[MOC] [MOD] Dodge Viper - 10265 c-model

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
ImpreSariO
Posty: 608
Rejestracja: 2007-02-24, 19:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[MOC] [MOD] Dodge Viper - 10265 c-model

#1 Post autor: ImpreSariO »

Dodge Viper - 10265 c-model

Obrazek

Pierwsze podejście do Vipera zrobiłem jeszcze przed zbudowaniem Hummera. Chciałem koniecznie wykorzystać białe pasy jakie oferował zestaw 10265. Trzeba przyznać że Viper jest jednym z najbardziej ikonicznych samochodów które korzystają z takiego malowania. Problem w tym że ma niezwykle smukłą sylwetkę, a części z mustanga zdecydowanie bardziej nadają się budowy kanciastej bryły. Finalny model jest wypadkową 5 podejść. Przy czwartym miałem niemal ukończony model i zostało mi tylko skonstruować tylny dyfuzor z resztek. Nie obyło się bez delikatnego przemodelowania tylnego zderzaka w wyniku czego zostało mi kilka dodatkowych klocków, które wiedziałem że wcześniej bardzo by mi się przydały z przodu. W ten sposób pół samochodu zburzyłem i była to dobra decyzja. Model dzięki temu zdecydowanie zyskał na stabilności. Jest kilka delikatnych elementów, ale nie ma ryzyka odpadnięcia jakiegokolwiek elementu przy złapaniu za którąkolwiek część pojazdu. Dość niski profil całości i chęć w miarę przyzwoitego odwzorowania atrapy silnika, wyeliminowały możliwość zamontowania skrętnej osi, która zajmuje na tyle dużo miejsca w tej skali że negatywnie odbiła by się na wyglądzie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dane techniczne
Rebuild zestawu 10265 Ford Mustang
Model: Dodge Viper
Części: 984 - użyte również części zapasowe
Wysokość: 10,5 studa (8 bricków i 2 platy)
Szerokość: 16 studów (z lusterkami 17.5 studa)
Długość: 38 studów
Funkcje: Otwierane drzwi i maska.
Instrukcja: 298 kroków na 189 stronach.

Flickr

Brickshelf

Instagram

Rebrickable

Szygalew
VIP
Posty: 1608
Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
Lokalizacja: Tczew
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] [MOD] Dodge Viper - 10265 c-model

#2 Post autor: Szygalew »

Wzięli się i uparli i nic nie piszą.. ;)

Samochód jest świetny. Tyle ile można było wyciągnąć podobieństwa względem oryginału z kanciatości klocków i ograniczonej palety elementów chyba Ci się udało... Wszystkie charakterystyczne momenty nadwozia wydają się być "na miejscu".
Widać, że jesteś wytrawnym budowniczym :).

Awatar użytkownika
syzygy
VIP
Posty: 523
Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] [MOD] Dodge Viper - 10265 c-model

#3 Post autor: syzygy »

Fajny! :) Jedno ale, które jest w sumie nie do przeskoczenia w B modelu.
Wydaje mi się, że światła w samochodach odgrywają kluczową rolę - ludzki moduł mózgu do wykrywania (ludzkich) twarzy widzi je także w samochodach poprzez zbliżone rozmieszczenie kluczowych elementów - światła to oczy itp. Niestety nie widzę twarzy Vipera w Twoim modelu - światłą są zupełnie inne w oryginale.
Ale kształt, pasy, wszystko super pasuje.. nic nie poradzę, nie widzę go :( :P

Awatar użytkownika
dirtzone
VIP
Posty: 400
Rejestracja: 2013-08-11, 16:21
Lokalizacja: Łódź

