[MOC] Hiding place in the middle of nowhere

Adventurers, Castle, HP, Ninja, Pirates, Western, WWII, Vikings

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
lechkulina
Posty: 145
Rejestracja: 2019-12-24, 00:02
Lokalizacja: Warszawa

[MOC] Hiding place in the middle of nowhere

#1 Post autor: lechkulina »

Cześć,

W ramach odskoczni od ciągle jednego projektu postanowiłem wziąć udział w tegorocznej edycji Brickscalibur w kategorii Rogues and Outlaws. Postanowiłem zbudować stary magazyn przejęty przez bandytów spod szyldu Wolfpack.

Całość powstała jak dla mnie super szybko bo w trochę ponad 2 miesiące i wielu nieprzespanych nocy. Ale pomimo tego nie poszedłem na skróty jeżeli chodzi o konstrukcję, ponieważ mam planach użyć ponownie tego budynku do znacznie większego MOCa. Całość jest super mocna ponieważ wykorzystuję podejście, które mi się już sprawdziło w boju, tj. poszczególne sekcje ścian/okna/drzwi etc. podłączone adapterami do sztywnej konstrukcji.

Sama koncepcja budynku jest bardzo mocno inspirowana wspaniałymi modelami z Tabletop World.

ObrazekHiding place in the middle of nowhere by Lech Kulina, on Flickr
ObrazekHiding place in the middle of nowhere - side view by Lech Kulina, on Flickr
ObrazekHiding place in the middle of nowhere - side close-up by Lech Kulina, on Flickr
ObrazekHiding place in the middle of nowhere - main doors by Lech Kulina, on Flickr
ObrazekHiding place in the middle of nowhere - auxiliary door for crane by Lech Kulina, on Flickr
ObrazekHiding place in the middle of nowhere - wooden beams supporting roof from the front by Lech Kulina, on Flickr
ObrazekHiding place in the middle of nowhere - wooden beams supporting roof from the back by Lech Kulina, on Flickr
ObrazekHiding place in the middle of nowhere - roof by Lech Kulina, on Flickr
ObrazekHiding place in the middle of nowhere - additional view without the vines by Lech Kulina, on Flickr

Pozdrawiam

lech

Awatar użytkownika
Ciamek
VIP
Posty: 2772
Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Piglet
Kontakt:

 

Re: [MOC] Hiding place in the middle of nowhere

#2 Post autor: Ciamek »

Niesamowite - wszystko tak spasowane.
Prawie żadnych szpar.
Zdrufko, Ciamek

Awatar użytkownika
Rysiek
Posty: 347
Rejestracja: 2019-10-18, 13:15
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] Hiding place in the middle of nowhere

#3 Post autor: Rysiek »

Kurczę, też chciałem użyć zwrotu niesamowite, ale widzę, że Ciamek już mnie wyprzedził :)

Te ściany są cudowne i faktycznie wygląda to solidnie. Bardzo podoba mi się pomysł z osadzeniem konstrukcji na wodzie - to jeszcze dodało jej uroku. Brawo :)

Szygalew
VIP
Posty: 1586
Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
Lokalizacja: Tczew
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] Hiding place in the middle of nowhere

#4 Post autor: Szygalew »

Kryjówka powiadasz? Jak to się ładnie złożyło, że będę miał coś tak pięknego do inspiracji na podorędziu :).
Pięknie poskładane. Szalony jesteś z tą geometrią! ;) Lecz geometria geometrią (nic nowego u Ciebie - ot, najwyższy poziom :p), ale mi szczególnie podobają się okucia stolarki otworowej oraz bluszcz.
Obiecuję, że ile będę umiał, tyle zgapię :).

Awatar użytkownika
lechkulina
Posty: 145
Rejestracja: 2019-12-24, 00:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: [MOC] Hiding place in the middle of nowhere

#5 Post autor: lechkulina »

Ciamek pisze: 2022-01-17, 18:12 Niesamowite - wszystko tak spasowane.
Prawie żadnych szpar.
Dzięki wielkie Ciamek! Było trochę zabawy szczególnie z tymi rogami ale bardzo się cieszę, że efekt finalny jest akceptowalny.
Rysiek pisze: 2022-01-17, 18:40 Kurczę, też chciałem użyć zwrotu niesamowite, ale widzę, że Ciamek już mnie wyprzedził :)

