje :)
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2127
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2021-11-18, 20:32   

eric trax napisał/a:
Nie pojmuję jak można zbudować tak brzydką tatrę :D
stylówą się nie jeździ :P
Następca będzie może mniej brzydki :)
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
eric trax 
Administrator
Wieslav the Corn


Wiek: 32
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1972
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-11-18, 22:46   

Skylark90 napisał/a:
eric trax napisał/a:
Nie pojmuję jak można zbudować tak brzydką tatrę :D

Gdyby była tak dopieszczona jak Twoje modele to na pierwszym kamieniu odpadłaby powłowa SNOT-u ;) I też czekam na dalsze publikacje :)


Wypraszam sobie. Z tej nic nie odpadało :D

_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
 
 
 
 
Blaha 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 08 Sie 2011
Wpisy: 802
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2021-11-19, 06:20   

To był potwór :) 4 XLe o ile pamiętam?
 
 
 
eric trax 
Administrator
Wieslav the Corn


Wiek: 32
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1972
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-11-19, 08:00   

Blaha napisał/a:
To był potwór :) 4 XLe o ile pamiętam?

Zgadza się. Pierwsza trialówka z silnikiami równolegle do osi. Ciężko było się nim wmieścić w bramki :D
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
  
 
 
 
 
Skylark90 


Wiek: 31
Dołączył: 26 Sty 2021
Wpisy: 142
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-11-19, 09:19   

eric trax napisał/a:
Wypraszam sobie. Z tej nic nie odpadało :D

O Cię... wincyj fotosów poproszę :P albo link do tematu właściwego, jeśli jest!
 
 
 
Blaha 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 08 Sie 2011
Wpisy: 802
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2021-11-19, 16:33   

masz ją na Sarielowym filmie z rajdu cyk
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,113 sekundy. Zapytań do SQL: 10