Logo Lego Classic Space

Aquazone, Mecha, Space, SW, Underground, Bionicle, Hero Factory

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
BHs
VIP
Posty: 1930
Rejestracja: 2013-04-30, 13:45
Lokalizacja: Ożarów Maz.
brickshelf: bhs

 

Logo Lego Classic Space

#1 Post autor: BHs »

Obrazek
Mozaika nieco 3D z przeróbką klasycznego logotypu serii Space z przełomu lat 70. i 80-tych.
Obrazek
Odstępstwo to oczywiście statek kosmiczny - w oryginale powinien być czerwony, jak jego smuga. Tu podmieniłem go na miniaturkę Galaxy Explorera z zestawu 497.
Obrazek
Całość zbudowana i renderowana w studio. Nie miałbym aż tylu elementów w żółtym i niebieskim. Podmiana niebieskiego na ciemnoniebieski w tle dla większego kontrastu z niebieskimi elementami mini Explorera.
Zakazane łączenie tile'a między studami umyślnie popełnione :).
Obrazek
Poza kilkoma "bracketami" i "angularami" reszta elementów to same plate'y, round plate'y i round tile'e. Mozaika do -5u plate'ów wysoka, tak aby uzyskać nieco krągłości planety.
Obrazek
Żaden klocek LEGO nie ucierpiał przy tworzeniu tego MOCa.

Awatar użytkownika
JK
Posty: 551
Rejestracja: 2014-08-12, 21:05
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: Logo Lego Classic Space

#2 Post autor: JK »

Trend komercyjny do produkowania zestawów 2D średnio mi się podoba, choć doceniam serię DOTS ze względu na wiele ciekawych elementów oraz nadruków, które tam się pojawiły.

Twoją pracę odbieram pozytywnie, jako kreatywne przetworzenie wątku mozaikowego i też pewnego rodzaju zamanifestowanej ucieczki od 2D w stronę 3D. 😉

Odnośnie do tego połączenia kafelka między studami, to chyba nie jest ono nielegalne, skoro zastosowane zostało w oficjalnym zestawie. Przyznam szczerze, że nie wiedziałem natomiast, że jest możliwe do uzyskania w Studio.

Awatar użytkownika
BHs
VIP
Posty: 1930
Rejestracja: 2013-04-30, 13:45
Lokalizacja: Ożarów Maz.
brickshelf: bhs

 

Re: Logo Lego Classic Space

#3 Post autor: BHs »

JK pisze: 2022-09-20, 12:55Odnośnie do tego połączenia kafelka między studami, to chyba nie jest ono nielegalne, skoro zastosowane zostało w oficjalnym zestawie. Przyznam szczerze, że nie wiedziałem natomiast, że jest możliwe do uzyskania w Studio.
Hmm to to łączenie musiałem - oficjalnie - przeoczyć. Widziałem tile wpiętego na sztorc w clipy.
Co do realizacji w Studio, da się, ale nie poprzez normalne łączenie klocka w klocek, a poprzez manewrowanie położeniem elementu bardziej problematycznego - w tym przypadku oczywiście tilem. Podaje się koordynaty położenia XYZ, metodą prób i błędów da radę ładnie ustawić aby było "legitnie" ;).
Żaden klocek LEGO nie ucierpiał przy tworzeniu tego MOCa.

Awatar użytkownika
Falcrum
VIP
Posty: 608
Rejestracja: 2016-08-29, 14:22
Lokalizacja: Oksford/Lublin fifty-fifty
brickshelf: GrandVigoFalcrum

 

Re: Logo Lego Classic Space

#4 Post autor: Falcrum »

Widzę, że mamy tu kolejnego kandydata do kategorii (nie)MOC miesiąca - bo wedle tytułu, praca MOCem nie jest.

Tak jak pisałeś, Dark Blue znacznie bardziej tutaj pasuje od regularnego niebieskiego, ten bladożółty również robi robotę.
A szare klocki są najbardziej kolorowe!

Awatar użytkownika
JK
Posty: 551
Rejestracja: 2014-08-12, 21:05
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: Logo Lego Classic Space

#5 Post autor: JK »

BHs pisze: 2022-09-20, 20:00
JK pisze: 2022-09-20, 12:55Odnośnie do tego połączenia kafelka między studami, to chyba nie jest ono nielegalne, skoro zastosowane zostało w oficjalnym zestawie. Przyznam szczerze, że nie wiedziałem natomiast, że jest możliwe do uzyskania w Studio.
Hmm to to łączenie musiałem - oficjalnie - przeoczyć. Widziałem tile wpiętego na sztorc w clipy.
Co do realizacji w Studio, da się, ale nie poprzez normalne łączenie klocka w klocek, a poprzez manewrowanie położeniem elementu bardziej problematycznego - w tym przypadku oczywiście tilem. Podaje się koordynaty położenia XYZ, metodą prób i błędów da radę ładnie ustawić aby było "legitnie" ;).
Chodzi o zestaw NASA Apollo Saturn V, a konkretnie fragment widoczny na załączonym zdjęciu.

Czyli mnóstwo z tym roboty w Studio... Z drugiej strony, Studio w łatwy sposób pozwala na połączenie czegoś w sposób kompletnie niewykonalny w rzeczywistości i nawet nie wykazuje przy tym kolizji, gdy ta opcja jest zaznaczona (przykładów teraz nie podam, ale spotkałem się z taką sytuacją nie raz), dlatego też nie ufam konstrukcjom, które nie zostały zbudowane fizycznie. Oczywiście nie dotyczy to Twojej pracy, bo tu nie ma wątpliwości co do tej wykonalności 🙂

EDIT
Pozostaje jedynie typowa podczas przenoszenia prac ze świata wirtualnego do realnego wątpliwość "czy to się aby nie rozsypie". W tym konkretnym przypadku, wątpliwość czy ta rakieta utrzymałaby się w pionie na tych groszkach.
Załączniki
lądownik.png
lądownik.png (189.56 KiB) Przejrzano 349 razy

wielkamucha
Posty: 803
Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: Logo Lego Classic Space

#6 Post autor: wielkamucha »

JK pisze: 2022-09-20, 23:03 Z drugiej strony, Studio w łatwy sposób pozwala na połączenie czegoś w sposób kompletnie niewykonalny w rzeczywistości i nawet nie wykazuje przy tym kolizji, gdy ta opcja jest zaznaczona (przykładów teraz nie podam, ale spotkałem się z taką sytuacją nie raz), dlatego też nie ufam konstrukcjom, które nie zostały zbudowane fizycznie.
Niedawno miałem taką sytuację, że w stud.io budowałem ścianę i chciałem na niej zamontować długie kafelki (takie na 8 studów), "złapane" brickami z bocznymi studami na górze i dole. Policzyłem płytki, program mi "spiął" wszystko bez problemów, nie wykazując żadnych błędów (a mam go w ustawieniach fabrycznych, jak się zainstalował) - a dopiero przy faktycznym budowaniu był zonk...
Oczywiście, błąd był już w samych założeniach obliczeń ;)

Afick
Posty: 131
Rejestracja: 2017-01-30, 23:40
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: afick

 

Re: Logo Lego Classic Space

#7 Post autor: Afick »

swietny pomysl :)

ODPOWIEDZ