[MOC] [MOD] Hummer H1 - 10265 b-model

Boats, City, Military, Paradisa, Racers (System), Sports, Town, World City

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
ImpreSariO
Posty: 608
Rejestracja: 2007-02-24, 19:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[MOC] [MOD] Hummer H1 - 10265 b-model

#1 Post autor: ImpreSariO »

Hummer H1 - 10265 b-model

Obrazek

Zestaw 10265 chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Fantastyczny model który aktualnie można wyrwać za około 500zl to świetny stosunek jakości i ilości klocków do ceny. Początkowo kupiłem go z myślą o postawieniu na półce. Do czasu aż firas wyskoczył ze swoją przebudowaną wersją na aktualną generację Mustanga. Pomimo kilku niedociągnięć jego model zdecydowanie robi efekt wow, zważywszy że to rebuild tylko tego setu.

Pomysłów na zrobienie innego samochodu miałem całkiem sporo i wszystkie stały się dla mnie koszmarem. Kompletnie nie mogłem pogodzić szybko kończących się klocków z sensownym wyglądem. Np. przy budowie BMW M3 E46, po zużyciu około 80% części miałem ledwie połowę auta. Shelby Cobre na szczęście szybko porzuciłem, odkrywając że już ktoś całkiem fajną zbudował. Miał być też Dodge Viper ale wtedy wydawał mi się nie do odwzorowania z dostępnych klocków. Aktualnie robię drugie podejście do Vipera i tym razem powinno się udać. Wtedy jednak trochę byłem rozczarowany tym że kompletnie nie mogłem sobie poradzić z skonstruowaniem czegoś sensownego.

Zbawienna okazała się mniejsza skala. Zamiast standardowej szerokości 16 studów, zacząłem celować w coś na 14, ewentualnie 12. Rozważałem kilka terenówek a ostatecznie padło na Hummera H1. Niby mniejszy model powinien rozwiązać ograniczony zasób klocków. Niestety nie w przypadku karoserii. Drzwi i słupki kleiłem już z resztek. W tej skali problemem okazało się również zamontowanie skrętnej osi. Przełożenie tej z zestawu odpadało bo jest za szeroka. Udało mi się ją trochę odchudzić ale mocno negatywnie wpłynęło to na stabilność konstrukcji, nie wspominając już o walorach estetycznych. Zrezygnowałem z niej i skończyło się na atrapie silnika i amortyzatorów. Także kabina jest dosyć umowna. Sam model z zewnątrz na szczęście przypomina pierwowzór i raczej nikt nie ma problemu z rozpoznaniem co to za samochód. Całość jest stabilna a model można przesuwać do przodu i tyłu. Istny level expert.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jest to mój pierwszy model który przeniosłem do cyfrowej wersji za pomocą programu stud.io. Mój laptop to już wiekowy sprzęt więc rendery które udało mi się uzyskać to szczyt jego możliwości. Na wykonanie jednego potrzebuje od 3 do 4 godzin. Stworzyłem do niego również swoją pierwszą instrukcję. Normalnie jest dostępna do kupienia na rebrickable, uznałem jednak że dla wszystkich forumowiczów udostępnię ją za darmo w zamian za konstruktywny feedback. Chętnych proszę o wysłanie mi swojego adresu mailowego na PM.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dane techniczne
Rebuild zestawu 10265 Creator Expert Ford Mustang
Model: Hummer H1
Części: 773 - użyte również części zapasowe
Wysokość: 13 studów (9 bricków i 2 platey)
Szerokość: 14 studów (z podnóżkami 15.5 studa)
Długość: 28 studów
Funkcje: Otwierane wszystkie drzwi, maska i klapa bagażnika. Ruchome koła.
Instrukcja: 197 kroków na 142 stronach.

Insta
Flickr
Brickshelf
Rebrickable

Awatar użytkownika
SaperPL
Posty: 514
Rejestracja: 2020-01-30, 06:54
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: [MOC] [MOD] Hummer H1 - 10265 b-model

#2 Post autor: SaperPL »

Bardzo fajny model, mocno inny od pozostałych altów i to się chwali :)
Trochę słabo jak chodzi o ilość części bo praktycznie trochę ponad połowa zestawu.

Co do renderów - przy niskiej ilości sampli można bardzo szybko wyrenderować coś co wygląda dosyć dobrze - 16 albo nawet 8 sampli wystarcza żeby to wyglądało poprawnie. Kompletnie bez sensu są defaultowe presety z ilością sampli po 128 i więcej, bo takie rzeczy mają sens dla typowo lustrzanych odbić z otoczenia a nie tutaj.

