[MOC] [MOD] Dodge Challenger SRT -10295 b-model

Boats, City, Military, Paradisa, Racers (System), Sports, Town, World City

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
ImpreSariO
Posty: 608
Rejestracja: 2007-02-24, 19:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[MOC] [MOD] Dodge Challenger SRT -10295 b-model

#1 Post autor: ImpreSariO »

Dodge Challenger SRT -10295 b-model

Obrazek

Dodge Challenger to jeden z moich ulubionych samochodów. Zarówno pierwsza generacja jak i obecna bez względu na edycję, zawsze wywołuje u mnie efekt niekontrolowanego szerokiego uśmiechu na twarzy. Po wypuszczeniu przez Lego zestawu Technic 42111 Dodge Dom'a, który niespecjalnie do mnie przemawia, straciłem nadzieję na 16 studowego creatora w stylu Mustanga. Żeby jednak niezawieść Doma i wiary w rodzinę, zrodził się pomysł że z zestawu 10295 dało by się go zbudować.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Uprzedzając wasze komentarze, tak wiem, jest za krótki. Przydało by się go wydłużyć o 2 study. Jeden na masce a drugi w kabinie. W środkowej części to był mój świadomy wybór ale drugi okazał się wypadkiem przy pracy. Niestety to widać. Drugą największą bolączką Challengera są tylne słupki i dach. Po prostu je przemilcze. W przeciwieństwie do Hummera tutaj starałem się stosować jak najmniej kompromisów i wykorzystać zdecydowaną ilość dostępnych klocków. Jest skrętna oś połączona z kierownicą. 16 studów szerokości. Otwierane drzwi i maska. Odwzorowane wnętrze z fotelami trzymającymi się na słowo honoru. To z czego jestem najbardziej zadowolony to tył na który podczas budowania, kompletnie nie miałem pomysłu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Te rebuildy z pojedynczych zestawów to naprawdę świetna zabawa. Trochę przypomina mi to czasy gdy jako dziecko dostawałem swoje pierwsze zestawy i próbowałem odwzorować modele które były przedstawione na tyłach pudełek. Wydaje mi się że moda na rebuildy wzięła się właśnie z nostalgii do tamtych czasów. W moim przypadku tak właśnie jest. Do tego tworzenie instrukcji to coś zupełnie nowego co również daje masę satysfakcji. Ta do Challengera zajęła mi naprawdę wiele czasu i pracy. Jej projektowanie jest równie dużym wyzwaniem jak sam model.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dane techniczne
Rebuild zestawu 10295 Creator Expert Porsche 911
Model: Dodge Challenger SRT
Części: 1247 - użyte również części zapasowe
Wysokość: 15 studów (12 bricków i 1 plate)
Szerokość: 16 studów (z lusterkami 19.5 studa)
Długość: 41 studów
Funkcje: Otwierane drzwi i maska, ruchome koła oraz skrętna oś połączona z kierownicą.
Instrukcja: 342 kroki na 248 stronach.

Brickshelf

Flickr

Instagram

Rebrickable

Awatar użytkownika
SaperPL
Posty: 514
Rejestracja: 2020-01-30, 06:54
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: [MOC] [MOD] Dodge Challenger SRT -10295 b-model

#2 Post autor: SaperPL »

Bardzo fajny model, super że są detale pod maską i we wnętrzu. Trochę jednak coś z proporcjami jest nie tak, wydaje mi się że o 1 stud za nisko są progi wszędzie poza tym co jest za tylną osią. tam krawędź nadkola zakrzywia się do wewnątrz na odpowiedniej wysokości, a wszystko co z przodu jest niżej o 1 studa i przez to sprawia to wrażenie rozciągniętego zdjęcia. Akurat o długość bym się tutaj nie czepiał, chyba żeby był odpowiednio szerszy, to wtedy może by to był problem właśnie z długością.

Przy okazji - czemu temat w tu i teraz a nie w technic/model team ? :)

Awatar użytkownika
ImpreSariO
Posty: 608
Rejestracja: 2007-02-24, 19:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [MOC] [MOD] Dodge Challenger SRT -10295 b-model

#3 Post autor: ImpreSariO »

SaperPL pisze: 2022-05-02, 13:46 Przy okazji - czemu temat w tu i teraz a nie w technic/model team ? :)
Kompletnie nie mam pojęcia. Jakoś nie zastanowiłem się nad tym. Jakby ktoś z moderatorów miał chwilę na przeniesienie to z góry dziękuję.