Re: [MOC] [MOD] Dodge Viper - 10265 c-model

#4 Post autor: dirtzone »

syzygy pisze: 2022-07-16, 10:20 Fajny! :) Jedno ale, które jest w sumie nie do przeskoczenia w B modelu.
Wydaje mi się, że światła w samochodach odgrywają kluczową rolę - ludzki moduł mózgu do wykrywania (ludzkich) twarzy widzi je także w samochodach poprzez zbliżone rozmieszczenie kluczowych elementów - światła to oczy itp. Niestety nie widzę twarzy Vipera w Twoim modelu - światłą są zupełnie inne w oryginale.
Ale kształt, pasy, wszystko super pasuje.. nic nie poradzę, nie widzę go :( :P
Mam podobne odczucie, niby wszystko wygląda ok, dobrze odwzorowane porównując z oryginałem ale na pierwszy rzut oka nie widać tam Vipera :(
Z technicznego punku widzenia mi się wszystko podoba, nawet bardzo jak jest zbudowany, ale jednak czegoś brakuje. Nie wiem jak to nazwać, nie ma tej iskry oryginału.

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Skylark90
Posty: 592
Rejestracja: 2021-01-26, 17:25
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] [MOD] Dodge Viper - 10265 c-model

#5 Post autor: Skylark90 »

dirtzone pisze: 2022-07-17, 12:49 Z technicznego punku widzenia mi się wszystko podoba, nawet bardzo jak jest zbudowany, ale jednak czegoś brakuje. Nie wiem jak to nazwać, nie ma tej iskry oryginału.
Obłości... Oryginał jest mocno obły, a klocki z Mustanga nie pozwalają na zrobienie tych zaokrągleń. Po prostu - model jest zbyt kanciasty, kiedy oryginał swój urok zawdzięcza tym płynąco-obłym/zaokrąglonym liniom. Niemniej jako C-model broni się, moim zdaniem.

brckbldr
Posty: 30
Rejestracja: 2019-03-18, 14:24
Lokalizacja: Trójmiasto
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] [MOD] Dodge Viper - 10265 c-model

#6 Post autor: brckbldr »

Choć zgadzam się z opiniami, że MOC ImpreSariO we skazanych elementach odbiega od fizycznego pierwowzoru, jednakże uważam, że tych przetłoczeń karoserii Dodge'a Vipera niełatwo byłoby oddać z klocków systemowych w ogóle, a co dopiero w konwencji c-modelu z danego zestawu, zatem w mojej opinii autor wyciągnął z dostępnych elementów tyle, ile się dało i wyszedł mu bardzo udany model.

Awatar użytkownika
ImpreSariO
Posty: 608
Rejestracja: 2007-02-24, 19:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [MOC] [MOD] Dodge Viper - 10265 c-model

#7 Post autor: ImpreSariO »

Doskonale rozumiem krytykę bo mam dokładnie ten sam problem. Z jednej strony jestem z niego zadowolony bo pomimo trudności jakie mi sprawił to chyba wspiąłem się na wyżyny swojej kreatywności w obrębie jednego modelu. Faktem jest jednak to że na pierwszy rzut oka niestety nie widać co to za model. Mimo wszystko dziękuję za dobre słowa.

SAMOLOT
VIP
Posty: 437
Rejestracja: 2014-09-30, 17:39
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Samolot
Kontakt:

 

Re: [MOC] [MOD] Dodge Viper - 10265 c-model

#8 Post autor: SAMOLOT »

Model jest bardzo ładny choć faktycznie gdyby trzeba było zgadywać jaki pojazd odwzorowuje mógłby mieć problem.

Fuku
Posty: 974
Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
Lokalizacja: radom/kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

Re: [MOC] [MOD] Dodge Viper - 10265 c-model

#9 Post autor: Fuku »

To ja w przeciwieństwie do poprzedników powiem, ze od razu wiedziałem co to za model po spojrzeniu na 1 zdjęcie :) wiadomo, są pewne niedociągnięcia, ale w tym wypadku nie do przeskoczenia, myślę że udało się wycisnąć ile się dało z dostępnych części

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2432
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

Re: [MOC] [MOD] Dodge Viper - 10265 c-model

#10 Post autor: dmac »

Jak na model C, to jest BARDZO dobry Viper. Brawo!
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

ODPOWIEDZ