[MOD] Ford F100 1972 (bez PF)

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
syzygy
VIP
Posty: 521
Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

[MOD] Ford F100 1972 (bez PF)

#1 Post autor: syzygy »

Odgrzałem kotleta sprzed półtora roku (viewtopic.php?t=33376), usunąłem PF i poprawiłem lekko wygląd. Dla porządku założyłem jednak nowy temat.

ObrazekA1 by Jakub Marcisz, on Flickr
Atros pisze: 2021-09-13, 20:05 Albo jak lepiej się czujesz w modelowaniu niż technikaliach po prostu wywal elektrykę, zrób skręt z kierownicy i będzie piękny pułkownik w stylu Creator Expert.
Tak też zrobiłem. Nosiłem się z tym zamiarem od dawna - czułem jakiś "wewnętrzny przymus", bo jakoś PF przestało mnie bawić.. za ciężkie są te moje modele, zbyt mocno stawiam na wygląd.. No i potem się tym nie bawię, więc tylko stał ten stary F100 z PFami w środku i je blokował. Wraz z PF wyleciało zawieszenie, dzięki czemu nie jest przy okazji tak karykaturalnie podniesiony z tyłu :)
eric trax pisze: 2021-09-14, 09:33 Mam problem z wysokością maski. Porównując z brązowym powinna być trochę wyższa albo kabina ciut niższa. Coś mi tu nie pasuje.
Tak, to mnie też zaczęło drażnić, jak patrzyłem na niego na półce. Ewidentnie źle to zeskalowałem, budka telefoniczna się tam zrobiła. Drażniący błąd, bo w porównaniu do całego ogromu pracy, jaki włożyłem (przy swoich ograniczonych umiejętnościach i doświadczeniu w budowaniu jeżdżących pojazdów) w mechanikę starego F100, to obniżenie kabiny byłoby zmianą po prostu banalną, szybką i przyjemną a wiele dodającą do wyglądu. Teraz ją obniżyłem, mam nadzieję, że jest lepiej. Dodatkowo dach jest szerszy, tam nie ma takiego mocnego ścięcia ku górze - to też źle zrobiłem poprzednio :) Przy okazji zmieniłem słupki na tilowe :)

Kolejna dość ważna zmiana, to atrapa V8 pod maską - zostawiłem dwubiegową skrzynię, więc pracuje się szybciej lub wolniej w zależności od przełożenia. Może przesadziłem z wielkością disha w środku, ale atrapa V8 też jest przeskalowana :) Czekam na Wasze opinie w tej kwestii.

Oprócz tego parę pierdół:
- dishe 3x3 jako kołpaki (były 4x4);
- poszerzone siedzenia;
- wycieraczki;
- wlew baku pod kątem (pierdoła totalna) :)
- cięte hose z tyłu na klapie zamiast barów 3 i 4.

W sumie to narobiłem się przy tym downgradzie dosyć mocno. Z zewnątrz wygląda niemal tak samo, ale całe podwozie trzeba było zupełnie przebudować, wywalić zawieszenie itp. Wprawdzie została stara dwubiegowa skrzynia, ale z przodu podpięcie serwo trzeba było zmienić na skręt kierownicą, omijając jednocześnie wał prowadzący do silnika.. no to było zupełnie nowe, ale dosyć dobrze się przynajmniej przy tym małym technikowaniu bawiłem :) Dopasowanie zewnętrznej skorupy do nowego podwozia to też niezła zabawa - model niby nie jest jakiś potężny, ale odczuwalnie większy od tych, co ostatnio budowałem, więc trochę długo to trwało. Pomocne przy tym wszystkim było bricklinkowe studio.
Bardzo możliwe, że lepiej było olać temat i zbudować coś nowego.. ale jakoś lubię ten MOC :)

Obejrzyjcie proszę wideo - widać szczegółowo nowy silnik :)
Oryginał:
ObrazekCały album z masą pięknych zdjęć jest tutaj: https://bringatrailer.com/listing/1972-ford-f-100-14/