Co do progów. Koncepcje tego, czy zrobić go powiedzmy trochę bardziej spłaszczonego, próbowałem zastosować kilka razy. To że teraz ma bardzo mały prześwit nie jest idealnym rozwiązaniem a bardziej wypadkową wielu kombinacji. Na żywo wygląda to lepiej. Pierwsza wersja była bardzo "chuda". Bez wystających nadkoli, progów i dyfuzora. Wyglądało to źle. Nadkola zdecydowanie polepszyły efekt ale zmieniły mocno konstrukcję w efekcie czego powstał duży kontrast między spuchniętymi błotnikami a smukłą resztą pojazdu. Dyfuzor i przedni spojler bez progów jeszcze bardziej spotęgowały ten efekt więc postanowiłem dodać progi. Po pewnym czasie widzę możliwość uzyskania lepszego wyglądu całości, jednak to tylko MOC zbudowany z jednego zestawu, więc zawsze będzie trzeba zastosować jakiś kompromis. W przyszłości chcę zrobić Challengera, być może w większej skali i wtedy zbuduję go jak należy.

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

Re: [MOC] [MOD] Dodge Challenger SRT -10295 b-model

#4 Post autor: dmac »

ImpreSariO pisze: 2022-05-02, 21:32 duży kontrast między spuchniętymi błotnikami a smukłą resztą
Coś w tym jest. Ale samobiczowanie nad modelem B to przesada - należy raczej podziwiać to, co udało się zrobić z ograniczonej palety części.
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
syzygy
VIP
Posty: 521
Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] [MOD] Dodge Challenger SRT -10295 b-model

#5 Post autor: syzygy »

Bardzo fajny. Podoba mi się wnętrze, siedzenia, które są zupełnie inne niż w oryginalnym modelu :)
Razi mnie za to lekko "otwarta" tylna szyba :) Może lepiej wyglądałby bez, niż z taką wiszącą?

Szygalew
VIP
Posty: 1585
Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
Lokalizacja: Tczew
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] [MOD] Dodge Challenger SRT -10295 b-model

#6 Post autor: Szygalew »

Mi też się bardzo podoba. Bardzo zgrabnie wyszedł. Zwłaszcza tył. Chociaż przód też bardzo ładny. W ogóle wydało mi się na początku, że samochód jest w skali minifig..
Ale szyba, to jak syzygy pisze - trochę psuje sprawę. W takich właśnie momentach wychodzą zapewne ograniczenia klockowe modeli B..

Czekam z niecierpliwością na Twoje własne nie-B-modele. Z szybkiego podglądu Twoich dawnych prac wynika, że jest na co czekać :).

Awatar użytkownika
ImpreSariO
Posty: 608
Rejestracja: 2007-02-24, 19:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [MOC] [MOD] Dodge Challenger SRT -10295 b-model

#7 Post autor: ImpreSariO »

Szygalew pisze: 2022-05-05, 08:01 Ale szyba, to jak syzygy pisze - trochę psuje sprawę. W takich właśnie momentach wychodzą zapewne ograniczenia klockowe modeli B
syzygy pisze: 2022-05-05, 07:06 Razi mnie za to lekko "otwarta" tylna szyba :) Może lepiej wyglądałby bez, niż z taką wiszącą?
Bez szyby jest gorzej. Te długie zaokrąglone slopy które tworzą klapę bagażnika najlepiej mi tam pasowały ale są za długie. W efekcie wchodzą do kabiny a szyba to tuszuje.
Szygalew pisze: 2022-05-05, 08:01 Czekam z niecierpliwością na Twoje własne nie-B-modele. Z szybkiego podglądu Twoich dawnych prac wynika, że jest na co czekać :).
Trzeba będzie uzbroić się w cierpliwość ale powoli zaczynam pracować nad czymś większym.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2454
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

Re: [MOC] [MOD] Dodge Challenger SRT -10295 b-model

#8 Post autor: eric trax »

dmac pisze: 2022-05-04, 20:53
ImpreSariO pisze: 2022-05-02, 21:32 duży kontrast między spuchniętymi błotnikami a smukłą resztą
Coś w tym jest. Ale samobiczowanie nad modelem B to przesada - należy raczej podziwiać to, co udało się zrobić z ograniczonej palety części.
Fakt sprawa nie jest łatwa ale też nie ma co przesadzać. Akurat 10295 jest bardzo wdzięcznym materiałem na alty. Co do samego modelu to najbardziej podoba mi się tył szczególnie zderzak i sekcja z lampami. Faktem jest, że z proporcjami jest problem. Całość jest za krótka i za wysoka albo wąska. Idzie mocno w kreskówkową konwencję.

Nie mniej należą się pochwały za podjęcie rękawicy. Kolejny krok w opanowaniu tematu altów :D
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

ODPOWIEDZ