Te ściany są cudowne i faktycznie wygląda to solidnie. Bardzo podoba mi się pomysł z osadzeniem konstrukcji na wodzie - to jeszcze dodało jej uroku. Brawo :)
Dzięki wielkie Ryśku, ten mur pruski to była podstawa tego budynku, od niego zacząłem i wokół niego wszystko budowałem. Ta woda to nie do końca jest woda, tylko podstawka którą na 1h przed zrobieniem zdjęć zrobiłem. Tutaj niestety brakowało mi już czasu aby zrobić sensowny teren więc podstanowiłem coś na szybko zrobić aby jakoś sensownie zaprezentować sam budynek. Nie mniej ten budynek doczeka się właściwego terenu ponieważ planuję użyć go w większym średniowiecznym mocu.
Szygalew pisze: 2022-01-17, 20:45 Kryjówka powiadasz? Jak to się ładnie złożyło, że będę miał coś tak pięknego do inspiracji na podorędziu :).
Pięknie poskładane. Szalony jesteś z tą geometrią! ;) Lecz geometria geometrią (nic nowego u Ciebie - ot, najwyższy poziom :p), ale mi szczególnie podobają się okucia stolarki otworowej oraz bluszcz.
Obiecuję, że ile będę umiał, tyle zgapię :).
Dzięki wielkie Szygalew! Jasne jak będziesz chciał jakieś szczegóły jak to jest poskładane to pisz śmiało to podrzucę szczegółowe zdjęcia jak to jest poskładane. Śmieszna sprawa z tym bluszczem, ale w ogóle nie planowałem go dawać do tego budynku, mało tego on w ogóle nie jest przygotowany do tego budynku. Wziąłem go ostatniego dnia z innego budynku, którego jeszcze nie publikowałem (projekt nad którym pracuję już ponad rok). Dzięki temu, że można go wyginać do woli i aby przyczepić do budynku wystarczą 2 study to integracja do tego budynku była banalna. Koncepcyjnie musiałem trochę przełamać monotonie ścian i dodać trochę życia do budynku.

Pozdrawiam

lech

Awatar użytkownika
syzygy
VIP
Posty: 521
Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] Hiding place in the middle of nowhere

#6 Post autor: syzygy »

lechkulina pisze: 2022-01-18, 05:02 bardzo się cieszę, że efekt finalny jest akceptowalny.
No, ujdzie...
...
...

Przepiękne jak zwykle!

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

Re: [MOC] Hiding place in the middle of nowhere

#7 Post autor: dmac »

Bardzo pięknab budowla. Chyba tylko minifigurek nie zrobiłeś SNOT-em ;) .
Aż ciekaw jestem, cóż to będzie za większa całość, do której dołączysz ten model.
Brawo!
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
--pg--
VIP
Posty: 221
Rejestracja: 2015-07-13, 19:30
Lokalizacja: Kraków

Re: [MOC] Hiding place in the middle of nowhere

#8 Post autor: --pg-- »

Dach jest niesamowicie fajnie wymodelowany, mam na myśli ten wyciągnięty przód i tył z jednoczesnym tworzeniem litej płaszczyzny (szpary niezauważalne). Wszystkie fragmenty budynku się ładnie komponują, także kolorystycznie. Masz smykałkę do robienia ukośnych ornamentów i niezostawiania szpar. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz: czemu woda jest jednokolorowa?

Awatar użytkownika
lechkulina
Posty: 145
Rejestracja: 2019-12-24, 00:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: [MOC] Hiding place in the middle of nowhere

#9 Post autor: lechkulina »

syzygy pisze: 2022-01-18, 11:48 No, ujdzie...
...
...

Przepiękne jak zwykle!
Dzięki wielkie syzygy!
dmac pisze: 2022-01-18, 13:27 Bardzo pięknab budowla. Chyba tylko minifigurek nie zrobiłeś SNOT-em ;) .
Aż ciekaw jestem, cóż to będzie za większa całość, do której dołączysz ten model.
Brawo!
Dzięki wielkie dmac! No z figurkami poszedłem na łatwiznę LOL. Jeżeli chodzi o większą całość to myślę o scenie oblężenia twierdzy Falconów. Twierdza broniona były by przez Falconów, dodatkowo z pomocą pewnych oddziałów Dragon Knights i Red Dragon Knights, a atakowana przez koalicje frakcji King's Knights i Lion Knights). Makieta to głównie teren przed murami obronnymi gdzie znajdowałoby się kilka budynków, plus same mury obronne. Taki jest zamysł co z tego wyjdzie to zobaczymy bo jestem mocno ograniczony dostępną przestrzenią (mieszkanie w bloku). Największy problem miałem z rycerzami aby zdobyć ich wystarczającą liczbę i to był element decydujący czy w ogóle brać się za ten projekt - nie zrobie oblężenia kilkoma rycerzami, bo wyglądało by to bardziej jak potyczka pod karczmą :) To na szczęście po kilku miesiącach udało mi się już ich ogarnąć i zebrać wystarczającą ich liczbę. Teraz mam zielone światło i planuję budować jeden segment/budynek po kolei niezależnie, ale tak aby docelowo po kilku miesiącach móc to wszystko połączyć w całość. Zobaczymy co się skończy wcześniej miejsce czy moja cierpliwość :)