Obrazeka4 by Jakub Marcisz, on Flickr
ObrazekA2 by Jakub Marcisz, on Flickr
ObrazekA6 by Jakub Marcisz, on Flickr
ObrazekA7 by Jakub Marcisz, on Flickr
ObrazekB1 by Jakub Marcisz, on Flickr
ObrazekB2 by Jakub Marcisz, on Flickr
ObrazekC2 by Jakub Marcisz, on Flickr
ObrazekC5 by Jakub Marcisz, on Flickr
ObrazekD1 by Jakub Marcisz, on Flickr
ObrazekD2 by Jakub Marcisz, on Flickr
ObrazekE1 by Jakub Marcisz, on Flickr
ObrazekE2 by Jakub Marcisz, on Flickr
ObrazekE3 by Jakub Marcisz, on Flickr
ObrazekM1 by Jakub Marcisz, on Flickr
ObrazekM2 by Jakub Marcisz, on Flickr
Ostatnio zmieniony 2023-01-30, 12:37 przez syzygy, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

Re: [MOD] Ford F100 1972 (bez PF)

#2 Post autor: Sariel »

Śliczny! Maska szczególnie! Brakuje tylko kraty z piwem na pace ;)

wielkamucha
Posty: 798
Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOD] Ford F100 1972 (bez PF)

#3 Post autor: wielkamucha »

Sariel pisze: 2023-01-30, 08:15 Śliczny! Maska szczególnie! Brakuje tylko kraty z piwem na pace ;)
Albo paru podpitych wieśniaków (również na pace)! XD

Jest super!
Bardzo zgrabny i taki "w sobie". Idealne proporcje. Powiedziałbym, że obok żółtego Twoja najładniejsza kreacja. Wszystko w nim jest takie, jak trzeba. Kolory też.
Super są też "bawialne" funkcje: silnik, sterowanie, ruchome oparcia foteli.

Jedynymi rzeczami, jakich mi brakuje / które mi przeszkadzają, to brak ruchomego zawieszenia (taki "burakowóz" aż się prosi o lekko podwyższoną zawiechę na amorach) i wystająca z przodu pod spodem oś. Przypuszczam, że spowodowane jest to umiejscowieniem pracującego silnika i tych wszystkich detali pod maską, ale moim zdaniem powinno być trochę na odwrót, niż jest w modelu: płasko pod silnikiem, a wystająco z tyłu, pod paką.
Nie dałoby się zrobić choćby przodu, z wykorzystaniem np. https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... 1#T=C&C=11 i https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... =9#T=C&C=9 ?

Pretty pleezeee?

Awatar użytkownika
syzygy
VIP
Posty: 521
Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOD] Ford F100 1972 (bez PF)

#4 Post autor: syzygy »

Dziękuję za opinie :)
Zafiksowałem się na opisie co zmieniłem, ale zapomniałem dodać najważniejszą informację: to jest tylko odgrzewany kotlet.
..i on już miał wersję z zawieszką i zdalnym sterowaniem:

viewtopic.php?t=33376

Trzeciej wersji nie będzie :P

Fuku
Posty: 974
Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
Lokalizacja: radom/kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

Re: [MOD] Ford F100 1972 (bez PF)

#5 Post autor: Fuku »

Zmiany wizualne jak najbardziej na plus. Rozumiem i popieram wywalenie PF. Jedynie szkoda, że nie ma zawieszenia, po wywaleniu PF-ów spróbowałbym coś w tym kierunku podziałać
Plus czysto kosmetycznie, bo róznica będzie znikoma, ale myślę, że w dachu ładnie by siadły te elementy zamiast curved slope 2x2 plus wedge plate 2x2

Awatar użytkownika
syzygy
VIP
Posty: 521
Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOD] Ford F100 1972 (bez PF)

#6 Post autor: syzygy »

Bardzo słusznie, te nowe wedge by tam siadły idealnie...

Awatar użytkownika
Skylark90
Posty: 588
Rejestracja: 2021-01-26, 17:25
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOD] Ford F100 1972 (bez PF)

#7 Post autor: Skylark90 »

Piękny jest :) Mam wrażenie, że o ile nie rozbiera się modelu, względnie nie pomija się zrobienia kopii w Stud.io przed rozebraniem, to jego życie może być wieczne i powstawać mogą coraz to lepsze, nowsze iteracje, z użyciem nowych klocków. Co do samych zmian to usunięcie PF na plus, moim zdaniem nie ma co wciskać wszędzie zdalnego sterowania, niektóre modele po prostu pięknie wyglądają i to jest ich główna funkcja. I tutaj mam drugą uwagę, a w zasadzie problem, bo do stania na półce zawieszenie mu nie potrzebne, ale wewnętrznie czuję jakiś dyskomfort wiedząc, że go tam nie ma :P Ale chyba jednak wygrywa forma tutaj i brak "zawiechy" nie jest wielką wadą - ot, taka natura tego stylu i modelu :) Ogólnie jest piękny!

