I drugi z grudniowych modeli które w końcu doczekały się publikacji.
Lokomotywa BR232/ŁTZ TE109 – lokomotywa spalinowa produkowana w Fabryce Lokomotyw im. „Rewolucji Październikowej” w Woroszyłowgradzie (ZSRR, obecnie Ługańsk, Ukraina). Lokomotywy te nazywane są potocznie wśród kolejarzy i miłośników kolei Ludmiłami (źródło Wikipedia). Lokomotywy te produkowano w większości dla kolei wschodnio-niemieckich w latach 70, po zjednoczeniu Niemiec wiele z nich zostało sprzedanych prywatnym przewoźnikom (również do Polski). Moja w malowaniu firmy wynajmującej lokomotywy Cargounit. Nie jest to pierwsza Ludmiła zbudowana z klocków, tak naprawdę powstało dość sporo wersji lepszych lub gorszych na 6,7 czy 8 studów szerokich (w większości gorszych przez źle zrobiony dach - tak naprawdę moja BR232 jest chyba pierwszą w której dach schodzi się płynnie ze szybą). W związku ze dach jest czarny, a wykorzystałem zawiasy z kulką kilka klocków jest pomalowanych na czarno (jakbym dał naklejkę byłoby legalnie, jakbym budowałbym inne malowanie np. Deutsche Bahn dach byłby szary).
Zdjęcia:
BR232-448 Cargounit (01) by Mateusz Waldowski, on Flickr
BR232-448 Cargounit (02) by Mateusz Waldowski, on Flickr
BR232-448 Cargounit (03) by Mateusz Waldowski, on Flickr
BR232-448 Cargounit (04) by Mateusz Waldowski, on Flickr
[MOC]BR232-448 Cargounit
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Re: [MOC]BR232-448 Cargounit
To jedna z tych, na które gapiłem się w nieskończoność. W katalogu Piko, oczywiście, nie w naturze ;) . Choć mam ją w głowie w malowaniu DR i DB, przyznaję, że czarno-czerwona prezentuje się równie pięknie.
Bardzo zacna robota, a chyba najbardziej podoba mi się właśnie to czoło nad przednią szybą; dobrze spasowane kąty.
Brawo!
Bardzo zacna robota, a chyba najbardziej podoba mi się właśnie to czoło nad przednią szybą; dobrze spasowane kąty.
Brawo!
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- Mateusz92
- VIP
- Posty: 456
- Rejestracja: 2012-05-21, 18:33
- Lokalizacja: Wrocław/Zduny
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Re: [MOC]BR232-448 Cargounit
Dzięki Dmac
Trzeba przyznać, że to malowanie działa dość odświeżająco dla tej konstrukcji przez co lokomotywa wygląda dość nietypowo. Mi też najbardziej podoba się spasowanie szyby i boków z dachem - ten element był dla mnie kluczowy i odróżnia mój model od tych wcześniej zbudowanych przez innych. Natomiast jakby lokomotywa miała bardziej standardowe malowanie np. DB to pewnie ten detal byłby bardziej uwypuklony. Ale kto wie, może zbuduję kiedyś jeszcze jedną taką zwykłą, nudną czerwoną Ludmiłę i wtedy będzie to widoczne tak jak trzeba. ;)
Trzeba przyznać, że to malowanie działa dość odświeżająco dla tej konstrukcji przez co lokomotywa wygląda dość nietypowo. Mi też najbardziej podoba się spasowanie szyby i boków z dachem - ten element był dla mnie kluczowy i odróżnia mój model od tych wcześniej zbudowanych przez innych. Natomiast jakby lokomotywa miała bardziej standardowe malowanie np. DB to pewnie ten detal byłby bardziej uwypuklony. Ale kto wie, może zbuduję kiedyś jeszcze jedną taką zwykłą, nudną czerwoną Ludmiłę i wtedy będzie to widoczne tak jak trzeba. ;)
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Re: [MOC]BR232-448 Cargounit
Coś jest w tych Ludmiłach i Gagarinach, że choć swoje lata już mają, to cały czas wyglądają dobrze i samą swoja sylwetką "prezentują moc" :) W dodatku, "Luda" ma tak charakterystyczne kształty, że na pierwszy rzut oka widać, co zacz.
Mnie akurat takie malowanie nie bardzo "leży", wolę klasyczne z szarym dachem - ten czarny trochę mnie zmylił i początkowo miałem wrażenie, że to jakaś modernizacja, coś na wzór "gagar-2000" albo innych "turbo-stonek" (kiedyś widziałem zdjęcia czarnego Gagarina po remoncie, w malowaniu nie wiem, czy też nie Cargounit?). Podobają mi się za to te kraty wentylacyjne - są mocarne :)
Tak z przekory zapytam: nie zrobił byś jej w tradycyjnym malowaniu PKP (zielono-zielonym)? Tak, wiem, fikcja zupełna, ale jaka ładna :)
A na koniec odrobina herezji i pytanie do ogółu kolegów-kolejarzy: nie myśleliście kiedyś o zastąpieniu szybek czołowych w takich lokomotywach, jakimiś customowymi szybami, np. z wydruku 3D, oklejonymi naklejkami (jak czasami okna w wagonach)? Wiem, że to herezje, sam używam tylko oryginałów, ale coraz częściej widać takie niestandardowe rozwiązania, nawet na wystawach (ostatnio przeglądałem zdjęcia z chyba targów "Hobby Poznań" z zeszłego roku i na którymś z nich widziałem koziołek oporowy z Trixbrixa...).
