42130 BMW M 1000 RR

Recenzje oficjalnych zestawów LEGO napisane przez Forumowiczów

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2241
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
HELF: erictrax
: erictrax

 

Re: 42130 BMW M 1000 RR

#31 Post autor: eric trax »

Michbudz pisze: 2022-09-16, 16:48 Hmmm... Zwracam honor :-)
Chociaż cały czas nie rozumiem, dlaczego wajha idzie w dół przy zmianie biegu do góry
Bo to motocykl sportowy z DNA torowego i ma możliwość bez problemowego odwrócenia biegów.

Motocykle drogowe standardowo mają bieg 1 w dół, cała reszta do 5 lub 6 biegu w górę. W motocyklach torowych odwraca się biegi dlatego, że kiedy jedziesz w pełnym złożeniu w lewym zakręcie pod dźwignią nie ma miejsce aby "wbić" wyższy bieg. Po prostu jest tak blisko asfaltu że nie włożysz tam buta. Dlatego się "depta" a nie "podbija" aby wrzucić wyższy bieg :)
Na warsztacie:
- JCB Fastrac 3185 - 50%
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Michbudz
Posty: 17
Rejestracja: 2015-02-07, 16:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała
HELF: Proszę uzupełnić

 

Re: 42130 BMW M 1000 RR

#32 Post autor: Michbudz »

ontek pisze: 2022-11-06, 20:35 Miałem motorynkę i zarówno jedynka jak i dwójka szły w dół. Chcesz jechać szybciej to drepnij :)
eric trax pisze: 2022-11-06, 20:57 Bo to motocykl sportowy z DNA torowego i ma możliwość bez problemowego odwrócenia biegów.
Czyli wychodzi, że BMW ma DNA motorynki, a nie motocykla torowego ;-)
W motocyklach torowych odwraca się biegi dlatego, że kiedy jedziesz w pełnym złożeniu w lewym zakręcie pod dźwignią nie ma miejsce aby "wbić" wyższy bieg. Po prostu jest tak blisko asfaltu że nie włożysz tam buta. Dlatego się "depta" a nie "podbija" aby wrzucić wyższy bieg :)
A widzisz, tego nie wiedziałem- zarówno mój bandit jak i shadowka to z torami miały tyle wspólnego, że parę razy zatrzymywałem się przed przejazdem kolejowym ;-)

ODPOWIEDZ