[MOC] Pogromca smoków

Adventurers, Castle, HP, Ninja, Pirates, Western, WWII, Vikings

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
BlackKnight
Posty: 168
Rejestracja: 2013-04-15, 07:53
Lokalizacja: Myślenice
brickshelf: KMarek

 

[MOC] Pogromca smoków

#1 Post autor: BlackKnight »

Nieznany rycerz zabił smoka nękającego od lat okolice.
Teraz ze swoim trofeum przejeżdża przez miasto w stronę zamku królewskiego by odebrać nagrodę.
Tłum wiwatuje, bardowie śpiewają pieśni o czynach dzielnego rycerza.

Obrazek[url=https://flic.kr/p/2o1BmDJ]
Czarna noc

Awatar użytkownika
Falcrum
VIP
Posty: 608
Rejestracja: 2016-08-29, 14:22
Lokalizacja: Oksford/Lublin fifty-fifty
brickshelf: GrandVigoFalcrum

 

Re: [MOC] Pogromca smoków

#2 Post autor: Falcrum »

Ładne fasady, prosta konstrukcja, bez szałowych technik ale od razu wiadomo o co chodzi.

Z figurkami natomiast zdecydowanie przesadziłeś, psując kompozycję całości. Rozumiem, że celem było oddanie tłoku, lecz ilość postaci w pracy zaburza jej odbiór. Mamy tutaj bowiem 9 figurek (nie licząc pani w oknie) na przestrzeni połowy szesnastki, do tego konia oraz głowę smoka - ciężko na czymkolwiek skupić oko. Osobiście poszerzyłbym ulicę co najmniej dwukrotnie i wtedy nawet jakby adekwatnie zwiększyć liczbę figurek do 18 czy 20 praca byłaby bardziej czytelna, ponieważ mielibyśmy 2 wyraźne tłumy i rycerza na rumaku w środku, który "niczym głaz bodzący morze" toczy wyrwę w zgromadzeniu. Obecnie jest tylko chaos.

Niemniej tak jak pisałem, zabudowania bardzo przyzwoite.
A szare klocki są najbardziej kolorowe!

Szygalew
VIP
Posty: 1608
Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
Lokalizacja: Tczew
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] Pogromca smoków

#3 Post autor: Szygalew »

Klasycznie. I bardzo przyjemnie. Pomysł na scenkę bardzo dobry (niehumanitarny, ale dobry ;)). Fajnie, że jednak zbudowałeś coś na listopad :).
A tłum nie jest taki zły, jak go Falcrum@ pisze.. ;)

Awatar użytkownika
syzygy
VIP
Posty: 523
Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] Pogromca smoków

#4 Post autor: syzygy »

Falcrum pisze: 2022-11-21, 20:55 Osobiście poszerzyłbym ulicę co najmniej dwukrotnie i wtedy nawet jakby adekwatnie zwiększyć liczbę figurek do 18 czy 20 praca byłaby bardziej czytelna, ponieważ mielibyśmy 2 wyraźne tłumy i rycerza na rumaku w środku, który "niczym głaz bodzący morze" toczy wyrwę w zgromadzeniu. Obecnie jest tylko chaos.
..ale praca jest na konkurs, więc musi być maks 16x16, czy jakoś tak - więc to rozwiązanie odpada. W takim formacie tłum wypada dobrze - jeśli byłoby mniej figurek, to byłby zarzut, że takie wydarzenie i dwie osoby przyszły ;P

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3607
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [MOC] Pogromca smoków

#5 Post autor: SERVATOR »

Jest idealnie. Miał być tłok i widać tłok.

Awatar użytkownika
BlackKnight
Posty: 168
Rejestracja: 2013-04-15, 07:53
Lokalizacja: Myślenice
brickshelf: KMarek

 

Re: [MOC] Pogromca smoków

#6 Post autor: BlackKnight »

dziękuje za opinie!

Przy 2 razy większej powierzchni pewnie tłum byłby lepszy ale jak wspomniano ograniczenie było do maks 16x16 :)
Czarna noc

wielkamucha
Posty: 802
Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] Pogromca smoków

#7 Post autor: wielkamucha »

Jest "akurat".
Bardzo fajne budynki - przyjemne kolory, wygląd, detale. Niby "szesnastka", a dużo na niej - aż 2 kamienice. Bruk i brud/błoto na ulicy - jak to w średniowieczu w mieście.

Te kamieniczki to chyba sobie "ukradnę" do zamku - wyglądają naprawdę fajnie, przy jednocześnie dość oszczędnym detalu. Podobają mi się.

Awatar użytkownika
BlackKnight
Posty: 168
Rejestracja: 2013-04-15, 07:53
Lokalizacja: Myślenice
brickshelf: KMarek

 

Re: [MOC] Pogromca smoków

#8 Post autor: BlackKnight »

śmiało :) dzięki!
Czarna noc

ODPOWIEDZ