[MOC] GAZ 34
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- Blaha
- VIP
- Posty: 873
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
[MOC] GAZ 34
Witam,
Pragnę zaprezentować GAZa 34 - trialówkę, którą startuję w tym roku w zawodach LTTC.
Jest to radziecka ciężarówka w układzie 6x6x2. Zbudowałem ją w skali 1:12.5. Za napęd odpowiadają 3 silniki XL - jeden znajduje się nad przednim mostem, a dwa pozostałe zabudowane są w tylnym sztywnym tandemie i pracują razem napędzając cztery tylne koła. Skrzyni biegów nie znaleziono. Przełożenie całkowite wynosi 1:2 - trialówka jest dość szybka, co w zamyśle miało rekompensować jej słaby przelicznik (niska masa ~1700g oraz niewielka długość modelu 465mm). Za skręt odpowiada silnik L. Zasilanie to dwa LiPo Lego. Sterowanie poprzez SBrick-Smartfon-Pad PS4.
Budowa trialówki jest dość prosta i kompaktowa. Generalnie stawiałem na prostotę i sprawdzone rozwiązania. Nie ma może jakichś wybitnych zdolności terenowych, ale GAZem całkiem przyjemnie jeździło mi się w sezonie 2021.
GAZ pomyka na poniższych filmikach z tegorocznych zawodów - polecam obejrzeć!
LTTC 2/2021
LTTC 5/2021
Pragnę zaprezentować GAZa 34 - trialówkę, którą startuję w tym roku w zawodach LTTC.
Jest to radziecka ciężarówka w układzie 6x6x2. Zbudowałem ją w skali 1:12.5. Za napęd odpowiadają 3 silniki XL - jeden znajduje się nad przednim mostem, a dwa pozostałe zabudowane są w tylnym sztywnym tandemie i pracują razem napędzając cztery tylne koła. Skrzyni biegów nie znaleziono. Przełożenie całkowite wynosi 1:2 - trialówka jest dość szybka, co w zamyśle miało rekompensować jej słaby przelicznik (niska masa ~1700g oraz niewielka długość modelu 465mm). Za skręt odpowiada silnik L. Zasilanie to dwa LiPo Lego. Sterowanie poprzez SBrick-Smartfon-Pad PS4.
Budowa trialówki jest dość prosta i kompaktowa. Generalnie stawiałem na prostotę i sprawdzone rozwiązania. Nie ma może jakichś wybitnych zdolności terenowych, ale GAZem całkiem przyjemnie jeździło mi się w sezonie 2021.
GAZ pomyka na poniższych filmikach z tegorocznych zawodów - polecam obejrzeć!
LTTC 2/2021
LTTC 5/2021
- Aleksander Spyra
- VIP
- Posty: 237
- Rejestracja: 2013-08-20, 18:41
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
-
Prezentacja krótka jak model :) A myślę że zasuguje na dokładniejszy opis, bo technologicznie jest naprawdę wielki.
Zaczynając od przełożenia - 1:2 to 1/3 szybciej niż większość konkurencji. I niesie to ze sobą różne konsekwencje - od nerwów z prowadzenia do radosnego skakania po kamieniach :) Zaskakujące jest że mimo tak długiego przełożenia to brak trakcji częściej przeszkadzał niż brak mocy. Możnaby się spodziewać że większa prędkość odbije się na ilości kar - a myślę że zawsze była poniżej przeciętnej. Na pewno opanowanie kierowcy i wąskość tej maszyny mają tutaj dużo znaczenia. Jeśli chodzi o długość to wydaje mi się, że Gaz jest krzywdzony przez przelicznik nieproporcjonalnie do zysku - na długich podjazdach czy progach miał dużo gorzej, niż standardowe 6x6. Tylny tandem daje radę, dobrze pracuje, może z za małym skokiem na mój gust ale każdy ma inny przepis na wygraną :)
Jestem ciekaw co z doświadczeniem z tego roku pokażesz w przyszłym sezonie!
Zaczynając od przełożenia - 1:2 to 1/3 szybciej niż większość konkurencji. I niesie to ze sobą różne konsekwencje - od nerwów z prowadzenia do radosnego skakania po kamieniach :) Zaskakujące jest że mimo tak długiego przełożenia to brak trakcji częściej przeszkadzał niż brak mocy. Możnaby się spodziewać że większa prędkość odbije się na ilości kar - a myślę że zawsze była poniżej przeciętnej. Na pewno opanowanie kierowcy i wąskość tej maszyny mają tutaj dużo znaczenia. Jeśli chodzi o długość to wydaje mi się, że Gaz jest krzywdzony przez przelicznik nieproporcjonalnie do zysku - na długich podjazdach czy progach miał dużo gorzej, niż standardowe 6x6. Tylny tandem daje radę, dobrze pracuje, może z za małym skokiem na mój gust ale każdy ma inny przepis na wygraną :)
Jestem ciekaw co z doświadczeniem z tego roku pokażesz w przyszłym sezonie!