--pg-- pisze: 2022-01-18, 22:56 Dach jest niesamowicie fajnie wymodelowany, mam na myśli ten wyciągnięty przód i tył z jednoczesnym tworzeniem litej płaszczyzny (szpary niezauważalne). Wszystkie fragmenty budynku się ładnie komponują, także kolorystycznie. Masz smykałkę do robienia ukośnych ornamentów i niezostawiania szpar. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz: czemu woda jest jednokolorowa?
Dzięki pg! No z dachem miałem trochę zabawy aby nie pokazywać na krawędzi dachu serków czy tarek, zatem bardzo się cieszę, że efekt się podoba. To zielone coś pod budynkiem to nie jest woda tylko taka na szybko zrobiona podstawka aby zaprezentować model. Kolor trochę nietrafiony może ale zabrakło mi już czarnych elementów i czasu - model puściłem w świat na 30 minut przed terminem konkursu :)

Pozdrawiam

lech

Awatar użytkownika
--pg--
VIP
Posty: 221
Rejestracja: 2015-07-13, 19:30
Lokalizacja: Kraków

Re: [MOC] Hiding place in the middle of nowhere

#10 Post autor: --pg-- »

lechkulina pisze: 2022-01-19, 02:45 [...] model puściłem w świat na 30 minut przed terminem konkursu :)
I wszystko jasne - termin zgłoszenia to rzecz święta.

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

Re: [MOC] Hiding place in the middle of nowhere

#11 Post autor: dmac »

lechkulina pisze: 2022-01-19, 02:45 gdzie znajdowałoby się kilka budynków, plus same mury obronne
Jeśli wszystko będzie zbudowane na takim poziomie, jak ta chałupa - a pewnie będzie - to szykuje się nie lada dzieło. Powodzenia!
A jeśli chodzi o miejsce w mieszkaniu, to wiesz... są rzeczy ważne i waźniejsze ;) . Uważam, że można się równie dobrze wyspać na materacu pod makietą, jak w łóżku ;D .
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Fuku
Posty: 974
Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
Lokalizacja: radom/kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

Re: [MOC] Hiding place in the middle of nowhere

#12 Post autor: Fuku »

Klasa, wszystko tak ładnie spasowane, generalnie to co lubię w budowaniu czyli realizm i brak pójścia na łatwiznę :)
Podstawa rzeczywiście wygląda typowo jak brudna woda przez to że jest zupełnie gładko plus pomost po lewej stronie również to sugeruje

Awatar użytkownika
Skylark90
Posty: 588
Rejestracja: 2021-01-26, 17:25
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] Hiding place in the middle of nowhere

#13 Post autor: Skylark90 »

Mega Ci wyszło, wygląda potężnie /mocarnie, może nie jestem specjalistą od systemu, ale wygląda na dość skomplikowany build, żeby to wszystko połączyć bez dziur i zrobić ten "mur pruski". Co do wody i w ogóle całości - przypomina mi Karczmę albo Kryjówkę Złodziei z Heroes of Might and Magic V, na terenie Nekropolii (ta zielona woda idealnie pasuje do zgnilizny nekrusów). Bardzo klimatyczne :) A możesz pokazać jak wygląda konstrukcja wewnętrzna? Lubię takie "mięsko", mechanizmy w Technic, a wewnętrzne rozwiązania techniczne w systemie.

Awatar użytkownika
lechkulina
Posty: 145
Rejestracja: 2019-12-24, 00:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: [MOC] Hiding place in the middle of nowhere

#14 Post autor: lechkulina »