Awatar użytkownika
syzygy
VIP
Posty: 521
Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] [MOD] Hummer H1 - 10265 b-model

#3 Post autor: syzygy »

Fajny model, bardzo dobrze wygląda, ale jednak szkoda braku skrętu :) Choć przy mniejszej skali rzeczywiście to raczej niemożliwe, bo rozstaw jest wymuszony przez dostępne części..

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

Re: [MOC] [MOD] Hummer H1 - 10265 b-model

#4 Post autor: M_longer »

Fajnie widzieć, że wróciłeś do budowania :)

Mogę ze swojej strony coś podpowiedzieć w kwestii instrukcji jak coś.

Awatar użytkownika
ImpreSariO
Posty: 608
Rejestracja: 2007-02-24, 19:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [MOC] [MOD] Hummer H1 - 10265 b-model

#5 Post autor: ImpreSariO »

SaperPL pisze: 2022-04-28, 08:20 Co do renderów - przy niskiej ilości sampli można bardzo szybko wyrenderować coś co wygląda dosyć dobrze - 16 albo nawet 8 sampli wystarcza żeby to wyglądało poprawnie. Kompletnie bez sensu są defaultowe presety z ilością sampli po 128 i więcej, bo takie rzeczy mają sens dla typowo lustrzanych odbić z otoczenia a nie tutaj.
Dzięki za tipa. Sprawdzę jakie da to efekty.
M_longer pisze: 2022-04-28, 14:22 Fajnie widzieć, że wróciłeś do budowania :)

Mogę ze swojej strony coś podpowiedzieć w kwestii instrukcji jak coś.
Niektóre rzeczy na całe szczęście z człowieka nigdy nie wychodzą. Tematem w zasadzie cały czas się interesowałem ale na budowanie w ostatnich latach nie miałem warunków. Teraz na spokojnie mogę sobie pozwolić na tworzenie mocy i powiększanie kolekcji. Uznałem że takie rebuildy pojedynczych zestawów to dobry trening po długiej przerwie. Do ambitniejszych projektów póki co podchodzę na spokojnie i w wersji cyfrowej.

Jeśli chodzi o instrukcję to możliwe że będę miał wkrótce parę pytań. Dzięki za chęci :)

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

Re: [MOC] [MOD] Hummer H1 - 10265 b-model

#6 Post autor: legosamigos »

Bardzo fajny model B, no i oczywiście rozpoznawalne auto. Szkoda braku skrętu, ale są inne podstawowe funkcje, więc do postawienia na półce idealny :)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Fuku
Posty: 974
Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
Lokalizacja: radom/kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

Re: [MOC] [MOD] Hummer H1 - 10265 b-model

#7 Post autor: Fuku »

Świetny i od razu rozpoznawalny, broniłby się jako bardzo dobry MOC nawet jakby to nie był model alternatywny

Awatar użytkownika
ImpreSariO
Posty: 608
Rejestracja: 2007-02-24, 19:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [MOC] [MOD] Hummer H1 - 10265 b-model

#8 Post autor: ImpreSariO »

legosamigos pisze: 2022-05-01, 22:10 Bardzo fajny model B, no i oczywiście rozpoznawalne auto. Szkoda braku skrętu, ale są inne podstawowe funkcje, więc do postawienia na półce idealny :)
Fuku pisze: 2022-05-02, 10:59 Świetny i od razu rozpoznawalny, broniłby się jako bardzo dobry MOC nawet jakby to nie był model alternatywny
Dzięki za miłe słowa :)

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

Re: [MOC] [MOD] Hummer H1 - 10265 b-model

#9 Post autor: dmac »

Piękny, nie tylko jako model B. Oczywiście pomijając fakt, że wyrażenie "piękny Hummer" jest wewnętrznie sprzeczne ;) .
Dobrze, że znowu budujesz.
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
ImpreSariO
Posty: 608
Rejestracja: 2007-02-24, 19:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [MOC] [MOD] Hummer H1 - 10265 b-model

#10 Post autor: ImpreSariO »

dmac pisze: 2022-05-04, 20:49 Oczywiście pomijając fakt, że wyrażenie "piękny Hummer" jest wewnętrznie sprzeczne ;) .
Lepiej bym tego nie ujął :)

ODPOWIEDZ