Mnie akurat takie malowanie nie bardzo "leży", wolę klasyczne z szarym dachem - ten czarny trochę mnie zmylił i początkowo miałem wrażenie, że to jakaś modernizacja, coś na wzór "gagar-2000" albo innych "turbo-stonek" (kiedyś widziałem zdjęcia czarnego Gagarina po remoncie, w malowaniu nie wiem, czy też nie Cargounit?). Podobają mi się za to te kraty wentylacyjne - są mocarne :)
Tak z przekory zapytam: nie zrobił byś jej w tradycyjnym malowaniu PKP (zielono-zielonym)? Tak, wiem, fikcja zupełna, ale jaka ładna :)
A na koniec odrobina herezji i pytanie do ogółu kolegów-kolejarzy: nie myśleliście kiedyś o zastąpieniu szybek czołowych w takich lokomotywach, jakimiś customowymi szybami, np. z wydruku 3D, oklejonymi naklejkami (jak czasami okna w wagonach)? Wiem, że to herezje, sam używam tylko oryginałów, ale coraz częściej widać takie niestandardowe rozwiązania, nawet na wystawach (ostatnio przeglądałem zdjęcia z chyba targów "Hobby Poznań" z zeszłego roku i na którymś z nich widziałem koziołek oporowy z Trixbrixa...).
- syzygy
- VIP
- Posty: 523
- Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Re: [MOC]BR232-448 Cargounit
Dla laika te lokomotywy są wszystkie do siebie dość podobne, ale wyszukałem sobie ten model i Twoja wersja jest imponująco podobna do oryginału :) Zresztą jak zwykle - nie wiem jak to jest możliwe w takiej skali :) Poziom światowy, aż miło popatrzeć.
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Re: [MOC]BR232-448 Cargounit
Fajne takie parowozowe malowanie :D Detale jak i bryła miło przykuwają uwagę, jedynie trochę ubolewam nad malowanymi elementami ;)
Pozdrawiam
- Mateusz92
- VIP
- Posty: 456
- Rejestracja: 2012-05-21, 18:33
- Lokalizacja: Wrocław/Zduny
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Re: [MOC]BR232-448 Cargounit
Dzięki, cieszę się, że się podoba. :)
wielkamucha
Wystarczająco pkpowska ta Ludmiła? ;)
A jeśli chodzi o okienka czy też inne customy to staram się zbudować z klocków na tyle ile się da i na ten moment zwykle byłem na tyle zadowolony, że nie musiałem się uciekać do elementów stworzonych specjalnie na potrzeby jakieś lokomotywy. Jest jednak w tym "ale" - nie mam nic przeciwko do customowych kół czy wiązarów do parowozów, a tory o większych promieniach to konieczność w momencie gdy chcesz żeby zbudowane w skali pociągi jeździły. A ten koziołek to zwykle jest/był gratisem do zakupów, więc skoro już jest to znalazł gdzieś miejsce.
wielkamucha
Wystarczająco pkpowska ta Ludmiła? ;)
A jeśli chodzi o okienka czy też inne customy to staram się zbudować z klocków na tyle ile się da i na ten moment zwykle byłem na tyle zadowolony, że nie musiałem się uciekać do elementów stworzonych specjalnie na potrzeby jakieś lokomotywy. Jest jednak w tym "ale" - nie mam nic przeciwko do customowych kół czy wiązarów do parowozów, a tory o większych promieniach to konieczność w momencie gdy chcesz żeby zbudowane w skali pociągi jeździły. A ten koziołek to zwykle jest/był gratisem do zakupów, więc skoro już jest to znalazł gdzieś miejsce.
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Re: [MOC]BR232-448 Cargounit
Oj tak, superaśna! Wygląda nawet bardziej "mocarnie", niż w czarnym malowaniu :) Jeszcze tylko żółtych czół brakuje. :D
Koziołek akurat przewinął się na jednym ze zdjęć z graffiti Kolejorza i gdybym nie wiedział, że jest trixbrixowy, to chyba nawet nie zwróciłbym uwagi na niego - tym bardziej, że to naprawdę fajnie wyglądający, schludny i "bardzo kolejowy" element. Ciekaw byłem / jestem odzewu braci kolejowej, bo choć do tej pory rękoma i nogami bronię się przed używaniem nielegowych elementów (nawet za cenę uproszczenia czy wyglądu modelu), to jednak coraz bardziej mnie kusi ich użycie - choćby tak jak piszesz, żeby moje pociągi mogły jeździć też po łukach, bez konieczności przerabiania ich... Marzy mi się "wyczystka", ale na normalnych, gładkich szynach, nie tych ząbkowanych...
Koziołek akurat przewinął się na jednym ze zdjęć z graffiti Kolejorza i gdybym nie wiedział, że jest trixbrixowy, to chyba nawet nie zwróciłbym uwagi na niego - tym bardziej, że to naprawdę fajnie wyglądający, schludny i "bardzo kolejowy" element. Ciekaw byłem / jestem odzewu braci kolejowej, bo choć do tej pory rękoma i nogami bronię się przed używaniem nielegowych elementów (nawet za cenę uproszczenia czy wyglądu modelu), to jednak coraz bardziej mnie kusi ich użycie - choćby tak jak piszesz, żeby moje pociągi mogły jeździć też po łukach, bez konieczności przerabiania ich... Marzy mi się "wyczystka", ale na normalnych, gładkich szynach, nie tych ząbkowanych...
Re: [MOC]BR232-448 Cargounit
Hej, lokomotywa swietnie wygląda ,techniczny majstersztyk choć ja bym osobiście zrobił dach z klasycznych slopów żeby uzyskać ten efekt czapki który przypomina ten nachodzący dach w Ludmille.pozdrawiam