Najszybciej jeżdżąca ciężarówka w stawce. Jak rusza ze startu to zawsze się dziwiłem jak żwawo to robi.
Z wyglądu ascetyczna ale widać jaki jest to model - mi się podoba taki styl budowania.
Tak jak pisze Zozoleon przydałyby się jakieś zdjęcia bebechów, zawsze to miło popatrzeć a czasem coś można nawet podpatrzeć :)
Z wyglądu ascetyczna ale widać jaki jest to model - mi się podoba taki styl budowania.
Tak jak pisze Zozoleon przydałyby się jakieś zdjęcia bebechów, zawsze to miło popatrzeć a czasem coś można nawet podpatrzeć :)
- Blaha
- VIP
- Posty: 873
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
Panowie - dzięki za spostrzeżenia.
Jazda GAZem jest dość specyficzna, bo maszyna jest szybka i żwawa, łatwo o karę czy rolkę - nie nad wszystkim ma się taką kontrolę jakby się chciało. Do tego niska masa nie pomaga i czasem brakuje trakcji.
Budowa też jest specyficzna (zdjęcia pozwoliłem sobie podkraść od Atrosa;).
Tylny tandem to taki monolit - jest ciężki, brak wykrzyżu. Jest tam mocno namotane brickami i liftami - jak będę rozbierał to wrzucę lepsze foty. Mieszczą się w nim dwa XLe i cały układ napędowy: od drugiej osi, kolejno z40-z20-z28-z20-z40. Nie ma zwolnic, para z20-z40 daje przełożenie 1:2 na koła. Było trochę modyfikowane zawieszenie tandemu do ramy - na początku była oś 16L, ale została zastąpiona przez amortyzatory 6.5L.
Sama rama jest oparta o technicbricki i wzmocnienie z liftów czy ramek - jest dość sztywna. Batboxy LiPo trzymają się na takich plejtach z pinami i nigdy nie odpadły myk
Przednie zwolnice mają przełożenie 1:2 w oparciu o koła zębate z12-z24. W moście knoby - silnik XL postawiony pionowo do góry. Oś koła przesunięta o studa do przodu. Cały most wleczony a w zasadzie pchany, amortyzowany szarymi amorkami 6.5L - czyli bez szaleństw. Wydaje mi się, że kolebka lepiej by współgrała z tym tylnym tandemem. Kąt skrętu dla mnie zadowalający.
To tyle ode mnie na dziś :)
Jazda GAZem jest dość specyficzna, bo maszyna jest szybka i żwawa, łatwo o karę czy rolkę - nie nad wszystkim ma się taką kontrolę jakby się chciało. Do tego niska masa nie pomaga i czasem brakuje trakcji.
Budowa też jest specyficzna (zdjęcia pozwoliłem sobie podkraść od Atrosa;).
Tylny tandem to taki monolit - jest ciężki, brak wykrzyżu. Jest tam mocno namotane brickami i liftami - jak będę rozbierał to wrzucę lepsze foty. Mieszczą się w nim dwa XLe i cały układ napędowy: od drugiej osi, kolejno z40-z20-z28-z20-z40. Nie ma zwolnic, para z20-z40 daje przełożenie 1:2 na koła. Było trochę modyfikowane zawieszenie tandemu do ramy - na początku była oś 16L, ale została zastąpiona przez amortyzatory 6.5L.
Sama rama jest oparta o technicbricki i wzmocnienie z liftów czy ramek - jest dość sztywna. Batboxy LiPo trzymają się na takich plejtach z pinami i nigdy nie odpadły myk
Przednie zwolnice mają przełożenie 1:2 w oparciu o koła zębate z12-z24. W moście knoby - silnik XL postawiony pionowo do góry. Oś koła przesunięta o studa do przodu. Cały most wleczony a w zasadzie pchany, amortyzowany szarymi amorkami 6.5L - czyli bez szaleństw. Wydaje mi się, że kolebka lepiej by współgrała z tym tylnym tandemem. Kąt skrętu dla mnie zadowalający.
To tyle ode mnie na dziś :)
-
- VIP
- Posty: 1262
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Re: [MOC] GAZ 34
Jedna z moich ulubionych maszyn. Minimalistyczna, ale jednocześnie bardzo dobrze oddaje oryginał. W prowadzeniu chyba trochę nerwowa, ale to kwestia małej masy i przełożenia.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Re: [MOC] GAZ 34
Składam sobie ten sam model:
https://brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=6717746
https://brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=6717746
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
- Blaha
- VIP
- Posty: 873
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
Re: [MOC] GAZ 34
Smyku w końcu się upubliczniła galeria. Cieszę się, ale nie przypominam sobie żeby mi taki nochal wystawał ;p
Re: [MOC] GAZ 34
No nie mówię, że jest taki super jak Twoja wersja, po prostu kolejna adaptacja Gaza 34.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
- Blaha
- VIP
- Posty: 873
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
Re: [MOC] GAZ 34
Ale może będzie bardziej super, na to liczę :)