dmac pisze: 2022-01-19, 17:30 Jeśli wszystko będzie zbudowane na takim poziomie, jak ta chałupa - a pewnie będzie - to szykuje się nie lada dzieło. Powodzenia!
A jeśli chodzi o miejsce w mieszkaniu, to wiesz... są rzeczy ważne i waźniejsze ;) . Uważam, że można się równie dobrze wyspać na materacu pod makietą, jak w łóżku ;D .
Taki jest plan aby wszystkie budynki były w podobnym stylu. Aby z tego magazynu zrobić pierwszy "moduł" makiety potrzebny mi jest jeszcze mostek i trochę terenu.
Jeżeli chodzi o miejsce to jest już nie raz stwierdzałem, że nie potrzebuję tyle miejsca na ciuchy w szafie lub że ten ekspres jest za duży, za duże łóżko pewnie też znajdzie się w tym ciągu :D
Fuku pisze: 2022-01-20, 13:05 Klasa, wszystko tak ładnie spasowane, generalnie to co lubię w budowaniu czyli realizm i brak pójścia na łatwiznę :)
Podstawa rzeczywiście wygląda typowo jak brudna woda przez to że jest zupełnie gładko plus pomost po lewej stronie również to sugeruje
Dzięki wielkie Fuku :) Tak z tą podstawką to wyszło nie najszczęśliwiej, ale brakowało mi czasu, budulca i przytomności umsłu. Pomost jest dlatego, że rampa kamienna jest zrobiona właśnie pod kątem jakiegoś pomostu, ponieważ cały budynek będzie posadowiony przy strumyku, koło mostka. Gdyby go zabrać to wyszedł by schodek o wysokości człowieka :D
Skylark90 pisze: 2022-01-20, 13:10 Mega Ci wyszło, wygląda potężnie /mocarnie, może nie jestem specjalistą od systemu, ale wygląda na dość skomplikowany build, żeby to wszystko połączyć bez dziur i zrobić ten "mur pruski". Co do wody i w ogóle całości - przypomina mi Karczmę albo Kryjówkę Złodziei z Heroes of Might and Magic V, na terenie Nekropolii (ta zielona woda idealnie pasuje do zgnilizny nekrusów). Bardzo klimatyczne :) A możesz pokazać jak wygląda konstrukcja wewnętrzna? Lubię takie "mięsko", mechanizmy w Technic, a wewnętrzne rozwiązania techniczne w systemie.
Dzięki wielkie Skylark90 za dobre słowo. Dobrze, że przypomina ci kryjówkę złodziei bo to znaczy, że choć trochę wpisuję się w tematykę konkursu :)

Jeżeli chodzi o zdjęcia bebechów to trochę trudno będzie je uchwycić, ponieważ sięgają one 6 studów w głąb i często tak samo wyglądające elementy są inaczej zbudowane (np. rogi na parterze i piętrze są inne od środka, czy otwarte/zamknięte okna). Ogólnie w konstrukcji użyłem tej samej techniki którą wypracowałem sobie przez ostatni (ponad) rok podczas pracy nad Béatrice (praca jeszcze niepublikowana), tj. okna, drzwi, fragmenty ściany (szczególnie rogi) czy cokołu zbudowane są jako całkowicie osobne rzeczy połączone ze sobą od frontu (nie zawsze). Natomiast okna, drzwi i fragmenty ścian są za pośrednictwem adapterów podpięte do prostej ale sztywnej ramki. Adaptery to najczęściej kostki 2x2xXXX długości. Są dlatego, ponieważ poszczególne elementy sporadycznie układają się per stud i trzeba je przesunąć. Czasami te adaptery upraszczają się mocno (np. w dachu mamy dwa duże segmenty na przeciwko siebie, ale jeżeli w grę wchodzą okna/drzwi to prawie na pewno będą potrzebne).

Nie mnie kilka ogólnych zdjęć aby zobrazować całość wrzucę poniżej:
a) fragment ściany z dziurą na okno
b) samo okno
c) konstrukcja drewna pod dachem
d) konstrukcja drewna pod dachem
e) rzut z góry na wszystkie piętra

Pozdrawiam

lech
Załączniki
20220120_135752.jpg
20220120_135752.jpg (117.86 KiB) Przejrzano 1321 razy
20220120_140053.jpg
20220120_140053.jpg (123.58 KiB) Przejrzano 1322 razy
20220117_001120.jpg
20220117_001120.jpg (99.07 KiB) Przejrzano 1322 razy
20220112_190810.jpg
20220112_190810.jpg (119.13 KiB) Przejrzano 1322 razy
20220117_000853.jpg
20220117_000853.jpg (119.37 KiB) Przejrzano 1322 razy

Awatar użytkownika
Skylark90
Posty: 588
Rejestracja: 2021-01-26, 17:25
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] Hiding place in the middle of nowhere

#15 Post autor: Skylark90 »

Dzięki wielkie Skylark90 za dobre słowo. Dobrze, że przypomina ci kryjówkę złodziei bo to znaczy, że choć trochę wpisuję się w tematykę konkursu :)
Proszę :) a to o czym mówię (oraz wiele innych budynków z mapy) można zobaczyć tutaj: http://www.heroesofmightandmagic.com/he ... ions.shtml , Den of Thieves, lub poniżej: Obrazek

ODPOWIEDZ