Awatar użytkownika
syzygy
VIP
Posty: 521
Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOD] Ford F100 1972 (bez PF)

#8 Post autor: syzygy »

Dzięki Skylark90 za miłe słowa :) Z zawiechą na razie nie będę kombinował - wolę wziąć się za coś nowego. Może znowu kiedyś będzie mi się chciało go rozgrzebać, odświeżyć to wtedy... :)

..ale nie mogę przestać myśleć o wedge 2x3 :)
Skylark90 pisze: 2023-01-31, 10:57 (...) powstawać mogą coraz to lepsze, nowsze iteracje, z użyciem nowych klocków.
Tak, ale to też trochę taka pułapka - można ciągle odświeżać stare modele, ale pytanie czy nie lepiej się wziąć za coś nowego? :) W F100 drażnił mnie dach zbyt wysoki i okrągłe słupki, ale to w sumie jakby nie patrzeć mała zmiana w stosunku do czasu jaki poświęciłem, żeby mieć właściwie to samo na półce, tylko bez PF :) No, ale trochę zabawy przy tym też miałem, a to najważniejsze :)

Awatar użytkownika
Skylark90
Posty: 588
Rejestracja: 2021-01-26, 17:25
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOD] Ford F100 1972 (bez PF)

#9 Post autor: Skylark90 »

No jest takie niebezpieczeństwo, że się wpadnie w ciągłe poprawianie i nie będzie się budować nic innego... Niemniej można prowadzić sobie jakieś notatki, np. w arkuszu Google Spreadsheet i jak się nazbiera to zrobić kilka rzeczy na raz :P a można olać i nic nie robić, tudzież rozebrać i zapomnieć. Kwestia priorytetów

tomaq
Posty: 231
Rejestracja: 2012-09-23, 21:04
Lokalizacja: Lubenia k.Rzeszowa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOD] Ford F100 1972 (bez PF)

#10 Post autor: tomaq »

Najpierw obejrzałem foty samego pickupa i oczywiście spodobał mi się tak samo jak przedmówcom. Dopiero po zobaczeniu fotek obok mustanga zdałem sobie sprawę ,że to jednak wielkie bydlę jest :P
Jako, że ja technicowiec, to powiem tylko tyle, że bardzo mi się podoba, technik używanych przy łączeniu klocków pod takimi dziwnymi kątami/w dziwny sposób zaznałem tylko w składanych creatorach, więc nie jestem w stanie ich nawet powtórzyć. :P
Do obecnego modelu mam tylko jedno ale - faktycznie dish/Filter wygląda karykaturalnie, nie wiem czy jest o stud mniejszy, imo siadłby idealnie, co do tego ,że silnik też przewymiarowany, no to jesteśmy na razie na niego skazani bo konstrukcja silnika nie zmieniła się chyba od 30 lat już, ale ten "filtr" faktycznie trochę kłuje w oczy i jest zdecydowanie za duży.

Awatar użytkownika
syzygy
VIP
Posty: 521
Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOD] Ford F100 1972 (bez PF)

#11 Post autor: syzygy »

Dzięki!
Tak, jest on większy od skali Creator, więc tym samym też od moich pięciu autek z zeszłego roku. Trochę mi to nie pasuje, ale on wygląda w tej skali dobrze - zmniejszając go budowałbym nowy model po prostu, a chciałem go zostawić takim jakim był z PF :)

..właśnie nie ma disha 5x5 - ale pewnie inne kółko w tym rozmiarze powinienem znaleźć...

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

Re: [MOD] Ford F100 1972 (bez PF)

#12 Post autor: legosamigos »

A ja znalazłem przypadkowo na YT Forda F100 w wersji Technic :)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

wielkamucha
Posty: 798
Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOD] Ford F100 1972 (bez PF)

#13 Post autor: wielkamucha »

legosamigos pisze: 2023-02-06, 00:17 A ja znalazłem przypadkowo na YT Forda F100 w wersji Technic :)
Wybaczcie, ale też jest za...jedwabisty!

Awatar użytkownika
syzygy
VIP
Posty: 521
Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOD] Ford F100 1972 (bez PF)

#14 Post autor: syzygy »

Tak, świetny jest :)

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

Re: [MOD] Ford F100 1972 (bez PF)

#15 Post autor: legosamigos »

W wersji holownika jest jeszcze lepszy :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sOiHfA1L5WM&t=2s[/youtube]
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

ODPOWIEDZ